Rossis framtid

Öppningen känns ytterst liten men man ska aldrig säga aldrig.

När det gäller respekten kanske Lorenzo legat lågt med kritiken mot Rossi medan andra gärna ventilerar sina åsikter så fort en chans ges. Men så är det när man varit på toppen länge och det går sämre, då passar folk på att ge tillbaka.

Det har varit mycket prat de senaste dagarna om att Rossi sagt att han ska ändra sin körstil inför kommande helg men det tror jag att man kan ta med en nypa salt. Jag tror mer på att JB och Rossi börjat inse att Ducatin inte är en Yamaha och att de måste gå en annan väg för att lyckas och det handlar nog mer om inställningar för hojen än hur Rossi kör den. Det sägs att Rossi kollade Haydens inställningar inför racet och det kanske fick honom och JB på andra tankar. Ska hur som helst bli spännande att se om det blir någon synbar förändring till helgen.
 
Yamahaspåret känns väldigt långt borta då jag tror att Calle Krycka kommer att få ta över Spisens styrning nästa år.
Tror inte Rossi gillar satelitstyrning tillsammans med Dovi.

Att ändra sin körstil som har varit ledande under många år till att anpassa sig till nått som liknar Caseys stil, är nog näst intill omöjligt då man inte har den karaktären från början.

Enda skillnaden i princip mellan Haydens hoj och Rossis var väl att Nickys hoj var lite lägre
läste jag i en kommentar från JB.

Jag tror uppriktigt att tiden har gått förbi Rossi likt ett bäst föredatum.

Det blir nog att så länge han väljer att stanna kvar i högsta divisionen så kommer han inte förmå sig själv att komma högre än han gör.
Varför jag tror så är att
"Om han är en bättre förare än dom andra på samma material" så kanske han skulle kunna bli en Alien igen.
Men när han inte är ens är "Best of the rest"
Då har båten gått!!
Tycker Roffe

:tummenupp
 
Han ska absolut inte gå tillbaka till Yamaha, för jag tror inte han kommer vinna med den heller. Jag tror han är slut helt enkelt. Kanske lite plötsligt men det ser otroligt jobbigt ut nu. I en intervju efter förra rejset sa han att han funderade på att köra in, men alde att stanna ute för att ge teamet data. Det är inte Rossi. Han kommer misslyckas med Yamahan, kanske inte lika hårt men ändå för att knäcka den sista motivationen som finns.
 
Med all vilseledande information i ämnet om rossi framtida arbetsgivare som känns lite framtvingat då man inte kan skriva om att han levererar som den mästare han är!
DOCK så tänker ändå en liten del av mig att "det var precis så här det började med bytet till ducati"...

Vägrar dock tro att han är slut då han levererade resultat innan flytten!
 
Avdelningen koka soppa på en liten, liten, liten, liten spik. Den är verkligen pytteliten den där spiken.
 
Kan inte säga att jag inte velat se honom på en Coca-Cola sponsrad Yamaha :D Hoppas bara att han inte är helt slut om han går till Yamaha igen.
 
Kan inte säga att jag inte velat se honom på en Coca-Cola sponsrad Yamaha :D Hoppas bara att han inte är helt slut om han går till Yamaha igen.
Jag hade inte haft något emot det men artiklarna är ju skrivna eftersom Lorenzo och Jarvis är artiga herrar som inte hoppar på "Rossi-är-slut" tåget när de får direkta frågor av sensationslystna journalister.
 
Nu när Audi ägare Ducati, kanske "utgifter" sållas bort aka Rossi. Eller så öker Audi pengar in i Ducatis MotoGP-satsning, men det är nog mindre chans att det sker närmaste åren än att tomtens existens bevisas.
 
Ganska bitter kommentar:

Q: Valentino was 10th in Qatar and 9th in here. What do you think about that?

A: "We see he is struggling but he was fast in wet. He is a talented rider and we all expect him to do a good race. After he left Honda, he wrote a book and said it is the rider what matters and not the machine. So now is the time for him to prove that. If he comes back to the top we will try desperately to beat him. That will be a good motivation for us and we all need that in MotoGP."

Dessutom så förstår jag att Nakamoto säger som han gör. Att svara att VR är välkommen är ju att offentligt svika sina nuvarande förare. Dessutom, som han säger, Honda fick rätt svidande kritik i boken för hur de skötte saker och ting, hur de resonerade kring cykel och förare.
 
Nu när Audi ägare Ducati, kanske "utgifter" sållas bort aka Rossi. Eller så öker Audi pengar in i Ducatis MotoGP-satsning, men det är nog mindre chans att det sker närmaste åren än att tomtens existens bevisas.

Om Rossi ses som en onödig utgift vore fullt förståeligt men jag tror inte att VW kommer att ta död på Ducatis MotoGp satsning, känns inte som förhållandevis stora pengar för Volkswagen Group.
Ferdinand Piech är själv en Ducati entusiast och har velat ta över märket under en längre tid. Dessutom verkar det vara en del motor-nördar i VWs ledning som inte bara tar ekonomiskt rationella beslut. Bugatti är väl det tydligaste exemplet där man medvetet går back ett antal miljoner på varje bil som tillverkas.

Också OT men ska bli mycket intressant att se vilka som sitter på fabriks Duccar nästa år, vem vågar försöka göra det den store Rossi inte klarade av? Bradl? Eller Barbera på en fabrikshoj?
 
Om Rossi ses som en onödig utgift vore fullt förståeligt men jag tror inte att VW kommer att ta död på Ducatis MotoGp satsning, känns inte som förhållandevis stora pengar för Volkswagen Group.
Ferdinand Piech är själv en Ducati entusiast och har velat ta över märket under en längre tid. Dessutom verkar det vara en del motor-nördar i VWs ledning som inte bara tar ekonomiskt rationella beslut. Bugatti är väl det tydligaste exemplet där man medvetet går back ett antal miljoner på varje bil som tillverkas.

... för att inte tala om Audis Le Mans-satsningar varje år...
 
Back
Top