Ktm supermotard

junior0063

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
stockholm
Hoj
2006 ktm supermotard prestige
Har problem med min ktm
en 06 supermotard, men den har tappat lite kraft, efter lite drag i början så tar krutet slut, känns som den kanske inte får tillräckligt med bränsle eller om kraften läcker ur nån annastans.
om någon har nån ide om vad det nrukar vara eller kan vara vore jag tacksam för hjälp..
 
Modell?
Miltal?
Service läge?
Någon förändring gjord det senaste?
:va
 
Modell?
Miltal?
Service läge?
Någon förändring gjord det senaste?
:va

1300 mil
servad förra sommaren, nope ingen direkt förändring, har bara kört tre veckor med den sen vintern, kan de vara nått dåligt bränsle bara kanske??
det är en ktm 640 supermotard prestigemodell 2006..
 
googlade lite, verkar som det samma hänt några andra. kanske är högfartsmunstycket som fått något skit i sig?
märks det mest när du drar rullen helt så kanske.
 
googlade lite, verkar som det samma hänt några andra. kanske är högfartsmunstycket som fått något skit i sig?
märks det mest när du drar rullen helt så kanske.

okej jo det är ju när man drar full sula som den viker ner sig lite grann, är det svårt å komma åt det eller vart sitter det då, vet du det?
 
tack, men för en som inte är helt van vid detta, vart sitter den exakt.. har googlat men min engelska suger:( vore great om du kunde ge en lite mer detaljerad beskrivning, .. tack

Kör hojen till närmaste moped eller MC verkstad och fråga vad dom tar för att göra rent förgasaren, ställ dig sen och kolla över axeln på meken som gör jobbet.
Wips så har du fått dig en snabbkurs i hur man gör rent en förgasare :tummenupp
Kan inte kosta många hundralappar.
 
Kör också en 640 Prestige, dock -05a. känner igen symptomen men frågan jag ställer mig är; är det vid ett konstant körande i samma hastighet och sedan aggresivt full rulle (ungefär som när du vill upp på bakhjulet) eller är det under en fullständig acceleration som kraften "försvinner" efter hand?
 
Kör också en 640 Prestige, dock -05a. känner igen symptomen men frågan jag ställer mig är; är det vid ett konstant körande i samma hastighet och sedan aggresivt full rulle (ungefär som när du vill upp på bakhjulet) eller är det under en fullständig acceleration som kraften "försvinner" efter hand?

kör jag i konstant typ 90 100km så går den som vanligt men då jag ska dra på lite är den seg upp i hastighet, å kör jag på ettan eller tvåan å ska dra upp den så orkar den inte upp.
men den känns som den får för lite, när man drar på så svarar den lite först men sen tappar den liksom.
hade du likadant med din eller, vad var det för fel?
 
Tycker fortfarande det låter som högfartsmunstycket (main jet) har nå skit i sig. bara å skruva bort botten på fuggen och blocka bort delarna och rengöra som beskrivs i länken =)
 
kör jag i konstant typ 90 100km så går den som vanligt men då jag ska dra på lite är den seg upp i hastighet, å kör jag på ettan eller tvåan å ska dra upp den så orkar den inte upp.
men den känns som den får för lite, när man drar på så svarar den lite först men sen tappar den liksom.
hade du likadant med din eller, vad var det för fel?

Hmm, ja jag instämmer nog på övriga om att det låter som om där är något skit som lurar i systemet.
Dock mitt "bekymmer" som egentligen inte är något som åtgärdas förutom att köpa ny förgasare/delar är att ligger man i jämn fart o sedan ger full rulle för att gå upp på bakhjulet så dränker den sig själv, vilket jag har fått bekräftat av en KTM verkstad att det är vanligt på 4-takts stånkor som har den "äldre" förgasarmodellen då den inte är tillräckligt utvecklad med ventilerna osv. Så då blir där ett litet glapp o man känner att den inte riktigt vill men det handlar om en halv sekund och sedan ger den på som vanligt, däremot om man har en liten gaspådrag för att sedan ge full rulle så är där inga problem.
 
Har problem med min ktm
en 06 supermotard, men den har tappat lite kraft, efter lite drag i början så tar krutet slut, känns som den kanske inte får tillräckligt med bränsle eller om kraften läcker ur nån annastans.
om någon har nån ide om vad det nrukar vara eller kan vara vore jag tacksam för hjälp..

Hur har det gått?
 
Rätt eller fel ställe att ställa frågan men chansar. Ska köpa ny hoj. Låst in mig på KTM 990 SMR. Haft en underbar 950 tidigare. Innan jag skriver under på en ny, är Hypermotard och Dorsoduro något att titta närmare på?
ABS är ett stort plus. Är det värt köpa en två år gammal, utan garantier, utan ABS för 24.000.- billigare? (KTM).
 
Rätt eller fel ställe att ställa frågan men chansar. Ska köpa ny hoj. Låst in mig på KTM 990 SMR. Haft en underbar 950 tidigare. Innan jag skriver under på en ny, är Hypermotard och Dorsoduro något att titta närmare på?
ABS är ett stort plus. Är det värt köpa en två år gammal, utan garantier, utan ABS för 24.000.- billigare? (KTM).

Meckforumet är inte rätt ställe. Skapa en ny tråd i rätt forum.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top