Hylsa till framdrev på Kawa

• Thread starter Thread starter AVR
  • Start date Start date

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Någon vänlig själv som har en 27mm, 1/2", lång hylsa (gärna krafthylsa så man kan köra med luftpickan) att låna ut (behöver lossa framdrevet) i närheten av Uppsala eller Stockholm? Åkt runt i Uppsala och letat men ingen verkar ha en sådan inne i lager...

Vore guld värt! :tummenupp

kollade en how to.. min mediumlånga hylsa är nog för kort.. Jula i haninge hade begränsad tillgång..

Slå en signal och be dom lägga undan hylsan.. 49 spänn! om de har en kvar.. annars brukar närmsta verkstad vara vänliga mot lite fikabröd..

hur låååång måste hylsan vara?

Hehe... tror dom burkar vara ~70-80mm eller så. De "vanliga korta" tar i och räcker inte över "den fyrkantiga delen" fram till själva sexkantiga delen av bulten. :va På samma sätt som här.

kollade en how to.. min mediumlånga hylsa är nog för kort.. Jula i haninge hade begränsad tillgång..

Slå en signal och be dom lägga undan hylsan.. 49 spänn! om de har en kvar.. annars brukar närmsta verkstad vara vänliga mot lite fikabröd..

Ahh grymt! Tack för infon. :tummenupp Hoppas den hylsan klarar luftpickan annars får jag slänga upp hojen på ett släp och åka med en massa fikabröd till verkstan.

Har man tur och lämnar en liten pant så får du nog låna med dig hylsan. :)

Det brukar va kinkigare med verktyg det behöver på daglig basis och en 27mm låång hylsa känns inte så vardag.

Lycka till!

Mutterpica tror jag inte på.. Jag använde dragskaft med förlängare och en tretums regel genom svingen och låste fälgen på så vis. Trampa på bromsen funkade inte för mig.

Har man tur och lämnar en liten pant så får du nog låna med dig hylsan. :)

Det brukar va kinkigare med verktyg det behöver på daglig basis och en 27mm låång hylsa känns inte så vardag.

Lycka till!

Helt klart värt att höra med dom...thanks! :)

Mutterpica tror jag inte på.. Jag använde dragskaft med förlängare och en tretums regel genom svingen och låste fälgen på så vis. Trampa på bromsen funkade inte för mig.

OK...jag har hört lite olika om att köra luft vs manuell slitkraft ;) Bara jag hittar en hylsa så kan jag prova båda alternativen... Bromsen är nog redan bortsorterad - det lär bli nån form av fälgstopp annars kommer det aldrig gå.

Wurth, Swedol om nu inte Jula eller Biltema har i lager, en udda hylsa som kan vara bra att ha vid flera tillfällen.

Wurth, Swedol om nu inte Jula eller Biltema har i lager, en udda hylsa som kan vara bra att ha vid flera tillfällen.

Gott! Swedol i Uppsala (lite bättre läge för mig än Jula i Haninge) hade 1st inne och skulle lägga undan :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back