Börjar tröttna på tattarstockholm...

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Har innan jag skaffade hojkort haft inbrott i olika bilar fyra ggr och fått 2 bilar stulna.
Sen jag fick kortet för hoj har de snott en 125cc scooter (dock tog snuten de ett kvarter bort), försökt bryta styrlås och mosat tändningslås en gång till på den (trots skivbromslås???) och sen försvann min Daytona 675:a förra sommaren.

Nu är dock måttet fan rågat. Nu ikväll när jag kommer ner i garaget och ska parkera hojen är mina lås borta. VEM FAN snor 2st skivbromslås? :huvet:huvet:huvet

Har fyra somrar stått i samma garage och alltid haft låsen liggandes kvar i min mc-ruta när jag är ute med hojen.

Någon som har en stuga ute på landet som vill ha en 2a i stockholms innerstad i byte? :D

Mmmm, fast det gäller inte bara huvudstaden. Lika illa - eller värre - är det i söder.

Jag är trött på tattarsverige.

Man ska inte ha saker som attraherar kepskillar, problem solved.

1993 HD
1980 dieselmerca
1950 tändkulebåt

Nja, Jörgen den enda hojen som jag vet blivit stulen där jag bor var en gammal Hd utan försäkring värd ca 250 tusen enligt ägaren..:gnissla
Han köpte en sporters orginal efter det
...
Men vi har haft för många bilinbrott för att det ska va kul...
Flytta ner till landet vore nice.

Så du la 2 lås, lösa på din P-plats? Jag skulle tro att en granne med tillträde till garaget tagit dem. För att jävlas med dig. Har du många tattare i din port? Har du blivit ovän med någon av tattarna om så är fallet köp en blomma & be om ursäkt. Du kanske själv är av tattarsläkt & ligger i fejd med tattare ur andra släkter som råkar bo i din närhet - då har vi ett motiv.
Tattare är farliga har jag hört så det kanske är läge att fly till ett ödetorp i obygden.

Du menar att du vågar ställa din hoj utanför garaget en natt? ;)

Nej :D
Det var lite skämtsamt skrivet. När min hoj är utanför garaget har jag den aldrig utom synhåll.
Ställer aldrig varken bilen eller hojen på gatan över natten. Finns ju många som är roade av att bara sabba.

Du kanske ska gå med i ett hojgarage?

Jepp, jag har faktiskt funderat på att skaffa en plats där du har din hoj (tror det är din jag sett i polarens garage iaf) och bara pendla med min scooter. Har haft platsen jag har bara för att det är så skönt att kunna gå ner om man vill ta riktig hoj till jobbet ngn dag, men nu ger jag upp :D

Last edited:
Tillfället gör tjuven, var det nån som sa.. men du verkar fan ha lite oflyt ändå :crash

Jepp, jag har faktiskt funderat på att skaffa en plats där du har din hoj (tror det är din jag sett i polarens garage iaf) och bara pendla med min scooter. Har haft platsen jag har bara för att det är så skönt att kunna gå ner om man vill ta riktig hoj till jobbet ngn dag, men nu ger jag upp :D

Ja anonyma stora P-bolagsgarage är nog inte mycket säkrare än att stå på gatan, kanse tom sämre än att stå på en lugn gata med mycket bostäder och fönster.

Hojgarage ställer åas stora krav på alla medlemmar, får man in 1 enda ärthjärna som varmkör sin bullriga hoj utanför porten varje gång han ska iväg, så kan det sabba hela garagets framtid och alla medlemmar åker ut på gatan. Så man blir lite som ett samarbetande gäng. Ngn rebellattityd funkar inte, det är stealth som gäller till och från garaget.

Det är säkert min hoj du sett, vi har rätt många som är SH-medlemmar.

Flytta till vårsta (typ 3 mil söder om sthlm), här bor bara pensionärer och småbarnsfamiljer (och jag). Inga problem med att låta hojen stå ute över natten :tummenupp

Var inte så säker på det, det finns tattare överallt & det värsta är att de reser runt, ambulerar, har jag hört. Enl. senaste uppgift är en kollon på väg från vasastan åt ditt håll 3 mil söder om stan. :3freak
Min fråga hur vet man att en tattare är just en tattare dvs. hur ser de ut?? Kan vara bra att veta då de enl. - laztur står för all brottslighet i vasastan. :skrämd

Lägg ut något frestande på din parkeringsruta och göm dig i bilen samt gå lös på dom när de försöker föra bort föremålet.Har själv hittat konstiga föremål i mitt eget garage vid mina fordon som två skuvmejslar, två toppaluvor, ett muslimskt radband, en husnyckel, en muslimsk sjal.Tydligen folk som kanske tror de är på någon lokal fordonsmässa och glömmer sina saker.Det egendomliga är att den / de som förlorat sina prylar hör aldrig av sig och vill ha tillbaka dom. :crash

Tattare är väl en folklig benämning på den etniska gruppen som tidigare kallades zigenare och numera den politiskt korrekta termen "romer"?
Har för mig dom blev fridlysta i sverige för nåt tiotal år sen..

Hatar tjuvar , för en vecka sen försvann jobbets moped och nu inatt så försvann jobbets 125a , så nu ställer jag in resten av cyklarna inne på skolan så de int försvinner , får beställa en bur till garageplatsen

:4skrika

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...