FläsketBrinner
Sporthojsnörd
min med, och 250nMin 125a är 2takt![]()
men den där huskyn lät fräck
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
min med, och 250nMin 125a är 2takt![]()

Min 125a är 2takt![]()
Marsupilami;5614914 Framförallt inte om man blandar tvåtaktsoljan direkt i tanken. [ATTACH=CONFIG skrev:367655[/ATTACH]
Behållaren före oljepumpen?Okej, var skall man blanda den? På macken, i köket eller i ismaskinen?
Jag bor i vad som var hemmahamn för västkustens första motoriserade fiskebåt. Gammelgubbar har berättat att när man kom hem och skulle lägga till slog man av maskin och seglade sista biten, mycket enklare och säkrare tyckte de.I år körde jag för 10:e gången Söderarm -> Rödhamn på Åland på 10 liter brännolja...
Det är inte bara insprutning, utan DIREKTinsprutning som det pratas om. Det är det som är det nya, dvs att bränslet sprutas in direkt i förbränningskammaren ungefär som på en dieselmotor. Spridaren sitter rätt nära tändstiftet. Numer är det väl inte jättenytt iofs, det har funnits rätt länge på utombordare och nu även i några år på snöskoter.
Nu är du ute på bärtur. Vad menar du?
skulle ge allt för en insprutad 2T gärna 500 cc stånka,,, LÄNGE LEVE 2T![]()
Nu är du ute på bärtur. Vad menar du?
Tjo jörgen
jag tror att GeFeldz menar att injektorn skall sitta i toppen och inte i spjällhuset,, rotax har ju haft monterat i boost kanalen men har väll vad jag vet flyttat upp injektorn i toppen nu mera.
Peugot har ju haft detta på ditech 50cc moped motorn i några år o dessa insprutningar går ju tuna med ett GAMEBOY.. japp det är sant..
mvh
Som en Mesobitchymotor.
Sitter även i en del Volvo.
Bränslet sprutas rakt mot stiftet så att motorn kan köras snålare än vanligt.
Bör tilläggas att det funkar ganska dåligt.
2-takt?
Även jag som gillar tvåtakt kan bli trött på ljudet av tvåtaktsvarmkörning. Men gathojar med direktinsprutning skulle ju inte låta så, utan mer som det ljud som inleder det här klippet.När man stått ett par bandagar nära dom
som kör 2-takt och hört deras eviga varmkörande eller vad dom håller på med, längtar man tills de försvinner för gott!
2-takt?
Är ju ventiler och vipparmar vid 1:53.
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife