Ducatis koppling??!

Nya problem, får inte lös muttern i mitten. =/
Har ingen muttermaskin så måste hålla på med rå styrka.
Gjorde ett verktyg men den slant och slog av en liten bit av kanten på mittersta "rullen" där lamellerna sitter.:crash
Nu undrar jag om det gör så mycket, tryckplattan tar inte i där alls och lamellerna kommer inte upp dit.
Men kan det bli obalans att det gör annan skada? Biten är på runt 4x2mm på ytter kant.
Sen undrar jag hur mycket tryckplattan får glappa mot den trumman?
Är lite less, vill ju köra hoj!!!:huvet
Om någon har en beggad fin trumma så hojta till.
 
Innan jag körde mutterpicka så dränkte jag muttern i 5-56 ett dygn. Sen massor av värme. Sen när det inte gick mutterpicka. Muttern lär sitta med åtminstone 180 Nm, så man får ta i lite. Fjädrarna låter det som du behöver byta, och tryckplattan, men en original funkar fint. Har aldrig haft eller hört om fel på den tidigare.
 
Fick loss mutter, blev less och hämtade kompressorn från kompisen och knackade lös den. Gick som smort och ny trumma är på väg.
Då är allt nytt, borde ju fungera som en klocka efter det. =)
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top