När brukar ni ta första turen?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Det droppar från taken och solen smälter snön i ett rasande tempo.
Faktum är att vi fortfarande är i en vintermånad, vilket gör att man får känslan av att man blir lite lurad.

Men när brukar ni plocka fram hojen för första svängen?

Förra året blev det i slutet av mars,

kanske blir nån tur tidigt i vår, men kommer försöka att lugna mig till april-maj nån gång tror jag...:).

Jag har blivit så gammal att jag väntar tills det blir +10 men jag hoppas att det blir mer än 1000 mil i år

jag va ute första gången idag på en kort runda..men tror inte jag plockar fram den förän i april maj jag me.. om inte vädret fortsätter o det blir ca 10+.problemet e bara all grus på vägarna.

Maj skulle jag tro. När det är 15-20 grader, ingen vind, allt grus och smuts är borta från vägarna och himlen är blå. Inte en dag före det :)

Jag försöker med att ta första turen mellan den 15:e till den 25:e mars varje år, kallt och brukar bara bli några få mil men det är endå en härlig hojsväng

Slutet på mars, början på april har jag haft säsongstart hittills - men i år har jag ännu inte köpt någon hoj så vi får se hur det går :)

Klart är det iaf, att det gått väldigt fort med snösmältning och vårens antågande har kommit ganska långt redan nu! :banana

Var och bytte olja och passade på att ta mig en kort kort första tur, men ack så härlig.:banana

Premiärturen avklarad det blev strömvägen-harmånger-ilsbo-Hudik Sen blev det en tur till Nianfors och vända. Det är en fantastisk känsla i michelin däcken:banana:banana

Premiärturen avklarad det blev strömvägen-harmånger-ilsbo-Hudik Sen blev det en tur till Nianfors och vända. Det är en fantastisk känsla i michelin däcken:banana:banana

Nice Lars.
Själv blev det c:a 22 mil idag för mej, 15 av dom med Eric, Einar, Jeppe och Dennis.
Den turen gick via Nianfors - Arbro - Växbo - Kungsgården - och gamla E4 till Hudik :yoparty

20 mil till i dag:banana
Var det L Waax vi mötte i Harmånger?
Är det nån som har hört nånting från Jocke ,Arnon på Mantorp?

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar