Service intervall 1000cc hojar 2004-2007

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tjena

Jag går och funderar på att inhandla en beg. 1000cc. Det som är mest intressant för mig är det som var "hetast" från grannlandet i öster mellan 2004-2007. (bortsett gixxer K4)

Min fråga rör alltså serviceintervallerna på dessa fartmonster. Fyll gärna på om du vet så man kan jämföra. Mindre/större service etc. Har en känsla av att det är fler än jag som kan ha nytta av infon!

ZX10r 2004-2005, 2006-2007
R1 2004-2006, 2007
CBR 2004-2005, 2006-2007
K5, K6, K7

PS. Googla går men jag tycker mig inte hitta så mycket bra info. Finns även mängder av trådar men man tröttnar när det är 2000+ svar.

Finland har väl inte gjort några motorcyklar att tala om?

Honda: 600 mils intervall med storservice vid 2400
Yamaha: 1000 mils intervall med storservice vid 4000

Last edited:
Haha... Mnja, tänkte nog mer på Rys... Öhum... :D

Honda och Yamaha... bra o veta. De andra två då? Någon?

Men allt handlar väl inte om service intervaller eller ?:confused: Är du sugen på någon av dessa, prova och köp den som är roligast att köra. Körglädje bör alltid vara i fokus vid hoj köp tycker jag. Lycka till :tummenupp

Last edited:
Men allt handlar väl inte om service intervaller eller ?:confused: Är du sugen på någon av dessa, prova och köp den som är roligast att köra. Körglädje bör alltid vara i fokus vid hoj köp tycker jag. Lycka till :tummenupp

Självklart... men man ska ha råd att äga hojen också!

Serviceintervall och kostnad är ungefär samma på alla sporthojar utom Ducati som har rembyten. Lär dig byta olja+filter och gör det varje höst oavsett serviceintervall cyklarna du tittar på har ju ändå ingen garanti kvar. Lämna in för större arbeten som ventiljustering.

Tänk på att många intervall är både mil och tid, dvs även om det är 1000mila intervall så ska dom ändå in en gång om året, åtminstone om du inte byter olja och filter själv, vissa andra vätskor bör bytas vart annat eller vart fjärde år etc.

Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort