Hjälp med Mappning, (PowerCommander)

walen

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2012
Hoj
Gixxer 1000 K9
Har precis beställt PowerCommander till min TLR. :tummenupp

Var också inne på powercommander.com och hämtade hem alla mappningar som fanns tillängliga där för min TLR. dock finns det inte riktigt någon som stämmer 100% med mina specifikationer.

Min fråga är egentligen OM & VART det finns företag i Sörmland som kan hjälpa till med mappning av min TLR efter mina förutsättningar/specifikationer? Någon som vet?

Tjenare Tobbe på Tejbys i Oxelösund har bänk med loadcontroll och fixar lätt en fin mappning åt dig. :)

Att använda fördiga mappar på nättet är inte att rekomendera...
Lycka till.

Tejbys tar 3000 för mappning och bänkkörning dock så har han fullt upp i verkstaden och hade inte tid på 2 månader när jag var där för någon vecka sedan, själv kör jag med färdig map från powercommander, dock inte helt enl min spec heller men det fungerar bra, då har jag fixat med acc. pump oxå. kan du läsa om i SV-tråden

Tack för era svar!

jag ska fortsätta leta runt efter företag som mappar, kan lätt tänka mig att åka både norr och söderut för att hitta en firma som framför allt har tid.

jag kommer dock givetvis att prova med powercommanders "egna" mappningar...bara för att...:yoparty

förstår inte rikigt varför powercommanders egna mappar inte är att rekommendera då de är anpassade för olika specifika hojjar (med diverse olika avgas & luftfilter). sedan ska man givetvis ha tur om deras mappningar stämmer 100% med specifikationerna på sin egen hoj förståss! :)

///

Varje mc, trots att de är byggda i samma form, så är de inte lika, en bänkning är att föredra för att få ett riktigt fint register!
Plockade själv hem mapp på powercommander. com och toppeffekten var bra, men cykeln var okörbar!

Kör man originalblås då kan man köra helt original!

Kolla med Andersson Turbo här på forumet, håller till i Upplands Väsby
han tar 1800:- för en mappning och är väldigt noggrann.

Själv så förstår jag inte varför man lägger pengar och köper en Powercommander för att sedan snåla och ladda hem en random mapp och hoppas på att den går bra, alla hojar är ju inviduela och du kan aldrig avgöra om den går riktigt bra utan en bänk där du kan avläsa lamda osv.

Jag skulle iallafall aldrig göra så utan se till att den får en seriös mappning...
Lycka till iallafall hur det än blir:tummenupp

Det lutar helt klart åt att låta en firma bänka och mappa hojjen...helt klart!

frågan återstår bara om vem/när/var...:va

hur som helst är jag övertygad om att resultatet definitivt inte kan bli sämre!

förstår inte rikigt varför powercommanders egna mappar inte är att rekommendera då de är anpassade för olika specifika hojjar (med diverse olika avgas & luftfilter). sedan ska man givetvis ha tur om deras mappningar stämmer 100% med specifikationerna på sin egen hoj förståss! :)

///

Jag körde med en nedladdad mapp som exakt motsvarade min hoj, skillnaden mot när Kamikaze kid sen mappade hojen var gigantisk. Så en mappning är värt vartenda spänn.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back