Ktm 690 smc-r

hoppas dom skickar en till mig oxå, fort som fan.
så man kan köra lite bana på lörddag och lite allmän
körning. för sen drar man på arbete igen och är borta i 2 veckor.
 
eventuell vinter projekt.
funderar på att lacka fälgarna i 3 lika stora
fält, svart,orange och vit.

blir det dyrt?
svårt?
eller ska man köpa färdiga fälgar
men då blire bara oranga/svart eloxerad.
 
hur kommer jag i kontakt med ktm sverige, så jag vet att jag får en oljetrycks givare innan
helgen?!
Ta kontakt med företaget som sålde hojen åt dig, d kan dom göra åt dig. Annars är det via vilken ktm återförsäljare som helst.Tar ungefär 3-4 dar å få hem den.
 
Kommer bilder från man satt i Evo kitet :tummenupp helvete vad den går nu :D älskar när man gasar och luftfiltret bara suger satan :kär väl spenderade pengar. Den tenderar att dö på tomgång om kamen är för vass :tungan se om det är nått med mappen ;)



IMG_0012.jpg


IMG_0013.jpg


IMG_0014.jpg


IMG_0015.jpg


IMG_0016.jpg


IMG_0017.jpg


IMG_0018.jpg


IMG_0020.jpg
 
fick svar från karlström dom kunde fixa fram men dom hade inte på lager.
tänk att man får själv jaga reda på garanti grejer, mycket dåligt.
synd bara att jag lär j uha den här först nästa vecka.
så här heter delen
Artikel: OIL PRESSURE SWITCH "BITRON"
Artnr: 61238091000

var kan man mappa om så att man får den nya mappen som ska vara i
nyaste smc 690:n?

jag har den gamla mappen just nu i min.
 
Last edited:
Ja det suger. Då kan jag passa på att spy lite också.

Jag fick jaga på både verkstad och KTM för att det skulle hända något, ändå tog det nästan 3 veckor (-1 dag) innan de var klara med den. Dagen innan den var klar ringde jag och sa att jag ville häva köpet om den inte var klar till lunch dagen efter.
Det var fel på nya trottelbodyn också, samt ny mjukvara för 12:orna, som verkstaden inte hade fått.

Eftersom hojen bara gått 8 mil innan den pajade och jag var av med den (i mitt tycke) alldeles för länge i förhållande till hur gammal den var så tyckte jag att någon kompensation för allt tjafs och strul kunde jag kanske få.
Men kompensation är inte heller nåt KTM Sverige verkar hålla på med, de hänvisar till verkstaden, som hänvisar tillbaka till KTM, nu har det hamnat i ett läge där den ena ska ringa den andra men inget händer.
Till slut ger man upp/skiter i vilket. Och köper ett annat märke nästa gång.
Det kostar så jävla lite för dem att bjucka på t ex en service. Men nej då, istället blir man på gränsen till spydigt bemött (KTM).
Skäms för fan.

Synd bara att det inte finns några egentliga konkurrenter till 690'n med sina långa serviceintervall och roliga egenskaper. Inga jag känner till allafall.

Senaste mappen kan du väl få hos vilken aukt verkstad som helst.

Men varför ska du sälja den?

fick svar från karlström dom kunde fixa fram men dom hade inte på lager.
tänk att man får själv jaga reda på garanti grejer, mycket dåligt.
synd bara att jag lär j uha den här först nästa vecka.
så här heter delen
Artikel: OIL PRESSURE SWITCH "BITRON"
Artnr: 61238091000

var kan man mappa om så att man får den nya mappen som ska vara i
nyaste smc 690:n?

jag har den gamla mappen just nu i min.
 
Är nog glad att jag sålde min 690 & köpte ett blysänkte XT660 istället. De pengar jag fick över efter 690 lägger jag på en resa istället! :)
 
håller helt med dig, precis vad jag tänkte på förut idag jag stog o tvätta bilen.
skulle det komma ett annat märke som matchar kåtten då blire märkes byte utan att tveka.
synd att man tänker så när man har en skit kul hoj.

senaste mappen blev jag lovad att jag skulle få den här veckan och ny givare, men han har gått
under jorden. svara varken på tele eller meil. ?

så enkel match för dom att fixa kan ju inte ta mer än en halvtimme??

plus att dom skulle fått en jävligt nöjd kund.

tror jag behåller den ändå, beror alldeles hur det här sköts. men det känns skit tråkigt som sagt,
jag som sagt det förut att det hade blit bankörning i helgen. fint väder lovat oxå.

och jag som var nästan inne på att skaffa mig en till ktm, men tror jag skiter i det.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top