Bridgestone S20

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har aldrig åkt på Bridgestone förut men fick syn på deras nya modell efter BT-016 PRO som heter S20, hittade kanon bra pris på mynetmoto 120/70 och 180/55 blev 2400~kr så jag beställde ett set.
åker för tillfället på Metzeler M3 sportec men ville ha lite vassare.

är det någon här som har provat Bridgestone s20?
img_battlax_s20.jpg
 
Last edited:
bump!

ingen med en ny GSX-R1000 L2 eller CBR1000RR-12? s20 sitter orginal på dessa hojar.

ska jag bli först här att prova dom?
 
Ni som har kört med bt-016 pro, hur är det däcket då?

s20 är inte samma däck men borde ändå ha likheter eftersom det är efterträdaren till bt-016pro.
 
Orginal BT016 som satt på min GSXR750k8 fungerade bra i torrt men var direkt lömska i vått. Inga däck jag kan rekommendera. Både Michelin och Dunlops motsvarigheter har varit bättre dvs lika bra eller bättre i torrt men betydligt bättre i vått. Även livslängden har varit bättre än orginalets 600 mil.
 
Någon som vet vilket tryck s20 däcket skall ha . Samt om det behövs sänkas på bana
 
dom som sitter orginal på hojarna och köper billigt på nätet är inte dom samma som man köper i severige, allt detta provades ut i england, tråkigt men sant, så köp dessa i sverige
 
Körde med bt016 pro (pro= mer silica = bättre i vått)
Kör nu med s20.

Ärligt talat så märker jag ingen större skillnad, kör väl för mesigt för det, men kan säga att dom blir inte lika varma som andra däck min kompisar kör med, iaf med min körstil, och dom går att köra 'relativt' fort med i regn..

Nackdelen, dom tar slut fort ^^ Annars är jag nöjd med mina!
 
hann inte åka så mycket på s20 innan hojen byttes in. på min gsr sitter bt016 pro från fabrik och jag märker ingen större skillnad från s20 till pro men kanske märks senare på livslängd. men överlag så känns både pro och s20 som pålitliga
 
Jag kör en Daytona 675 med S20 och de är helt fantastiska tycker jag! På gata har jag 2,35 bar i backdäcket men
på bana fick jag gå ner till 1,8 bar. De får snabbt upp värmen och känns mycket pålitliga även vid kallt underlag. Jag har ännu inte testat dem i vått men de har fått bra kritik även där. Slitaget på framdäcket såg bra ut utan att jag behövde sänka trycket.

Det enda negativa är att de slits relativt mycket vid bankörning men man kan väl inte få allt antar jag......
 
Bridgestone säger 2.3 fram och 2.1 bak som kalltryck för S20 på bana. Det man skulle vara uppmärksam på är att varmtryck bak inte överstiger 2.5, 2.6.
 
Av 6 däck vann de testet i senaste Motorrad:

Plats i testet - 1 bäst, 6 sämst:

Bana:2
Landsväg (nytt): 2
Landsväg (400 mil): 2
Vått väglag: 1
Slitage: 6
Total:t 1
 
Kört två omgångar Metzeler M5 som jag var väldigt nöjd med - de satt på original från fabrik på hojen. Senaste uppsättningen höll dessutom nästan 1000 mil - inte så tokigt för ett sportdäck. När det var dags att byta denna gången blev jag rekommenderad att välja Bridgestone S20 istället. De skulle vara bättre och var dessutom betydligt billigare. Dessutom vann de ju Motorrads test, där M5:orna placerade sig betydligt sämre. Nackdelen är väl att jag inte kan räkna med att S20 håller lika länge som Metzelerdäcken.

Har bara kört knappt 100 mil på gata med S20 än så länge, men jag är nöjd så här långt. Märker ingen större skillnad mot M5:orna, vilket är ett gott betyg. Om ett par veckor skall jag testa dem på bana...
 
Kör med s20 på min och är nöjd än så länge.
Gått lite landsväg å lite bana,fungerar bra på båda..
Passa trycket bara,de får inte gå över 2,6 i varmtryck då slits de väldigt fort.
 
Har kört med s20 i år, 5 bandagar och några kortare repor på gata. på gatan är det ett riktigt bra däck, har en tendens att överhettas på bana, jag har kört med 1,8 - 1,9 bak 2,0 - 2,1 fram kalltryck, det har hjälpt en del. Bra däck för gata. Okej på bana. :brinnerup
 
Kört ca 10 bandagar i år på S20 och är mycket nöjd. Har kalltryck 2.5 bak på min CBR 1000 -09
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top