Ny traktor / anabolafighter införskaffad!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
I brist på inspiration och ork att bygga färdigt Race-Sukkan just nu så åkte jag och köpte mig en fin Yamaha MT-01 för att ha något vettigt att tuffa runt på i sommar. Eftersom jag är stor och klumpig så fick det bli en stor och klumpig hoj.

Pust och stön det är ju en HD (Jörgen är per automatik undantaget) kan somliga tycka men faktum är att den rör på sig ganska bra samt att den har en riktig ram med bra fjädring och bromsar. Mjuk och fin växellåda och en känsla i gasen som endast kan liknas vid en radfyra. Japansk V-twin är bra skit.

YamahaMT-012007.jpg

Nu ska den bara skrämmas upp några hästar med nytt avgassystem även om det inte är fy skam med 90 häst och 150Nm vid lite drygt 3500 varv. :tummenupp

Alltid tyckt dom där är jävligt snygga, även den andra mt ser helt okey ut.
Men tung och slö rimmar inte för mig så jag avstod. Säkert bra hoj annars! Kul med lite "nytt"
själv håller jag på sparar till en hypermotard av nån anledning :rolleyes:

Alltid tyckt dom där är jävligt snygga, även den andra mt ser helt okey ut.
Men tung och slö rimmar inte för mig så jag avstod. Säkert bra hoj annars! Kul med lite "nytt"
själv håller jag på sparar till en hypermotard av nån anledning :rolleyes:

Instämmer.

Tung och slö tycker jag däremot är relativt. Visst väger den 240kg men med rätt så låg tyngdpunkt så tycker jag man tar sig fram rätt smidigt ändå. :)

Klockrent. Det är vad jag kallar lyx, ha flera hojar så det alltid finns en o åka på. Det är min räddning, det är så mycket roligare o fnula o skruva etc om stressen att köra mekobjektet inte finns.

måste säga att just ljudbilden påminner väldigt mycket om farsans gamla TR1 med "öppna" piratpipor, vad tar försäkringsbolagen för att försäkra en sån?

edit: 4100/år hel, 30+ på bilsport-mc, inte fy skit...

Jao. EXUP-ventilen i avgassystemet är lite störande men den låter ändå riktigt trevligt. Får se om jag ringer Racefit i England till veckan och ber dom snickra ihop ett vettigt avgassystem åt mig. ;)

Försäkring för mig, 23 år gammal och körkort i 2 år lite drygt: 7000kr hel/hel via Bilsport & MC. Helt OK tycker jag. :)

En japansk Ural! Den kan du använda om du behöver ta med extra blad till vindkraftsparken!
Coola de där, passar en stor karl. Är stötstångandet för att få topparna lägre eller för att det är fräckt?
Jag tror den kommer vara nermonterad i molekyler så snart säsongen är slut eller strax innan:D

Har suktat efter en sån i ett par år nu.

Så blev det en Intruder i stället. :näsblod

Nästa gång, kanske MT-01! :rolleyes:

Galet snygg motor! :fakta

/e

Frän hoj! På med ett par pulverlackerade vita fälgar så blir den snäppet värre :rock

Hur var det nu:confused: En gång Twin alltid twin:)

Har suktat efter en sån i ett par år nu.

Så blev det en Intruder i stället. :näsblod

Nästa gång, kanske MT-01! :rolleyes:

Galet snygg motor! :fakta

/e

Tjöööp!

Vad gäller motorn så tycker jag att den är helrätt. Dubbla tändstift, fyrventilstoppar, stötstänger, hydrauliska ventillyftare, med mera. Riktigt fina grejjer tycker jag. :tummenupp

Frän hoj! På med ett par pulverlackerade vita fälgar så blir den snäppet värre :rock

Hur var det nu:confused: En gång Twin alltid twin:)

Problemet då blir att man får tvätta hojen mer än man kör den. Nä svart ska det vara. :)

Vad gäller en gång twin alltid twin så låter jag det vara osagt tills vidare. Varför välja antingen eller när man kan ha båda? ;)

Det utseendet den får väger lätt upp ett par tvättar extra, sen på med ett bra polish/vax så binder inte skiten så värst:D

Vad gäller twin karaktären är det inget val för mig iaf, då jag kört fyror tidigare och ser inga fördelar längre. Då förutom utbudet månne, det vridet och ljudet en twin avger det väger upp det mesta faktiskt.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back