Problem med bromslyset!

f-a-c

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
KTM 525 EXC -04
Hejsan!

Har införskaffat mig en KTM 525 EXC som jag förövrigt är jättenöjd med !
Men häromdagen så upptäckte vi att baklysen lyser fullt hela tiden. Altså det lyser
så som det ska göra när man trycker in bromsen. Så jag beställde ett sånt här: http://www.24mx.se/motocross/p/led-bakljus/12316/belysning/k223/

Bytte det och insåg att det inte var lyset som var problemet.. Utan samma sak hände den lyser
fullt hela tiden! Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Sen en fråga till! Tänkte fästa skylten på skärmen där. Men den lutar väldigt mycket uppåt.
Vad säger besiktningsgubbarna om det? SKylten kommer vara synlig men tyvärr lite upplutande..

Tacksam för svar!

MVH
FAC

Bromsljuskontakten för bromspedalen behöver justeras? Den går att skruva på och är den för tight ställd så är kontakten sluten hela tiden och inte bara när man trampar på pedalen, så som det ska vara.

Okej låter ju väldigt rimligt :) ska ta mig en kik på att imorgon! Är tyvärr ingen meck expert så nån som har en bild guide på vart man ska skruva så vore det guld!

Tack för snabbt svar!

MVH
FAC

Hejsan!

Sen en fråga till! Tänkte fästa skylten på skärmen där. Men den lutar väldigt mycket uppåt.
Vad säger besiktningsgubbarna om det? SKylten kommer vara synlig men tyvärr lite upplutande..

Tacksam för svar!

MVH
FAC

Ktm har ju en "minihållare" som ersätter den stora originalhållaren. Har för mig att den endast kostar 138kr.

För att skylten ska va godkänd måste den vara " synlig från en viss vinkel" jag kan inte hela beskrivningen på rak arm men ska googla lite. Sen måste det såklart finnas skyltbelysning röd reflex osv...

24 kap. Bakre registreringsskylt

Montering av bakre registreringsskylt

1 § Motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare ska ha plats för montering av den bakre registreringsskylten och uppfylla kraven i det kodifierade direktivet 2009/62/EG (se 2 kap. 21 §).

Regelverket nedan http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do? uri=OJ:L:2009:198:0020:0027:SV:PDF

Kolla om den länken fungerar fick iaf det som svar från Bilprovningens tekniska support :) ja jag har lite att göra på jobbet...

Jag tog och testade idag att skruva på bromsljuskontakten och det hjälpte tyvärr inte. Skruvade på den skruven som kontakten sitter fast på ( började läcka lite olja när jag skruvade upp den helt ). Upptäckte också att när jag trycker på knappen på styret som skall döda all lysen på hela hojjen så blir plötsligt baklyset normalt lysande istället för dött.. Dock händer inget när man bromsar endån!

Okej tack för dem tipsen! Blev lite sugen på KTM bakskärm regskylthållare liten. Nån som har köpt den och vet om det ingår lyse eller var man köper nått snyggt lyse som passar den. Nån som kasnke tom har en bild på den?
Tack för alla snabba och hjälpsamma svar :)

MVH
FAC

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna