Vilka motorer passar bult in på en gsxr 750 -98?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har rasat min motor och kan bara ragga garage plats en helg så blir bytte.

Är det bara 750 98-99 som passar? Eller passar 1000 motorn också? Senare modeller passar dem?

Skulle göra sökandet enklare!

99:an fick väl sprut, 98:an har väl förgasare? Motorn i sig kan ju vara densamma iaf. Kanske går att flytta över insugsgummina isf. Kabelstammen lär inte vara densamma ioch med sprutet.

Borde ju gå att plocka över grejor tills setupen är samma iaf!

Jag tror nästan att 99-02 är "samma" motor fast med sprut då. 96-98 lär ju passa rakt av.

96-97 förgasare
98-99 insprut
Är ganska säker på att 96-97 passar men ena kammen samt ventilkåpan bör flyttas över från gamla motorn för att slippa det problem som annars skulle uppstå med elsystem.
Om senare motorer passar vet jag ej.

98 kom insprutning 00 kom väll ny ram? Då bör 98 och 99 va identiska tycker jag?

Bra tips på laga där men jag har en på gång

-00 (d.v.s. Y-modellen av GSX750R som har samma utseende som K1) har en motor som är aningen smalare eller kortare beroende på hur man mäter. d.v.s. att motorn passar säkert, men inte utan modifieringar.
600 och 750 SRAD ska dela väldigt mycket komponenter och jag har för mig att motorerna ska passa mellan dessa 2 modeller hyffsat lätt.
-98 kom modellen med insprutning. GSX750R 96-97 motorn passar även den, men då får man byta lite saker mellan dom som någon ovan skrev.
1000-modellerna är mer jobb med. men visst, omöjligt är det ju inte. ungefär samma jobb som att stoppa i en nyare motor.

MVH Phille

Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort