Singeltråden

Jag har ett brännmärke på mitt vänstra lår som jag fick 1979 som 9-åring mot min fars anställdes överliggande effektljudämpare på hans trimmade Suzuki K50.

Det var då jag blev biten på allvar av motorer och tvåhjulingar. Året efter började jag köra motocross på min första 80-kubikare. Naturligtvis en Suzuki det också :-) Sedan följde några år av tävlande med frakturer och brännskador som följd. Hur fan ska vi klara oss utan förbränningsmotorer i framtiden? :gnissla
 
HMM.. det närmaste en brännskada jag kan komma på är nog när jag placerade min högra stövelbeklädda fot på en pedantskött Honda Valkyrias blänkande avgas rör...det kändes så skööönt .varmt o gott.......tills det började ryka lite smått...:tummenupp
 
HMM.. det närmaste en brännskada jag kan komma på är nog när jag placerade min högra stövelbeklädda fot på en pedantskött Honda Valkyrias blänkande avgas rör...det kändes så skööönt .varmt o gott.......tills det började ryka lite smått...:tummenupp

Jag ramlade med en moppe så att mitt ben fastnade mellan avgasröret och marken. Det fräste gott.
Syns överhuvudtaget inte längre däremot.
 
mc förmig.jpg

En sån här vill jag ha.jag tror den skulle passa mig bättre än den jag har iome att jag är nybörjare..va tror ni?
tycker dessa gamla är skitsnygga:yoparty
 
jag vet.det är ju farten som är skön:gråta men jag måste ju kunna behärska den oxå.lär ju träna upp mig
 
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top