Rossis framtid

Ja detta verkar vara ett ämne som Roberts inte längre har något större intresse i, utan han har babblat en stund för att nöja journalisten.
 
Sry för lite OT men...
Enligt uppgift får Rossi 114 miljoner i lön av Ducati.
Hur många hojjar skall man sälja för att täcka det? :3freak
 
Artikeln var uppe tidigare i tråden, eller någon annan tråd om Rossi, men de två sista meningarna är lite roliga:

You don't have the perfect bike every season. If you see it once in your career you're lucky.

Menar Kenny att Rossi haft tur och fått en perfekt hoj 7 säsonger eller vad är det han försöker säga?

Läser man hela sista stycket och inte bara klipper ut en rad är det väl klarare, eller hur? Med ditt resonemang skulle Kenny kalla sig själv tursam också då och det är väl inte sannolikt. Sedan har man väl på den nivån inte en perfekt hoj en hel säsong, kanske inte ens en hel racehelg. Men Rossi har väl helt enkelt varit betydligt närmare optimala förutsättningar tidigare än nu.
 
Trots att jag inte vill, börjar ja fan tvivla liiite på Rossis kapacitet nu. Hayden har varit snabbare vid flertalet tillfällen, och efter 1,5 säsong på ducati är Rossi så sjuuukt långt ifrån täten. Jag MÅSTE få se han på ett annat märke innan han slutar... hoppas hoppas hoppas.
 
Kollar man racen från 2010 är det svårt att tro att Rossi skulle ha tappat allt sitt kunnande på ett par månader över vintern.

Jag vill också se honom på en annan hoj och jag tror det kommer ett besked relativt snart. Skulle bli väldigt förvånad om han stannar hos Ducati.
 
Problemet för rossi kan ju bli vart han skall gå? Jag tror inte heller rossi trivs och vill stanna kvar hos Ducati men var kan han tänkas hamna då? Fabriks yamma med jorge är ju kört, repsol honda tveksamt, då återstår satelitteam eller ett specialteam. Mina pengar går nog ändå till ett en cykelteam som kör 2år sen lägger han av. Sponsorer lär de ju kunna hitta frågan är väl om det är en yamma eller en honda. Honda kan nog mycket väl tänka sig att sköra lite rossi sol innan deras nya goldenboy marques kan börja rada upp segrar i mgp...
 
Jag blir mer o mer av en annan åsikt! Som Italienare har man säkert svårt att lämna Ducati i "vredesmod" utan att fullfölja sitt kontrakt! det vi kunnat läsa hos Ducati är att möjligen en deal med Cal skulle knuffa Nicky åt sidan! Vilket oxå Nicky offentligt sagt att så e fallet och att han (nicky) känner av pressen än mer nu. I Valentinos fall finns en annan racekultur där nere i Italien och säkert någon oskriven lag som vi blåögda nordbor inte känner till och att du ska fan stå upp för ditt land/fabrikat/fans tills tiden är bara "lagom" känslig att lämna. Det hela blir oavsett vilket rätt knivigt för Vale som med största säkerhet igentligen drömmer om att sitta på något av de stora märkena igen, allt utom Ducati!
 
Ja, jo det kan ju finnas lite Italiens stolthet som på något sätt tvingar kvar honom. I kombo med svettigt mycket kulor så vet man aldrig. Men hans kontrakt går väl ut nu efter 2012 och tills dess kör han, OM han lämnar kommer nog detta inte offentliggöras förrän långt senare i höst. Blir det som jag tror ett nytt en hojs team kan de ju i stort sätt vänta tills anmälningarna till serien måste blir offentliga. Däremot lär ju ryktena flyga vilt i september om inget sagts då. Dessutom kan det faktiskt vara så att Ducati vill uppge vad de gör officiellt tidigare vilket kan göra att rossis framtid blir offentlig. Självklart är ju inte detta mer än en sofftyckares vilda spekulationer....men det är part of the game :-)
 
Jag blir mer o mer av en annan åsikt! Som Italienare har man säkert svårt att lämna Ducati i "vredesmod" utan att fullfölja sitt kontrakt! det vi kunnat läsa hos Ducati är att möjligen en deal med Cal skulle knuffa Nicky åt sidan! Vilket oxå Nicky offentligt sagt att så e fallet och att han (nicky) känner av pressen än mer nu. I Valentinos fall finns en annan racekultur där nere i Italien och säkert någon oskriven lag som vi blåögda nordbor inte känner till och att du ska fan stå upp för ditt land/fabrikat/fans tills tiden är bara "lagom" känslig att lämna. Det hela blir oavsett vilket rätt knivigt för Vale som med största säkerhet igentligen drömmer om att sitta på något av de stora märkena igen, allt utom Ducati!

Jag tror trots allt att det är bäst för både Vale och Ducce att separera.
Båda skeppen skuker snabbare än gråsten och ska ansikten räddas så finns ingen återvändo.
Jag tror oxå att Cruchlow vet längst där inne att gå till Ducce betyder självmord så han
åker säkert hellre en satelit CRT före han går till det röda märket..
Min känsla dock är att han kommer att bli rotetvåa till Lorran till nästa år.
Jag har dessutom känslan att Collin kommer att åka hem till Texas för gott i höst.

:tummenupp
 
Jag blir mer o mer av en annan åsikt! Som Italienare har man säkert svårt att lämna Ducati i "vredesmod" utan att fullfölja sitt kontrakt! det vi kunnat läsa hos Ducati är att möjligen en deal med Cal skulle knuffa Nicky åt sidan! Vilket oxå Nicky offentligt sagt att så e fallet och att han (nicky) känner av pressen än mer nu.
Dock så har man också kunnat läsa (lite mellan raderna)att från Cals sida sett verkar han inte särkilt sugen på Ducati, han vill ha en fabriksstyrning men helst hos yamaha. Om inte han får en plats brevid Lorentzo söker han nog fullspec fabrikare fast kvar hos Tech 3.
Om jag var Cal så skulle jag hellre stanna i ett satelit team, bara jag inte hamna på en Ducce. Varför chansa på ett märke som alla andra förare (förutom en) rasat ner i botten med?

Mr Roos - Varför är dörren stängd för en plats brevid lorre? (har för mig att chefen där sagt något om det du säger men kommer inte ihåg varför?)
 
Inte så konstigt efter olyckan då Simonchelli dog....Drog nog ner hela hans självförtroende, hade nog knäckt de flest...R.I.P Simonchelli:tuttar
 
Mr Roos - Varför är dörren stängd för en plats brevid lorre? (har för mig att chefen där sagt något om det du säger men kommer inte ihåg varför?)

Vore också tacksam för svar om det. :tummenupp
Spies har ju inte kört så bra... :3freak
Nån som vet om hans kontrakt går ut lr?
 
Kollar man racen från 2010 är det svårt att tro att Rossi skulle ha tappat allt sitt kunnande på ett par månader över vintern.

Jag vill också se honom på en annan hoj och jag tror det kommer ett besked relativt snart. Skulle bli väldigt förvånad om han stannar hos Ducati.

Det är också en stor risk han tar i så fall. Tänk om han får en yamaha bredvid Lorenzo men blir ifrånkörd. Ryser vid tanken... Det är tur att vinnarskallar som Rossi inte tänker likadant, då skulle de inte vara vinnare :)
 
Nej alltså den är inte stängd på det sätt ni menar men Rossi lämnade ju Yamaha efter diskussioner som: det är Jlo eller jag som är förste förare. Nu har Jlo signat för nästa år = rossi kommer i så fall att få spela andra fiol vilket är tveksamt om han är intresserad av. Alltså mer en personlig tro än fakta....
 
Det finns en ny regel som komplicerar allt från och med 2013 och den innebär att varje tillverkare max få förse 4 förare med hojar. 2 st ska vara i ett fabriksteam och 2 ska vara i ett satellitteam. Det kan dock vara 4 st "fullfabrikare".

Yamaha kommer med största sannolikhet att köra som i år, dvs 2 egna förare i fabriksteamet och 2 i Tech 3. Yamaha har gjort klart för Tech 3 att de kommer att få 2 st satellithojar och det är en av anledningarna till att Cal vill byta team. Att han flirtar med Ducati är nog mest ett spel för galleriet för att sätta press på Yamaha.

Tech 3 har kontrakt med Bradley Smith för nästa år men det sägs att det finns en prestationsklausul så det verkar inte vara hugget i sten att han får en plats nästa år. Dovi presterar väldigt bra så honom vill nog Tech 3 behålla.

Yamaha har sedan Rossi lämnade fabriksteamet inte lyckats hitta någon ny huvudsponsor men de lär i princip stå på kö om de skriver kontrakt med honom.

Honda kör 2 förare i Repsol-teamet och sen är frågan om både LCR och Gresini får leasa varsin hoj. Rossi kan utan tvekan ta med sig pengar i form av sponsorer som betalar vad det kostar att få en fabrikshoj. Det skulle isf betyda att Bradl eller Bautista måste flytta på sig.

Att Rossis kräftgång har något med Simoncellis död att göra tror jag inte på. Han var precis lika "usel" innan olyckan.

Jag tror att vi får se Rossi i Yamahas eller Hondas fabriksteam nästa år.
 
Last edited:
Okej den regeln hade jag inte koll på faktiskt. Det innebär ju att LCR eller Gresini måste försvinna (inte få en honda) om Rossi skall kunna köra ett enmansteam....
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top