
Tänkte att man får väl bjuda på det!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xZ47AbaabPo
Edit: Ja jag är amatör, testade söka lite men kan inte komma på hur jag får in klippet här utan att klicka på länken :/
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Usch då, fan vad trisst. Modigt att bjuda på fadäsen på SH ;-) Jag var där igår. Gick bra med dig?
Men man ska inte gå ifrån nån vurpa utan att lära sig nåt. Förstår du varför du highsidade?
Är själv amatör och verkligen ingen experttyckare men det som slog mig direkt när jag såg klippet var "oj, vad tidigt han börjar gasa". Det ihop med lite andra faktorer som nedlägg, trötthet etc.
Säger inte att det är rätt eller fel men jag vågar aldrig gasa så tidigt i kurvor.
Har ett pass från igår filmat. Kan posta länken här så kan du se hur jag fegar på gasen i trösenSka bara laddas upp på YT...
Hehe ja det kan jag ju bjuda på, efter alla gånger man sett andra vurpa på nätet
Nej jag försöker komma på vad det var, men lyckas fan inte med det.
Det jag fått höra av andra är följdfel av att blicken var dålig, men tycker ändå inte det borde hänt med jämn gas.
Mera input är väldigt välkommet![]()
Tur att du klara dig skapligt.. jag gissar på att du la ned för mycket och fick slut på gummi. Tycker det låter som fotpinnarna skrapar i, innan det släpper.
Jaså, vad jag har lärt mig efter twist of the wrist så ska man ju vara på gasen så fort man bromsat klart för att hålla en jämn gas igenom hela kurvan...
...@T-Bag: Det är möjligt, men jag har svårt att urskilja ifall det skrapar innan det släpper eller om det låter just när det släppt och hojen lägger sig lite extra då
Jag är ingen anhängare av Keith code körstilen då jag ödslade en hel säsong på den i 250sm på -90 talet, resultat: sämre varvtider och fler krascher. Mitt tips: bromsa senare med successiv minskad bromsverkan in i sväng, gå på avslag in till apex, öppna gasen försiktigt och lägg över vikten på bakdäcket. Sen successiv gas, försök vinkla upp hojen tidigt för att kunna ge fullt. De sladdar man får kommer sent i kurvan och reder ut sig själv pga hojen är på väg ur nedläggningsvinkeln. Visst, det kanske blir en och annan lowsider pga framhjulskas men det är ju att föredra före en highsider i mina ögon och har du ett bra framdäck ska det mycket till innan det ger sig . I den nedläggningsvinkeln du får släppet kvittar det om du släpper gasen eller inte, det är redan försent, hojen highsidar oavsett, bakänden har redan ställt ut för mycket. Kanske lite kontroversiellt i mångas css, smc öron fast det funkar om man vill åka fort och säkert.
Jag är ingen anhängare av Keith code körstilen då jag ödslade en hel säsong på den i 250sm på -90 talet, resultat: sämre varvtider och fler krascher. Mitt tips: bromsa senare med successiv minskad bromsverkan in i sväng, gå på avslag in till apex, öppna gasen försiktigt och lägg över vikten på bakdäcket. Sen successiv gas, försök vinkla upp hojen tidigt för att kunna ge fullt. De sladdar man får kommer sent i kurvan och reder ut sig själv pga hojen är på väg ur nedläggningsvinkeln. Visst, det kanske blir en och annan lowsider pga framhjulskas men det är ju att föredra före en highsider i mina ögon och har du ett bra framdäck ska det mycket till innan det ger sig . I den nedläggningsvinkeln du får släppet kvittar det om du släpper gasen eller inte, det är redan försent, hojen highsidar oavsett, bakänden har redan ställt ut för mycket. Kanske lite kontroversiellt i mångas css, smc öron fast det funkar om man vill åka fort och säkert.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |