KTM 690 SMC 2010 svajjig bakända

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Hej,

Ställde in alla dämparna på "sport" läge nu då jag skulle köra med skjuts. Kände dock att bakändan började svajja något vid högre hastigheter när jag körde ensam, är det normalt då man har hårdare dämpning?
 
VAd äger du? Vad har du i häng? Hur har du ställt returdämpningen?
 
VAd äger du? Vad har du i häng? Hur har du ställt returdämpningen?

Räddningen är här

Det är en ktm 690 smc 2010, även returdämpningen är ställd. Osäkert på vad jag har i häng just nu. Upplevde inget svajj idag dock. Tror det uppstår vid 140km/h+
 
Räddningen är här

Det är en ktm 690 smc 2010, även returdämpningen är ställd. Osäkert på vad jag har i häng just nu. Upplevde inget svajj idag dock. Tror det uppstår vid 140km/h+

Upplevde du att problemen kom i samband med att du justerade till sportläge?

Mät upp hänget och kolla hur många klick din returdämpning är ställd. För långsam returfjädring dvs för mycket returdämpning kan ge dessa problem. Tänk också på att man vanligtvis mäter från fullt inskruvade justerskruvar.
 
Upplevde du att problemen kom i samband med att du justerade till sportläge?

Mät upp hänget och kolla hur många klick din returdämpning är ställd. För långsam returfjädring dvs för mycket returdämpning kan ge dessa problem. Tänk också på att man vanligtvis mäter från fullt inskruvade justerskruvar.

Japp, svajjet kom när jag justerade till sportläge.

Ska ta och mäta hänget, måste jag skruva in alla justerskruvar till max?
 
Du mäter hur många klick justerskruvarna är utskruvade från det läge då de är max inskruvade.. :tummenupp
 
Upplevde du att problemen kom i samband med att du justerade till sportläge?

Mät upp hänget och kolla hur många klick din returdämpning är ställd. För långsam returfjädring dvs för mycket returdämpning kan ge dessa problem. Tänk också på att man vanligtvis mäter från fullt inskruvade justerskruvar.

Tror jag hittade problemet. Felinställd höghastighets kompression och dåligt med luft i båda däcken. Körde en testrunda utan problem. Hoppas detta är löst nu så jag slipper plocka isär grejorna.

Tack ändå, du uppskattas starkt Boris.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top