Acewell problem

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Hej!
Har börjat koppla in en Acewell 3974 på min hoj och har totalt fastnat
på neutral kabeln.
Så här ser det ut i Acewells kopplingsschema.


1341164383_resized.jpg


Har ju den gråa kabeln att koppla mot men att bara koppla den mot motsvarande
kabel på min hoj (som är + kabel) ger inte utslag på lampan. Ett minus (jord) saknas.
Fattar inte hur jag kan göra för att få till det. :va

Någon som vet hur man skall göra?
 
Den gråa skall kopplas till ledningen från neutralgivaren.
När du har neutralen i jordas ledningen och lampan tänds.
(Rent teoretiskt sett alltså...:rolleyes:)
yzf1000r-neutral.jpg

Du kan även testa att jorda den grå direkt mot chassiet, då skall lampan tändas.

Testa det! :tummenupp

:hej

/e
 
Den gråa skall kopplas till ledningen från neutralgivaren.
När du har neutralen i jordas ledningen och lampan tänds.
Du kan även testa att jorda den grå direkt mot chassiet, då skall lampan tändas.

Försöker koppla in på en TRX. Du hade 50% chans där att gissa vilken hoj. :)

Jorda den gråa på Acewell panelen ger inte att lampan tänds.
Kikar man på TRXens elschema så har "neutral switch" där en ljusblå och en jord (svart kabel).
Ljusblå går upp till en lampa på instrumentpanelen men det löper även en brun dit.
Jag har testat att koppla Acewells gråa mot både den bruna och den ljusblåa, neutralen lyser inte.
Jäkligt irriterande för jag har egentligen bara kvar att lösa neutralen. Men det kanske inte
går på denna hoj.

RPM och Speedo kontrolleras i nästa skede då jag monterat tanken igen och kan starta upp hojen.
Oljetryck och motortemp får vänta då jag behöver lite andra delar till dem. Men annars
funkar allt det andra.
 
Hoppar över neutralen så länge. Har någon tips hur man får den att
funka så emottages detta tacksamt.

Har monterat ihop allt nu och kollat så hastighetsfunktionen funkar.
Rpm är dock lite fladdrig trots lindat 5 varv runt kabeln till spolen.
Kanske för många varv och man får testa sig fram. Går att leva med ett tag
tills den rivs ner igen.
 
Börja med att testa att lampan funkar.
Den skall tändas om den grå jordas.(Alternativt kopplas till +12v.)
Lyser den inte i något av fallen är indikatorlampan kaputt eller ledningen av.

:hej

/e
 
Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Back
Top