MotoGP Mugello 2012 också en positiv tråd!

Hayden och Barbera satte sina tider med det mjuka bakdäcket. Rossi körde det hårda.

Fattar inte varför Stoner var tvungen att visa sitt missnöje med Petrucci? Det var ett träningspass och stackarn har varken ögon i nacken eller en hoj som går fort :3freak

EDIT:Caseys version:
http://www.bikesportnews.com/news-d...CRT-too-slow-reaction-from-Stoner&newsid=7526

Att Petrucci skulle ha bromsat sig förbi Stoner efter att ha blivit omkörd låter väldigt konstigt men vi får väl utgå ifrån att Stoner håller sig till sanningen.

ja, han har ju slutat att slåss iaf :3freak
alltid något :rolleyes:

Jag tycker det är märkligt att Ducati om det nu stämmer .. vill kicka Hayden
När det är Rossi som skulle leverera och som istället sladdar runt bland CRT hojarna typ...:gnissla
Jag har uppriktigt svårt att tro att Kryckan skulle kunna göra bättre ifrån sig än vad Nicky gör i år..
Eller???:D:hej

Tydligt att bara för att Rossi har ett sånt starkt varumärke och starka sponsorer så sitter han kvar.
Hans resultat är verkligen en katastrof mot de förväntningar man hade.
Ducati behöver någon som kan köra deras hojar på det sättet Stoner gjorde.
CRT hojarna i all ära men dom är mest ivägen och bidrar inte till någon intressant racing överhuvud taget. Helt värdelöst helt enkelt.

Lorenzo verkar bli svårslagen, men allt kan hända.

Att Petrucci skulle ha bromsat sig förbi Stoner efter att ha blivit omkörd låter väldigt konstigt men vi får väl utgå ifrån att Stoner håller sig till sanningen.

Verkligen! Och sedan klagar han på att de inte inte har "corner speed"...

-"I didn’t push him off the track. I just didn’t give him a lot of room and needed him to back off and give me my space. He didn’t do that three corners before. The dangerous thing is the CRT bikes, to be honest, you come up on them faster than you do a Moto2 bike, it's ridiculous. At least with Moto2 they have a bit of corner speed. You shouldn't have these types of bike on track."

Är inte detta uttalande VÄLDIGT mystiskt??? Särskilt biten "and needed him to back off and give me my space"!!!! Varför ska en CRT-bike NÅGONSIN behöva pruta för en världsmästare på en fabrikshonda????:dummer

Verkligen! Och sedan klagar han på att de inte inte har "corner speed"...

-"I didn’t push him off the track. I just didn’t give him a lot of room and needed him to back off and give me my space. He didn’t do that three corners before. The dangerous thing is the CRT bikes, to be honest, you come up on them faster than you do a Moto2 bike, it's ridiculous. At least with Moto2 they have a bit of corner speed. You shouldn't have these types of bike on track."

Är inte detta uttalande VÄLDIGT mystiskt??? Särskilt biten "and needed him to back off and give me my space"!!!! Varför ska en CRT-bike NÅGONSIN behöva pruta för en världsmästare på en fabrikshonda????:dummer

David Emmett på motomatters.com summerar det perfekt tycker jag.

The reality of the situation was summed up by several journalists after the event. Stoner is just like Mick Doohan, they said: like Doohan, Stoner really just wants the track to himself. Anyone else having the temerity to use the track is a mere irritation, impinging on what Stoner and Doohan believed was their territory. Arguing the point with them was impossible, for as one journalist pointed out, "Mick was right even when he was wrong." That self-belief, that utter conviction is what allows them to scale the giddy heights they do. There is no room for nuance, or debate, or shades of opinion in their world: if they stopped to contemplate situations, they would lose a couple of seconds a lap. What the rest of the world thinks is irrelevant: it won't make them any faster on the track, so it is not even worth thinking about. Riders are extraordinary individuals, so it is perhaps churlish to expect them to be open to the kind of reason which might persuade ordinary people.

Att Stoner inte skäms och inser hur han gör bort sig gång på gång tyder på att något inte står riktigt rätt till bakom pannbenet. Han kunde ha blivit en av de största som folk älskat och pratat om under en lång tid.

Tragiskt! :(

Riders are extraordinary individuals, so it is perhaps churlish to expect them to be open to the kind of reason which might persuade ordinary people.

Visst! Fast det verkar mer vara ett undantag att va såå jävla enspårig som doohan o stoner! Valentino, Nicky o de flesta andra i MGP verkar ju som tur är besitta helt andra mer "mänskliga" personligheter på banan och vid sidan om.

Lorenzo blir svårslagen nu.........

Ed. får nog ändra mig, verkar gå fort för alla idag.

Last edited:
Det är snarare Ducati som behöver göra en hoj som fler än en förare kan prestera på.

Fast är det verkligen så ???

Ducati bygger en hoj åt Rossi och Hayden är närmare än någonsin.
Han borde MINST vara 1 SEK snabbare per varv och då ha chans på topp 3.

Tur att vi har Stoner så PK maffian får något att klaga på :tummenupp

Ska bli spännande att se om Lorenzo kommer att testa några varv med ett mjukt däck och vilken tid han får då :)

Bautista verkar lite övertaggad. :hihi
Men inte så konstigt kanske.

Rossi skämmer ut sig som vanligt..:gnissla
Förstår inte att han inser att det är läge sen ett år tillbaka
att lägga av..
Både Hayden och en satelitducce före..
Tragiskt..:död

Att Stoner inte skäms och inser hur han gör bort sig gång på gång tyder på att något inte står riktigt rätt till bakom pannbenet. Han kunde ha blivit en av de största som folk älskat och pratat om under en lång tid.

Tragiskt! :(

Fast han är ju inte intresserad av det, han gillar inte mediacirkusen och han säger vad han tycker och han har inte samma personlighet som t.ex Rossi. Hur äkta var Lorenzos beteende hans första säsonger tycker du? Det var ju så oäkta med hans spexande så det sken rakt igenom.

Håller dock med om att Stoner inte är smidig alla gånger men att han skulle ändra på sig för att bli älskad, störst och kändis nä du :)

Stoner leker bad boy, men Lorre kommer nog att sopa hem detta denna gång.

Jag hoppas du är sarkastisk. Annars kan du kolla den här tabellen:
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2012/GER/MotoGP/RAC/World+Standing

Rossi är inte ute efter att ligga så högt upp som möjligt på träningarna, han vill vara bäst på racet.

Nej Jag är inte sarkastisk
Jag är skitbesviken...

Det är väl klart som korvspad att han vill helst ligga först och högst upp
på tidsprotokollet som alla andra.
Det har alltid varit så tidigare under alla år.
Man blir inte Världsmästare på att harva runt bland CRT maskinerna
när man vill vara bäst!
Och det vill Valle, men han har inte den förmågan kvar längre..:smasha:fakta

Jag är skitbesviken...

när man vill vara bäst!

Rossis tider imponerar inte men Haydens och Barberas bästa tider kom på mjuka däck = värdelöst som värdemätare för racet.

Jag är skitbesviken...

när man vill vara bäst!

Jag håller inte riktigt med. På blött underlag är Hondan och Ducatin mer jämna, och i Le Mans fick Stoner ge sig.

Rossi skämmer ut sig som vanligt..:gnissla
Förstår inte att han inser att det är läge sen ett år tillbaka
att lägga av..
Både Hayden och en satelitducce före..
Tragiskt..:död

Verkligen tragiskt och med den meritlistan borde man lägga av nu med hedern i behåll.

Men Motogp världen är korrumperad och styrd av pengar och massmedialt intresse snarare än sportsliga prestationer.

"lets stick together" står det på hans hjälm, tecknet på att han blir kvar som levande reklampelare för Ducati?

Har Audi lyckats muta honom med xxxxxxxx€ :rolleyes:

Back