Rockmorsan
Inte som andra
Alltså jag har pyspunka på framdäcket och bakdäcket är på vissa ställen nere vid markeringarna för byte. Så jag hade lite tidsbrist o ringde första bästa jag hittade. Bara att boka tiden tog mig nästan 20 minuter för han var ensam och det kom in folk och ringde hela tiden och jag blev bortkopplad, okej, jag satt inte i sjön så det var ändå okej då han hade trevligt sätt. De jobbade med bridgestone och efter jag bokat så insåg jag att det är såna däck jag har och jag har inte varit helt nöjd med dom utan ville gå på Michelin eller Dunlop och jag insåg att de låg längre bort än jag trodde först. Fick rådet att avboka om jag inte kände att det var rätt... sagt o gjort, avbokade tiden för byte (var däck som fanns hemma o inte behövde beställas).
Sen letade jag upp de däck jag vill ha på nätet. På sidan fanns så man kunde boka på en bytesfirma o beställa däcken dit. Jag ringde o frågade den som låg närmast eftersom just deras verkstad inte låg i listan vid beställningen men fanns som samarbetsparnter, om "hur fungerar det här med byte om jag vill byta hos er". Jag var absolut inte otrevlig men möttes av en lång mer eller mindre utskällning för kunder som beställt däck dit tidigare men aldrig hämtat (vilket i sig är konstigt för man får betala för däcken direkt vid beställningen o betalar bytet sen på verkstan). Jag försöker ursäkta alla andra tidigare kunder och förklara att det väl inte är mitt fel, jag ville bara förstå hur det funkar att byta däck då det är första gången för mig och försökte avsluta samtalet. Killen fortsätter sitt orerande över hur besvärliga vi kunder är och ber mig ringa en annan verkstad i samma kedja för de kunde bara byta på lösa däck inte ta emot hela hojen utan jag skulle beställa däcken hem till mig och ta loss däcken från hojen själv för de hade ingen lyft. Han frågade inte ens om jag har centralstöd vilket ändå borde underlätta... men men.
Nu till sak. Nu har jag försökt men börjar bli lite sur över att firmor inte verkar vilja ha en kund och bemötandet är allt annat än trevligt. Jag blir ju faan rädd för att åka dit om man är så bitchig på telefon, vad får jag på plats? En örfil? Skämt å sido, jag behöver hjälp med tips på en BRA firma som inte är otrevlig, inte dryga, vill hjälpa till och vill ha en kund. Nu dras luften ut och jag vet inte om det bara räcker med att byta själva ytterdäcket så jag behöver ju nån som fattar vad som behövs också för att det ska bli bra. Men jag orkar inte med en brutal biff som tar ut sin frustration på mig som grönt fruntimmer.
Gärna söder om Stockholm, bor i Enskede. Vill köra dit med hojen och få allt fixat, kan inte köra så långt då däcket beter sig äckligt då luften läcker som sagt. Jag vill vänta under tiden man byter. Jag vill inte bli utskälld... Dunlop Roadsmart eller Michelin Pilot Road 3 hade jag tänkt mig. Om det behövs kan jag beställa däcken hem till mig men då blir det ju besvärligt att ta sig till bytesplatsen.
Tips?
Sen letade jag upp de däck jag vill ha på nätet. På sidan fanns så man kunde boka på en bytesfirma o beställa däcken dit. Jag ringde o frågade den som låg närmast eftersom just deras verkstad inte låg i listan vid beställningen men fanns som samarbetsparnter, om "hur fungerar det här med byte om jag vill byta hos er". Jag var absolut inte otrevlig men möttes av en lång mer eller mindre utskällning för kunder som beställt däck dit tidigare men aldrig hämtat (vilket i sig är konstigt för man får betala för däcken direkt vid beställningen o betalar bytet sen på verkstan). Jag försöker ursäkta alla andra tidigare kunder och förklara att det väl inte är mitt fel, jag ville bara förstå hur det funkar att byta däck då det är första gången för mig och försökte avsluta samtalet. Killen fortsätter sitt orerande över hur besvärliga vi kunder är och ber mig ringa en annan verkstad i samma kedja för de kunde bara byta på lösa däck inte ta emot hela hojen utan jag skulle beställa däcken hem till mig och ta loss däcken från hojen själv för de hade ingen lyft. Han frågade inte ens om jag har centralstöd vilket ändå borde underlätta... men men.
Nu till sak. Nu har jag försökt men börjar bli lite sur över att firmor inte verkar vilja ha en kund och bemötandet är allt annat än trevligt. Jag blir ju faan rädd för att åka dit om man är så bitchig på telefon, vad får jag på plats? En örfil? Skämt å sido, jag behöver hjälp med tips på en BRA firma som inte är otrevlig, inte dryga, vill hjälpa till och vill ha en kund. Nu dras luften ut och jag vet inte om det bara räcker med att byta själva ytterdäcket så jag behöver ju nån som fattar vad som behövs också för att det ska bli bra. Men jag orkar inte med en brutal biff som tar ut sin frustration på mig som grönt fruntimmer.
Gärna söder om Stockholm, bor i Enskede. Vill köra dit med hojen och få allt fixat, kan inte köra så långt då däcket beter sig äckligt då luften läcker som sagt. Jag vill vänta under tiden man byter. Jag vill inte bli utskälld... Dunlop Roadsmart eller Michelin Pilot Road 3 hade jag tänkt mig. Om det behövs kan jag beställa däcken hem till mig men då blir det ju besvärligt att ta sig till bytesplatsen.
Tips?