Vad skulle du köpt för mc för 100k idag om du redan hade en banhoj?

  • Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Vågar man sig ut på långresor med en cykel som gått nästan 4000 mil? Man vill ju inte bli stående i ett dike precis:( Den cykeln har ju ändå 11 år på nacken :(

Men vad vet jag cyklar kanske rullar 8000 mil utan problem om dom blir skötta på rätt vis?
Jag tog bara första bästa för att du skulle se vilken modell jag menade.
 
KTM 990 SMT skulle ligga löst till, bra mix och ändå lite bus på hemmaplan senare. Viffern är bra med, men hojvärldens Volvo V70, osexig som få tyvärr. Men det smarta valet.

En GS kanske? Så en korvätarvisirshjälm till det. :gubbe
 
KTM 990 SMT skulle ligga löst till, bra mix och ändå lite bus på hemmaplan senare. Viffern är bra med, men hojvärldens Volvo V70, osexig som få tyvärr. Men det smarta valet.

En GS kanske? Så en korvätarvisirshjälm till det. :gubbe

Korvätarhjälm is tha shit vad jag förstått verkar som många smc instruktörer och mc folk anställda av transportstyrelsen har denna hjälm som standard :D:D
 
En GS är väl att föredra om man ska ta sej ut på grusvägar o utforska lite .Men ska man glida ner på fina asfaltsvägar så duger nog vad som helst
 
Turbohojar håller länge om man inte laddar ruggigt mycket. 1 kilo i en busa är väldigt driftsäkert. Det man skall undvika är att pressa hojen direkt efter en massa stadskörning alltså om tempen ligger högt. Att toppfartspressa på sexan är oxå meningslöst, det bygger bara upp massa värme.

Det värsta och oxå det enda jag har råkat ut för är några blåsta topplockspackningar. Berodde på mig själv för att jag inte hade koll på tändningen.

Om man gillar snabba saker finns det inte mer valuta för pengarna än en turbohoj.
 
Korvätarhjälm is tha shit vad jag förstått verkar som många smc instruktörer och mc folk anställda av transportstyrelsen har denna hjälm som standard :D:D

Det märks att du är grön - notera märket på hoj nästa gång du ser en sådan kruka. Inte helt sällan är det något från Bayern. :hihi Det är mer det som styr, än något annat.

Jag anar att man får en värdekupong när man hämtar hojen. Det är min teori. :crash
 
Turbohojar håller länge om man inte laddar ruggigt mycket. 1 kilo i en busa är väldigt driftsäkert. Det man skall undvika är att pressa hojen direkt efter en massa stadskörning alltså om tempen ligger högt. Att toppfartspressa på sexan är oxå meningslöst, det bygger bara upp massa värme.

Det värsta och oxå det enda jag har råkat ut för är några blåsta topplockspackningar. Berodde på mig själv för att jag inte hade koll på tändningen.

Om man gillar snabba saker finns det inte mer valuta för pengarna än en turbohoj.


Nja just i detta fall är jag ute efter mer bekvämt än snabbt. Jag vill inte må som skit efter en dagsetapp på 75 mil tex. Men jag vill fortfarande känna att det finns pulver för att kunna transportera arslet bekvämt i 120-150 blåst utan att huvudet blåser av :)
 
En ZX-10R från 2011 såklart, den har abs o går billigt ;)

4000 mil på en hoj är generellt sett ingenting. På en Husaberg så ja, men inte på nått japanskt. Min Africa Tiwn hade gått knappa 10k mil när jag sålde den, min ZX-9R 5000, inga problem med någon av dom...
 
Nja just i detta fall är jag ute efter mer bekvämt än snabbt. Jag vill inte må som skit efter en dagsetapp på 75 mil tex. Men jag vill fortfarande känna att det finns pulver för att kunna transportera arslet bekvämt i 120-150 blåst utan att huvudet blåser av :)

Leta rätt på en lagom beggad VFR800 med hela packväskekittet. Det är hojen du letar efter.
 
Det märks att du är grön - notera märket på hoj nästa gång du ser en sådan kruka. Inte helt sällan är det något från Bayern. :hihi Det är mer det som styr, än något annat.

Jag anar att man får en värdekupong när man hämtar hojen. Det är min teori. :crash

Självklart sitter föraren på en bmw :) Fan vore annars!!!! Och detta är skrivet med största allvar. Måste vara som du säger att dom får en värdecheck på en schubert korvätar hjälm :) :D
 
Leta rätt på en lagom beggad VFR800 med hela packväskekittet. Det är hojen du letar efter.

Efter att ha kollat upp den hojen på blocket så låter den som den hetaste kanditaten hitintills :) Tack för ett vettigt tips!!
 
Du är den andra som länkar till precis samma cykel :) Är det en bra kompromiss rolig och busig men väldigt bekväm vid långresor?

"Väldigt bekväm" är kanske inte rätt ord, men förhoppningsvis "tillräckligt bekväm". Du vill väl ha lite roligt också? =) Om komfort har hög prio, men inte bus, så tror jag också på VFR800, eller FJR1300 - bekväma och trevliga/roliga på rätt vägar.
 
En BMW GS. Sitter hur gott somhelst och hänger på många hojjar. Känns lite som ett lok, har du väl kommit ut på transportvägen så är det inga funderingar på hur långt kommer jag innan jag måste stäcka på mig.

Prova runt lite hojjar så att du sitter bekvämt först och främst. Sitter du illa blir det bara en lång pina när du ska hem igen.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top