Anderstorp med SMC Väst

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Får se om jag hittar några tillverkarrekommendationer nånstans, annars hittade Google en annan tråd åt mig som sa 2,2 fram och 2,2-2,4 bak.

Har däckutvecklingen kanske gjort att svaret idag är lite mer "beror på"?

Vanliga standardostar på vanlig standard-r1.
Det där kan skilja väldigt mycket beroende på fabrikat. Dunlop sportsmart t.ex kan man sänka trycket rejält på medans andra däck inte är byggda för att åka med någonting annat än "standard tryck". Bästa tipset jag kan ge är att kolla hemsidan för dom däcken du kör med. Om hojdäck säljer ditt märke så kan du ringa och snacka med Tom.
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Får se om jag hittar några tillverkarrekommendationer nånstans, annars hittade Google en annan tråd åt mig som sa 2,2 fram och 2,2-2,4 bak.

Har däckutvecklingen kanske gjort att svaret idag är lite mer "beror på"?

Vanliga standardostar på vanlig standard-r1.
Det där kan skilja väldigt mycket beroende på fabrikat. Dunlop sportsmart t.ex kan man sänka trycket rejält på medans andra däck inte är byggda för att åka med någonting annat än "standard tryck". Bästa tipset jag kan ge är att kolla hemsidan för dom däcken du kör med. Om hojdäck säljer ditt märke så kan du ringa och snacka med Tom.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Har ambulanspersonalen kompetens att förlösa gravida kvinnor?

Tekniskt sett borde det ju då vara säkrare för en höggravid sambo att vara på anderstorp istället för hemma o vänta. :hihi

Japp, de har samma kompetens och utrustning som de ambulanser som kommer om du/jag ringer 112. Helt enkelt för att samtlig ambulanspersonal vi använder har som LÄGST ambulansmans utbildning ofta med påbyggnad. :tummenupp

// Niklas
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Det där kan skilja väldigt mycket beroende på fabrikat. Dunlop sportsmart t.ex kan man sänka trycket rejält på medans andra däck inte är byggda för att åka med någonting annat än "standard tryck". Bästa tipset jag kan ge är att kolla hemsidan för dom däcken du kör med. Om hojdäck säljer ditt märke så kan du ringa och snacka med Tom.

Japp, det kan skilja rätt mkt. Har för mig att för sporsmart så gällde 1,9 bak och 2,1 fram på bana medans 2,5/2,9 på gatan.
Men snacka med Tom, han kan det här eller maila typ dunlop och fråga.
Btw är lite osäker på de siffror jag angav. Ska kolla upp dem och återkomma.
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Det där Gäller alltså Dunlop sportsmart! Kör du med det trycket i t.ex ett roadsmart eller Michelin så är det inte säkert att set funkar överhuvudtaget! :tummenupp
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Det kan man göra :tummenupp Men jag råder fortfarande till att ringa Tom på hojdäck.se som har utbildning och erfarenhet gällande dessa däck.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag rekommenderar regndäck ;) Jag har nämligen för avsikt att ta med mig regnet från förra helgen på Gelleråsen ;)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag tror man kan köra nära nog "origina"l tryck utan problem såå fort går det inte på smc kurser!
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har kikat runt, det sitter Michelin Pilot Power original på.
Google ger inget glasklart på mina sökningar men jag hittade en amerikansk sporthojsliknande sida med en snubbe som hette "ken" som verkade duktigt insatt.

Just PP ska ha runt 36/36PSI vilket jag får till 2,5/2,5. Med tanke på hur diskussionerna gick runt andra modeller och märken fick jag förtroende för siffrorna. Dessutom är de rimligt nära rekommenderat gattryck för att jag ska våga chansa.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror man kan köra nära nog "origina"l tryck utan problem såå fort går det inte på smc kurser!

Gattryck, sänks ner till 2,5/2,5 vid varmt väder enligt Tom.

För övrigt handlar det om att göra rätt.
Eller ska jag fuska med uthänget och spårvalet också när det ändå inte går så fort?

(Mitt primära mål är för övrigt inte att bli en säkrare gatåkare, jag vill få till schyssta varvtider trots hög ålder och brist på talang)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja är du ute efter varvtider ska du inte köra smc då tidtagning är strikt förbjudet..... Jag körde standardtryck på kinnekulle utan problem och med instruktör som konstant bad mig sänka farten därav mitt påstående om "original" däcktryck, tekniken du ska öva på är inte jätteberoende av fart och därför kör ju kurserna även när det regnar...
 

Mr Red

Smått galen
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia Tuono -04
Vi är tre pers som åker från Kalmar imorgon (körning på lördag). Har hyrt en stuga på området, de som kostar en femhundring per natt. Hade ju varit nice att se Sverige - England-matchen imorgon. Antar att det inte finns det inte finns tv i stugorna? Finns det något ställe i närheten där man kan se matchen?? :va
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Vi är tre pers som åker från Kalmar imorgon (körning på lördag). Har hyrt en stuga på området, de som kostar en femhundring per natt. Hade ju varit nice att se Sverige - England-matchen imorgon. Antar att det inte finns det inte finns tv i stugorna? Finns det något ställe i närheten där man kan se matchen?? :va

10 minuter från Anderstorp by.. Krogen där borde köra matchen kanske?
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
:gnissla :huvet GAAAAHHHH jefla skit.
Har verkligen verkligen inte lust o köra i mera regn, 6-11mm WTF :död.


Om någon har plats på släp, nära GBG. Så åker jag gärna med, behöver bara skjuts ned på lördag.
Inte ens på vägen ned blir man skonad, ser det ut som.


Vädergudarna skona oss :Bugar :Bugar :Bugar
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Kör upp efter jobbet på fredag och tillbringar natten på hotell åsen inför lördagen. Nya bakdäcket ruggar jag upp under de 27 milen norröver...

Min premiär på Anderstorp efter många många bandagar på knixiga Knutstorp och Sturup

Och där blev det 1-0 till Sverige!

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

Tjenare!

Då ses vi där. Jag (Anders, R6) o Sten ska med göra premiär :)


Alla: Någon som har ett namn på något ställe som visar matchen?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top