Våra fyrbenta vänner

484511_3856547425118_1453628905_n.jpg

Den här lilla korven bor hos oss.
Han är en boxer, 4 månader gammal och lystrar till namnet Norton. :)

Ytterligare finns här två katter och en hamster.
Jag gillar djur. :lol

Bifogat

• DSC02061.JPG
    DSC02061.JPG
    56 KB · Visningar: 36
IMG_1473.jpg
Här är Maja, men lyssnar även till Majs. Hon gillar att äta köttbullar, spela fotboll, springa och kolla på tv. Sätter man på något djurprogram så sitter hon som fastklistrad framför tvn. Hon väger in på 43-45 kg vilket gör att vi turas om att vinna dragkamper på ärligt vis. Dock är hon en dålig förlorare och börjar gärna fuska genom att bita tag i repet så nära min hand som möjligt.
När jag undrar något här i livet så frågar jag Majs, hon är otroligt påläst och smart som kanske framgår av bilden!

Är kravet bara fyrbenta vänner så har jag en drös!

Den finaste, och bästaste i hela världen, som är mitt allt, som jag kanske får ta bort till vintern om han inte läker ihop. :(

18661_430612930530_948299_n.jpg

Blivande svenska mästaren, om allt går som det ska.. ;)

293805_4259133715485_1055163899_n.jpg

Hoppeponnyn

561433_10151888561155531_1247532386_n.jpg

Och den lite mindre fyrbeningen!

115_10729700530_3794_n.jpg

Är kravet bara fyrbenta vänner så har jag en drös!

Den finaste, och bästaste i hela världen, som är mitt allt, som jag kanske får ta bort till vintern om han inte läker ihop. :(

Är han sjuk? :-(

Han har slitit sönder ett gaffelband i ena frambenet, och håller han inte för hoppning kan jag inte ha kvar honom då han inte funkar som promenadhäst.. :(

Bentebent: Ja, han är en snygging! Maffig!

Förstår inte, du avlivar det du älskar mest för att du inte kan använda honom som tänkt? Är det inte bättre då att sätta ut honom på bete eller ge bort? Är han välmeriterad är ju möjligheterna oändliga.

Han har slitit sönder ett gaffelband i ena frambenet, och håller han inte för hoppning kan jag inte ha kvar honom då han inte funkar som promenadhäst.. :(

Bentebent: Ja, han är en snygging! Maffig!

Vad är hon för ras?

View attachment 365191
Här är Maja, men lyssnar även till Majs. Hon gillar att äta köttbullar, spela fotboll, springa och kolla på tv. Sätter man på något djurprogram så sitter hon som fastklistrad framför tvn. Hon väger in på 43-45 kg vilket gör att vi turas om att vinna dragkamper på ärligt vis. Dock är hon en dålig förlorare och börjar gärna fuska genom att bita tag i repet så nära min hand som möjligt.
När jag undrar något här i livet så frågar jag Majs, hon är otroligt påläst och smart som kanske framgår av bilden!

Det undrar jag med....folk verkar alltid snabba att avliva ett djur så fort det inte passar i mallen....

Förstår inte, du avlivar det du älskar mest för att du inte kan använda honom som tänkt? Är det inte bättre då att sätta ut honom på bete eller ge bort? Är han välmeriterad är ju möjligheterna oändliga.

Hade det funnits alternativ så hade Marie aldrig tagit bort honom, hästen betyder enormt mycket för henne. Hade han funkat som promenadhäst eller annat så hade han fått bli det.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar