Hur "dödar" man KTM hojen bäst?

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
KTM 690 SMC-R -13,KTM 620 SC -99
Tjena alla glada, nu e läget såhär att jag har en KTM 620 sc -00 och denna modell har inget tändningslås så man får stänga av med dödarknappen. Men sen har jag fått höra av en hel del att det är inte alls bra för motor och tändning att använda dödarknappen, så vad är bäst??
Ska man avnända knappen eller är de bättre att få motorstopp med vilje??

Task i förhand :tuttar

För det första har du postat i fel forumsdel.
För det andra spelar det ingen roll hur du dödar den, så länge döden sker elektroniskt.

Hur tror du att ett tändninglås fungerar?

:).

Enligt min körlärare på Körskolan för några årsen sa att man alltid skulle stänga av på dödaren innan man vred om nycklen.

Men jag andvänder bara nyckeln.

Ps: Du körde inte för bi center syd i går?

För det första har du postat i fel forumsdel.
För det andra spelar det ingen roll hur du dödar den, så länge döden sker elektroniskt.

Hur tror du att ett tändninglås fungerar?

:).

hoppsan, trodde detta va en diskution om motorcykel :tungan
okej då kör vi på de :)

Enligt min körlärare på Körskolan för några årsen sa att man alltid skulle stänga av på dödaren innan man vred om nycklen.

Men jag andvänder bara nyckeln.

Ps: Du körde inte för bi center syd i går?

min körskolelärare sa att man ALDRIG fick använda den knappen om de inte va ytterst nödvändigt :va

jo de gjorde jag faktiskt, vart såg du mej? :)

Alltid för lite soppa i tanken = stendöd när man ej önskar. annars dödarknappen! Hej Toyman

haha okej, tack för svar :)

Det är många som säger att man inte skall använda dödarknappen för att inte slita ut den. Only for emergency... Dyrt att behöva byta ett helt reglage

Det är många som säger att man inte skall använda dödarknappen för att inte slita ut den. Only for emergency... Dyrt att behöva byta ett helt reglage
På en hoj utan t-lås är det inte helt orimligt att anta att "nödstopp" knappen är dimensionerat för användning ;)

Många äger nog inte en hoj utan tändningslås.
KTM:en har en knapp som bara jordar i styret så lyckas man sabba den så är man duktig.

Ja man undrar liksom vad körskole lärarna vet igentligen :-P
Stod på shell macken på center syd när du körde från rondell till rondell sen in till lödde ;-)

Kör slut på bensinen varje gång du startar hojen så slipper du oroa dig för dödarknappen.
Det är ju ett alternativ iaf. :glömdet

Min körskolelärare sa att man dödar tändspolarna, om man dödar den med dödarknappen

Herregud vilka nötter det finns. (inte menat mot dig) använd dödarknappen hur mycket du vill. Inget som slits mer av detta.

Nåja, nu är väl inte allting så självklart när man är ny och osäker. Rolig frågeställning, det blir lite storm i ett vattenglas men det är bättre att (våga) fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

Herregud vilka nötter det finns. (inte menat mot dig) använd dödarknappen hur mycket du vill. Inget som slits mer av detta.

okej sådant svar jag velat höra :tummenupp

Nåja, nu är väl inte allting så självklart när man är ny och osäker. Rolig frågeställning, det blir lite storm i ett vattenglas men det är bättre att (våga) fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

precis :tungan

Ge den till mig så ska jag döda den på en timme.

:va

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back