Customhoj för Långben?

• Thread starter Thread starter sternradio
  • Start date Start date

sternradio

Guest
Hejhej,

Är i startgroparna att ta MC-kort och skulle vilja ha lite tips på vilka hojar i customstil som är lämplig för mig som är 2 meter lång. Kan tillägga att jag inte är lika bred som jag är lång, utan snarare ganska så smal.

Givetvis måste jag känna efter själv vilken hoj jag faktiskt sitter bra på, men skulle vilja ha lite hjälp med vilka jag direkt kan sålla bort ur sökträffarna. Så kan jag studera de kvarvarande alternativen mer ingående! Eftersom jag inte har något kort ännu så kan jag inte heller provköra för att känna efter på det viset.

Jag har alltså tänkt att införskaffa hojen ganska så snart och passa på att även övningsköra med den innan jag har tagit kortet. Går det få tag på en hyfsad för, helst, under 30.000:-? Finns en hel del på runt 800cc i den prisklassen tex. Men är 800cc för futtigt? (Allt är relativt...)

Är det förresten nån skillnad på storleken på cykeln mellan exempelvis en Intruder VS800 och en Intruder VS1400...? Har förstått det som att en Intruder är ganska liten (eller...?), men som sagt, gäller det även Intruder med större motorer?

Exempel på andra som ligger i rätt prisspann är:
Suzuki VZ800 Marauder
Honda vt750 Shadow
Kawasaki VN800
Yamaha XV1100 Virago

Som ni märker är jag ganska grön... Hjälp mig! :va

jag skulle rekommendera en sida som inte heter sporthoj för det. Finns en som heter hojen.nu, lycka till

Du borde välja en Sporthoj med tanke på vilket forum du är på. Annars ska du välja nått med lite storlek på motorn för att få lite komfort.

Provsitta i butik kan du väl ändå prova, se vad som möjligtvis passar. Dock vill man väl ha större motor då det oftast innebär större av allting annat.

Framflyttade fotpinnar?

Eller varför inte en Gold Wing stretch limo :D

Då får du ju även plats för en golfbana som ren bonus :banana

Jo, sporthoj.com är ju ett ganska tydligt namn. Dock tyckte polaren som hänger här att jag absolut skulle regga mig och att det gick finfint att ställa frågor om Custom eftersom forumet är fullt av trevliga och hjälpsamma människor med bred kunskap om hojar av alla möjliga slag.

Vem vet, jag kanske helt ändrar uppfattning om jag vill ha för typ av hoj när jag har kört ett tag! :)
Lite därför jag känner att jag inte vill lägga så överdrivet mycket cash från början.

Får åka runt i butik och klämma och känna lite helt enkelt!

Ska även kika hur det ser ut med utbudet av Goldwing stretch limo golf edition :tummenupp

du kan välja vilken kromsläde somhelst egentligen ... framflyttade fortpinnar is the shit för långa
välj en med lite knuff på en gång , du kommer tröttna på en 800 efter några månader

eller köp en riktig hoj på en gång , iaf om du ska övningsköra å sånt ... en custom är knappast idealisk som motorcykel

Håller med pisken. Jag gick i customtankar innan jag skaffade kort, eftersom det såg coolt ut på håll med glidare. Hade precis samma tankar som du.

Och visst är det skönt att köra glidare - i jämförelse med att inte köra hoj alls. Men bromsar, acceleration, och ffa väghållning går inte att jämföra mellan glidare och en riktig hoj...

Mitt tips; suzuki sv650, kan lätt fås för under trettio lökar och borde passa även en lång kille som du :7peta

En TT600 de har jag sett ska vara jättestora och man måste vara 2 meter minst för en sådan :) Så tardhjul på den så... Uiiila som fan visa bängen :arsele och impa på alla :tuttar

Eller de är rätt höga och man kan ha roligt på en utan att riskera sin nya fina lapp :)

Lite beror det ju på vad du har för budget.
Kawa mean streak eller yamaha road warrior är ju både stora och har förhållandevis bra vägegenskaper.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025