SM + PSBK på Anderstorp 28-29/4 2012

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja just nu visar långtidsprognosen 22grader o sol.... Den ändrar sig iofs lika fort som frugan när man frågar om hon vill ligga men med lite tur så !
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
IMG_1446.jpg
Mats Backman kommer ha snyggast hoj.
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
sticker in en fråga här eftersom jag inte vill skapa en ny tråd. detta är dock ändå lite relaterat.

På ta.svemo.se om man läser på Falkenbergstävlingen står det man ska betala 30 dagar innan, men man kan fortfarande inte anmäla sig till tävlingen??
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Finns tiderna för torsdags- och fredagsträningen att hitta någonstans?? Har sökt men hittar ej.
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Med få anmälda i vissa klasser så kan man slå ihop dem så det blir mer körning, men för min del
så kan vi köra enligt TR om det är det ni vill. 4 grupper istället för 7 blir mer körning. Det som står
i TR är minimum som alla arrangörer kommit överens om.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Med få anmälda i vissa klasser så kan man slå ihop dem så det blir mer körning, men för min del
så kan vi köra enligt TR om det är det ni vill. 4 grupper istället för 7 blir mer körning. Det som står
i TR är minimum som alla arrangörer kommit överens om.
Nejnej, upplägget med ihopslagna grupper är bättre, mycket körning är bra :tummenupp Med tanke på vädret så är det ju bättre med många pass, så man kan stå över om det regnar för mycket. Det är ju trist om man bara har två pass och dom regnar bort, med uppehåll resten av dagen :huvet
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Mitt första R1000 race var på Anderstorp 2007. Tror jag startade som 37:a av dryga 40 startande. Det var bättre förr :tungan

Men om vi ska vara lite allvarliga så ser det inte alls bra ut med bara 11 startande.
Vad tror ni att det beror på? Går det för fort? Är det för dyrt? Ligger tävlingen för tidigt? Blir det fler på Falken?
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Min gissning är att många står över pga vädret. Kallt och blött och säkert blåsigt som fan! Lägg till lite dålig ekonomi på det. Så tror jag det är iaf. Hoppas på större startfält överlag till Falken :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Men om vi ska vara lite allvarliga så ser det inte alls bra ut med bara 11 startande.

Slå ihop R1000 med BoTT så ser det iaf. ut som att det är tävling!
200cc extra funkar ju i WSBK så det borde väl gå i Rookie också, även om det är fusk :D
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Min gissning är att många står över pga vädret. Kallt och blött och säkert blåsigt som fan! Lägg till lite dålig ekonomi på det. Så tror jag det är iaf. Hoppas på större startfält överlag till Falken :)
Så skulle det kunna vara men Anderstorp har ju historiskt varit ett säker race för de som uppskattar ett fåtal plusgrader och snöblandat regn :hihi

Tycker folk borde vara skitsugna på att få komma igång och tävla men vi får väl se lite senare på säsongen om det var ett undantag eller en trend.

@Henrik: Att slå ihop med BoTT låter som en bra lösning.
 

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
I soder
Hoj
Ducati
Hade tänkt köra både bott o R1000 men eftersom det ligger direkt efter varandra blir det ganska tufft att hinna med.....
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top