Rossis framtid

Det ingen verkar ta i beräkningen är hans marknadsvärde som om man tänker tillbaka på prisutdelningen i le mans vida överstiger alla förares! Fundera på vad som styr sporten/teamen så har ni alla argument ni behöver för att Rossi antagligen skulle vara en bra deal för alla team!

Det var just det jag tog i beräkningen... Rossi med sitt värde beskriver vid upprepade tillfällen att det är fel på materialet. Den sortens reklam vill inget team ha.. Vad sker efter en halv säsong? Just precis, allmänt folk tror att det faktiskt är fel på materialet och att det är synd om Rossi som tvingas sitta på en så okörbar hoj. :brinnerup

Rossi GP11; Ingen känsla fram, för styv, för okänslig... Tvingar fram en annan konstruktion med hederlig ram. I November 2011 premiärvisas Panigale.. Med vilken ramkonstruktion? Just den Rossi förkastat. Konstigt att man inte spela mer på sina Rossi anknytningar med just Panigalen på EICMA 2011.. Konstigt...

Hade Beckham beskrivit i media hur kass lagets ledning är och att de inte lyssnar på honom, hade han nog inte varit långvarig..gissning..
 
Last edited:
Det var just det jag tog i beräkningen... Rossi med sitt värde beskriver vid upprepade tillfällen att det är fel på materialet. Den sortens reklam vill inget team ha.. Vad sker efter en halv säsong? Just precis, allmänt folk tror att det faktiskt är fel på materialet och att det är synd om Rossi som tvingas sitta på en så okörbar hoj. :brinnerup

Rossi GP11; Ingen känsla fram, för styv, för okänslig... Tvingar fram en annan konstruktion med hederlig ram. I November 2011 premiärvisas Panigale.. Med vilken ramkonstruktion? Just den Rossi förkastat. Konstigt att man inte spela mer på sina Rossi anknytningar med just Panigalen på EICMA 2011.. Konstigt...

Hade Beckham beskrivit i media hur kass lagets ledning är och att de inte lyssnar på honom, hade han nog inte varit långvarig..gissning..

Enda gången det blir negativt med ett högt marknadsvärde är när produkten inte levererar! Inget av teamen utgår ifrån att man skall göra en dåligt produkt och då är marknadsvärdet bra för dom!

Yamaha tappade tom sin huvudsponsor pga att Rossi flyttade så det är ingen tvekan att för med sig mkt positivt för ett team att signa honom.

Visst skulle man kunnat dra lite nytta av honom till brukshojarna(rossi edition etc) men vad har panigalens ram med Motogp att göra? Den ramen är säkert suverän men kanske inte funkar när du jagar tiondelar på den högsta nivån!

Rossi kritiserar väl inte Ducati direkt och anklagar dom utan säger saker som inte fungerar på hojen vilket i så fall borde liknas med att Beckham skulle säga att försvarsspelet inte funkar eller att taktiken var fel(vilket garanterat hänt)!
 
Det var just det jag tog i beräkningen... Rossi med sitt värde beskriver vid upprepade tillfällen att det är fel på materialet. Den sortens reklam vill inget team ha.. Vad sker efter en halv säsong? Just precis, allmänt folk tror att det faktiskt är fel på materialet och att det är synd om Rossi som tvingas sitta på en så okörbar hoj. :brinnerup
Så du tillhör skaran som anser att Rossi gick ner sig över vintern 2010-2011 och tappade det mesta av sitt kunnande? Ducatin är egentligen en helt fantastisk hoj men tyvärr så har de två usla förare?
 
På tal om Duactin, tycker det är riktigt synd att de bytte ramen. Tror inte problemen låg där, då borde man sett lite skillnad nu. Bättre de hade fortsatt med ett koncept de var familjära med. Tror det var lite av "Vi har aldrig kört med sådan ram (Rossi, Burgess) problemen måste ligga där".
 
Så du tillhör skaran som anser att Rossi gick ner sig över vintern 2010-2011 och tappade det mesta av sitt kunnande? Ducatin är egentligen en helt fantastisk hoj men tyvärr så har de två usla förare?
Rossi har större delen av sin karriär varit "lite" vassare än Hayden men Nicky kanske lyfte sig enormt till 2011 då?
 
Last edited:
På tal om Duactin, tycker det är riktigt synd att de bytte ramen. Tror inte problemen låg där, då borde man sett lite skillnad nu. Bättre de hade fortsatt med ett koncept de var familjära med. Tror det var lite av "Vi har aldrig kört med sådan ram (Rossi, Burgess) problemen måste ligga där".
Skillnaden nu är att man inte kan få skräddarsydda däck, som Casey fick.
 
Det är möjligt men tror fortfarande inte att det var ett bra beslut när man kan kosta på sig och vara efterklok men helt förståligt, de gissar och satsar på det troligaste som alla andra.
 
Du får ursäkta men jag förstår inte vad du vill ha sagt :va
Då Nicky till skillnad från 2009 och 2010 höll resultatmässigt jämna steg med sin Ducatikollega förra året måste det ju innebära att han höjt sig ett snäpp eftersom Rossi verkligen levererade...
 
Nej, jag tillhör skaran som tror att Rossis åkstil inte passar allt material.
Det syns än idag att Yamahan en mycket välbalanserad och konsekvent maskin, något som passar både Jorge och Vale bra.
Tror inte Rossi gick ner sig, men har svårt att ställa om sin åkning. syns direkt när det krävs mjukare, följsam körning som vid regn, då är Rossi konkurrenskraftig. Ducatin är bevisat snabb och motorstark.
 
Det var ju bra för jorge och Yamaha. Han gör ju ett kanon jobb!
 
Då Nicky till skillnad från 2009 och 2010 höll resultatmässigt jämna steg med sin Ducatikollega förra året måste det ju innebära att han höjt sig ett snäpp eftersom Rossi verkligen levererade...
Jag antar att du syftar till att gapet mellan nicky och stoner var betydligt större än mellan nicky o Rossi.
Den skillnaden tror jag ligger i att Stoner helt enkelt var och är den enda som löpande presterat bra på Ducatin. Att Rossi inte gör det, visar väl på att Stoner är bättre än rossi på den hojen, men det behöver inte vara förenat med att Rossi gått ner sig och att Ducatin är bra ?

Eftersom enbart Stoners körstil kunnat leverera på Ducatin, så skulle jag säga att Ducati inte har ett vinnande koncept då konstruktionen bevisligen har något fel då bara en enda förare lyckats köra snabbt på den.
Alla förare som kört Ducati inklusive Stoner själv, har kört snabbare och bättre på alla plan, med ett annat märke, vad säger det om Ducati ?
 
http://www.superbikeplanet.com/2012/Apr/120413-1046.htm intressant läsning, framförallt gillar jag sista stycket.
Artikeln var uppe tidigare i tråden, eller någon annan tråd om Rossi, men de två sista meningarna är lite roliga:

You don't have the perfect bike every season. If you see it once in your career you're lucky.

Menar Kenny att Rossi haft tur och fått en perfekt hoj 7 säsonger eller vad är det han försöker säga?
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top