gsxr 750 -98 startar inte efter motorbyte

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bytt motor i det svarta hållet, men den startar inte.

Verkar inte få gnista (bara tagit ett löst stift och testat i en av tändhatarna och jordat mot ramen, ska mäta tändspolen)

Hojen är ju ombygd till fighter så elsystemet är ganska trasligt att följa men det mesta säger sig själv utom dem här små gynnarna till kabelskor som jag inte har ett minne av att tagit loss. Sen undrar jag va det här e för kul sak som jag antar har suttit på en kåpa.

Några ideer?

Bifogat

• as.jpg
    as.jpg
    36.8 KB · Visningar: 143
  • s.jpg
    s.jpg
    64.4 KB · Visningar: 121
  • ss.jpg
    ss.jpg
    46.4 KB · Visningar: 121
den första bilden så ser jag inte vad det föreställer. du kan möjligtvis inte få tag på en något bättre kamera?
bild 2 är inte 2 jordkablar vad jag kan se. jag har däremot inget minne av att ha sett den öppna varianten av kabelsko på en orginal kabelstam faktiskt..?
bild 3 ser ut att vara en av dom större kontakterna. finns några stycken, men ingen passar någon annan än sin motpart.

jag antar att startmotorn går runt eftersom du säger att du inte får gnista. har du jordat motorn? finns en skruv på ovansidan av växellådan som en jordkabel med kabelsko ska sitta fast i på höger sida (i färdriktningen sett).
satt det en gsxr750 insprutare i innan? går pumpen när du vrider på nyckeln?

MVH Phille

bild 1 och 3 är på samma sak, tyvärr har jag ingen kamera alls längre då mobilen dött.
de går in en kontakt på ovansidan den är mystiska sken och sen är det som om den skulle sitta på två stift men jag hittar inte det nånstans och jag e ganska säker på att den hängde löst sådär innan också.

Japp startmotorn går, soppapumpen bygger tryck, jordflätan till batteriet är ansluten.

Kan du inte dela på kontakterna på bild 1 ?

Ser ut som den gamla sitter kvar i?

den där kontakten på bild 1 och 3, var går kablarna någonstans?
du kan läsa av felkoderna också för att se om du får fram något konstigt där.

här är 2 länkar som är väldigt bra:
http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/

http://wotid.com/gsxr/content/view/15/35/

MVH Phille
In i härvan, har inte sprättat upp och kollat eller lagt jätt mycket energi på att följa den.

Tyvärr är min instrumentering utsmettad längs e18.
Kan du inte dela på kontakterna på bild 1 ?

Ser ut som den gamla sitter kvar i?

Jo den går att lossa men vad är det? har inget annat att sätta där vad jag kan se?

In i härvan, har inte sprättat upp och kollat eller lagt jätt mycket energi på att följa den.

Tyvärr är min instrumentering utsmettad längs e18.

Jo den går att lossa men vad är det? har inget annat att sätta där vad jag kan se?

om du lossar så tror jag den passar utmärkt i antingen insprut eller luftburk.

om du lossar så tror jag den passar utmärkt i antingen insprut eller luftburk.

ohh de ska kollas upp! tackar!

Tändningslåset sitter kvar och hojen är körd utan instrumenteringen med gamla motorn och startmotorn går så tror inte det är nån spärr.

XIBALBA
där sitter ett motstånd i tändningslåset så tar du bort det eller klippar sladerna o försöker tjuvkopla så starter den inte. fast start motorn går runt. för många år sen köpte jag en 98á som någon hade försökt stjäla, dom hade slagit itu tändningslåset o vilket bry jag hade innan jag fick tag i elskema o så det lilla motstånd. köpte nytt tändningslås o då startade den. så är det

XIBALBA
där sitter ett motstånd i tändningslåset så tar du bort det eller klippar sladerna o försöker tjuvkopla så starter den inte. fast start motorn går runt. för många år sen köpte jag en 98á som någon hade försökt stjäla, dom hade slagit itu tändningslåset o vilket bry jag hade innan jag fick tag i elskema o så det lilla motstånd. köpte nytt tändningslås o då startade den. så är det

Okej, visste inte det :tummenupp

Trodde du menade någon immobilizer

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort