Video Bulten is fun...

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Inte för att jag är någon expert men det syns tydligt att du tittar dit du kraschar. Sen ser jag ingen motstyrning när du upptäcker det. Detta i samband med taskiga däck resulterar i ett besök i buskaget. Tror dock inte att det går så sakta. Skönt att du klarade dig :tummenupp

P.S. Skaffa riktiga skor en fot har svårare att äka en man tror
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Surt. Är det dina vrål man hör 00:36? Det är de dyra erfarenheterna man lär sig mest av. Var glad över att du fick betala denna läxa i pengar, istället för antal stygn och benbrott.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Inte för att jag är någon expert men det syns tydligt att du tittar dit du kraschar. Sen ser jag ingen motstyrning när du upptäcker det. Detta i samband med taskiga däck resulterar i ett besök i buskaget. Tror dock inte att det går så sakta. Skönt att du klarade dig :tummenupp

P.S. Skaffa riktiga skor en fot har svårare att äka en man tror

Hastighetsmätaren står ju på 85 km/h när hojen går omkull och då har ju vederbörande redan bromsat i minst 50 meter så vi kan väl räkna med att han kom upp mot den kurvan i närmare den dubbla lagliga hastigheten.

Det här har man sett såååå många gånger på övningsbanor. Unga grabbar kommer dit på sina dyra race/sportmaskiner men de kör samtidigt omkring med bristfällig skyddsutrustning typ oknutna skor etc. etc. De kan gasa rakt fram utav bara hiiiilvete men de kan varken bromsa eller svänga. Tyvärr så dröjer det ofta några år innan de inser samma sak som de som står och tittar på dem.

Det är egentligen skrämmande hur lätt det är att identifiera de sämsta förarna. Det är bara att titta på dem o se om de saknar skyddsutrustning. Jag själv är inget undantag. Min värsta vurpa påminner om denna men jag körde 125:a på grusväg och var väl 17-18-nånting och körde omkring i skinnjacka, jeans och tennisdojor. :huvet
 
Last edited:

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Unga grabbar kommer dit på sina dyra race/sportmaskiner men de kör samtidigt omkring med bristfällig skyddsutrustning typ oknutna skor etc. etc. De kan gasa rakt fram utav bara hiiiilvete men de kan varken bromsa eller svänga. Tyvärr så dröjer det ofta några år innan de inser samma sak som de som står och tittar på dem.

Det är egentligen skrämmande hur lätt det är att identifiera de sämsta förarna. Det är bara att titta på dem o se om de saknar skyddsutrustning.

Det där är bara arrogant att säga men visst, det är väldigt enkelt att dra alla över en kam.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
2012%5C07%5C22%5Cbikepics-2432339-full.jpg

Dafuq, vann du en miljon på Triss? Jag trodde den högsta vinsten var 50kr xD
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det där är bara arrogant att säga men visst, det är väldigt enkelt att dra alla över en kam.

Det är i.a.f. min erfarenhet som SMC-instruktör att så gott som alla unga grabbar som dyker upp med dylik bristfällig skyddsutrustning lägger omkull sin sporthoj under en dags övning på bana. Och då snackar vi inte banracing. Vi snackar våravrostning på basic körskolenivå. De står för mer än hälften av alla vurpor på avrostningarna trots att de bara står för max en tiondel av alla deltagare. Gamla faster Agda på sin Diversion från 80-talet kör oftast bättre. :fakta

Men det är ju inte så konstigt egentligen. Dessa unga grabbar har minst erfarenhet av att köra hoj, de är unga och kaxiga och vill visa upp sig, de förstår inte vilka risker som finns och de kör omkring på några av de svåraste hojarna som finns att manövrera.
Om man som motorcyklist inte ens förstår vikten av att klä sig vettigt, någonting man beslutar om i lugn o ro hemma i hallen, hur ska man då antas kunna fatta vettiga beslut ute på vägen i 150 km/h när man kommer in i en kurva och det börjar skita sig?

Tror du mig fortfarande inte? Titta i.s.f. på filmen en gång till.
 
Last edited:

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Jäkla tur att det gick bra för dig ändå!

Det passerade en bil precis vid olyckan! Stannade den eller stack dom bara iväg?

Har själv varit med om att åka i gatan och sett ett antal bilister som bara kör iväg utan att kolla upp om man behöver hjälp!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Här undrar vän av ordning vad för SMC-körning som släpper ut folk med oknutna gymnastikskor på banan?

Nu är jag säker på att du trollar, men du kan väl hitta på något fyndigt svar iaf.
 

gunther

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Sumpan
Hoj
Triumph Tiger 800 ABS '11
Är det bara jag som tänker att det kanske är så att föraren bromsade på sig och låste framhjulet? Tycker det ser ut så om man tittar vid 0:53. Det i kombination med överlevnadsreaktionen "titta på faran" lär väl ha satt spiken i kistan för det där projektet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det bara jag som tänker att det kanske är så att föraren bromsade på sig och låste framhjulet? Tycker det ser ut så om man tittar vid 0:53. Det i kombination med överlevnadsreaktionen "titta på faran" lär väl ha satt spiken i kistan för det där projektet.

Nej, jag tycker också det ser ut som om framhjulet far omkring som om det inte rullar. Ser rätt mycket ut som panikbromsning.
Tycker den där kurvan borde gå att ta i den hastigheten även om det är fuktig vägbana, iaf om man kör på ett par däck gjorda för allmän väg.
 

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Stockholm, North side
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
I love sporthoj, some people must feel so bad ass now sitting at the boring job that they dont like and show the world how much smarter they are than most of other people:crash I know I fucked up, I know exactly what I did wrong. As I said, If I was not so tired I would have fixed it. I did not brake with the front while in the corner. The car that passed me wanted to stop but I told him I was fine so he left. The weird sound after the crash was fuel pump I think. It was NOT wet, its just the camera that makes it look like that. Waiting for more smart asses knowing better than me what happened and why:zpy To everyone else thanks for commenting:tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Totalt Offtopic men varför skriver du på engelska? Du förstår ju uppenbarligen svenska mkt bra...:7peta
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Tur att det gick bra med dig Lukasz, shit happens liksom! :)

BTW is it really Tiger on the southside?
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Detta får man lära sig på Risk 2:an. Går det för fort i en kurva, kan man NÄSTAN alltid luta mer för att lösa situationen.

Ska inte sitta här och skriva att jag hade löst situationen bättre för det vet jag inte om jag hade gjort. Men bara en lite fotnot sådär. :gnissla
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Nä det gick ju inte jättefort men bevisligen så klarar du inte ens av att köra så där fort.

Undrar om du klarar av att dra rätt slutsats av det faktumet framöver...?

Hur orkar du?

Han erkänner ju att han fucka upp och vill att andra ska lära av hans misstag.

@TS: Tur att det gick bra iaf!:tummenupp
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
I love sporthoj, some people must feel so bad ass now sitting at the boring job that they dont like and show the world how much smarter they are than most of other people:crash I know I fucked up, I know exactly what I did wrong. As I said, If I was not so tired I would have fixed it. I did not brake with the front while in the corner. The car that passed me wanted to stop but I told him I was fine so he left. The weird sound after the crash was fuel pump I think. It was NOT wet, its just the camera that makes it look like that. Waiting for more smart asses knowing better than me what happened and why:zpy To everyone else thanks for commenting:tummenupp

Googles variant:D

Jag älskar sporthoj, måste vissa människor mår så dåligt ass nu sitter på tråkiga jobb som de inte gillar och visa världen hur mycket smartare de är än de flesta andra människor jag vet att jag knullade upp vet jag exakt vad jag gjorde fel. Som jag sa, om jag inte var så trött att jag skulle ha fixat det. Jag har inte bromsar med fronten medan i hörnet. Bilen som passerade mig ville sluta, men jag sa att jag var bra så han lämnade. Det konstiga ljud efter kraschen var bränslepumpen tror jag. Det var inte blöt, det bara kameran som gör att det ser ut så. Väntar på fler smarta åsnor veta bättre än mig vad som hände och varför till alla andra tack för att kommentera
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Googles variant:D

Jag älskar sporthoj, måste vissa människor mår så dåligt ass nu sitter på tråkiga jobb som de inte gillar och visa världen hur mycket smartare de är än de flesta andra människor jag vet att jag knullade upp vet jag exakt vad jag gjorde fel. Som jag sa, om jag inte var så trött att jag skulle ha fixat det. Jag har inte bromsar med fronten medan i hörnet. Bilen som passerade mig ville sluta, men jag sa att jag var bra så han lämnade. Det konstiga ljud efter kraschen var bränslepumpen tror jag. Det var inte blöt, det bara kameran som gör att det ser ut så. Väntar på fler smarta åsnor veta bättre än mig vad som hände och varför till alla andra tack för att kommentera

Google translate kan göra en helt förstålig text totalt oförstålig på mindre än 0.000015 sek. :D
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ser faktiskt lite lustigt ut, men stort av ts att lägga ut filmen samt att utan omsvep skylla på andra omständigheter än han själv:tummenupp

Förr eller senare klantar man till det oavsett hur rutinerad man är.

Skönt att det gick bra!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top