Stötdämparinställning gsxr 1000 k5

Ganska låg vikt, alltså är den mjuk för en normal svensk. Jag har ökat fjäderförspänningen både fram och bak tills hänget är ca 30 mm med mig på. Hojen blev som förvandlad. Väldigt mycket trevligare nu.
Googla suspension setup och följ stegen.

skickat från Tapatalk. Ursäkta ev T9-fel

Tips.
Comp och retur blir slappare om fjädringen är från -05 och aldrig renoverad. Så där behöver du inte ta det som står i manualen för nån sanning.

Standardfjädrarna är väl optimala för en person på runt 80-100 kg med ställ på.
Inställningarna står väl i instruktionsboken?

Edit: om det har servats vartannat år/1500 mil eller vad dom nu rekommenderar, vilket få verkar göra i verkligheten.

okej, ja hojjen i fråga har inte gått långt iaf för sin årsmodell, så jag testar väl att skruva upp förspänningen lite då som f.n är i originalläget, antar att det blir bättre om man ska skjutsa med.

Det är bökigt att öka förspänningen bak. Ringarna sitter skymda av svingen. Det är klart smidigare av göra det på en lös stöt men man tar ju inte ur den varje gång man ska mäta hänget så du tvingas kanske använda hammare och Dorn.

Skriv upp dina nuvarande inställningar och ställ sen komp och retur på noll. Justera sen Förarhänget till 30 mm fram o bak.

Utgå sen från dina tidigare inställningar alt fabriks och justera komp o retur tills hojen sjunker och stiger med samma fart fram o bak när man trycker ihop den. Tryck strax bakom tanklocket.
Du behöver en medhjälpare

skickat från Tapatalk. Ursäkta ev T9-fel

okej, ja hojjen i fråga har inte gått långt iaf för sin årsmodell, så jag testar väl att skruva upp förspänningen lite då som f.n är i originalläget, antar att det blir bättre om man ska skjutsa med.

"testar".. mät upp det och försök göra ordentligt istället.
Brukar alltid finnas folk lite varstans som har koll på det där.

Gör stor skillnad om man får till det på ett bra, avvägt sätt.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back