Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Tittar man på spec:arna för de två hojarna så ligger CRF:n runt 55hk medans CR500 i alla fall 99-01 är spec:ad för 64-69hk på pappret så de är väl de som gör de, sen har ju K-man borrat upp in i första överdimension samt filat kanalerna. :D :tummenupp
 
Hahaha ja då är du ute i lappmarkerna, de är rätt roligt att man känner igen dom orterna. Men så är man ju nästan där uppifrån så... Ska dit uppåt i mitten på maj... 90års kalas för mormor...

Ska oxå upp dit i sommar, ska ju cykla från Riksgränsen till Smygehuk :) Då kommer man verkligen få se byhålorna :)
 
Låter som en trevlig stapats, så länge vädret är med en... Jo då blir de SM i norrländska hålor.. :D
 
Tittar man på spec:arna för de två hojarna så ligger CRF:n runt 55hk medans CR500 i alla fall 99-01 är spec:ad för 64-69hk på pappret så de är väl de som gör de, sen har ju K-man borrat upp in i första överdimension samt filat kanalerna. :D :tummenupp
64 är ju fabriksuppgift - vevaxelhästar, inte det man får på bakhjulet. Jag skulle tro att jag har 60 bhp nu.

Det är drevningen som gör skillnaden här. Jag har mycket högre (15-41) och den orkar nätt dra ur 5:an medan Biddarn kör 13-43. Monstret toppar ca 150 km/h nu.
Att byta från 19" bakhjul till 17" ger ju mycket lägre utväxling som måste kompenseras också. Jag märkte ju skillnad att gå upp 5% i profilhöjd på Gixxern t.o.m
 
Last edited:
64 är ju fabriksuppgift - vevaxelhästar, inte det man får på bakhjulet. Jag skulle tro att jag har 60 bhp nu.

Det är drevningen som gör skillnaden här. Jag har mycket högre (15-41) och den orkar nätt dra ur 5:an medan Biddarn kör 13-43.

Ok, ja då gör de skillnad en del skillnad med den drevningen... som jag skrev "pappret"... (fabriks uppgifter) de samma gäller ju CRF:n de står 55hk men är snarare runt 50 eller lite mindre... Så lär ju skilja en del där i alla fall oavsett om de är bakhjulshästar eller vevaxel hästar...
 
Biddarn, sugen på ett vad?

Den som först tolvar bjuder den andre på en 6-pack corona?!:)
 
Jag ställer på vadet ;) Men de måste finnas film eller bild? Känns som jag kommer förlora vadet :rolleyes:, men får väll bara öva.

Nej de var inte jag för har inte kommit ut än. Men visst brukar jag åka där och kommer göra det idag med ;)
 
Jag ställer på vadet ;) Men de måste finnas film eller bild? Känns som jag kommer förlora vadet :rolleyes:, men får väll bara öva.

Nej de var inte jag för har inte kommit ut än. Men visst brukar jag åka där och kommer göra det idag med ;)
 
Jag ställer på vadet ;) Men de måste finnas film eller bild? Känns som jag kommer förlora vadet :rolleyes:, men får väll bara öva.
Gott!
Känns som ett bra krav, bild eller film! Alt att man gör det framför den andre. Tro mej, jag behöver träna en hel del oxå, har aldrig varit i närheten av fotbromsen förr..
 
Jag hakar på det vadet om jag får Miller isf Corona :) Kan bli spännande med CR500-motor... Fyrtakt hade ju varit att föredra men skam den som ger sig
 
Last edited:
*Pust* Då var man hemma igen efter en dag på NMK:s Enduro spår, 4 mil avverkade man idag dock bara korta 5km spåret då man fick ryggbesvär/ryggskott efter en krash och man lyfte cykeln lite fel... Så får bli nästan ggn man tar stora rundan. Sista vevan körde jag två varv på korta bara för att se om man orkade, utan paus mellan varven. :brynad

Någon frivillig 12:a lär man inte lyckas med denna säsongen, så kommer inte vara med på vadet. Siktar lite lägre och ska se till att man håller uppe cykeln på lite längre sträckor istället. Dessutom blir de "tough competition" mot wheelie fantomerna Kalle & Goffe... :tummenupp :yoparty

Hade inte varit för ryggen hade man nog gett sig ut på en runda med Gixxern, men men kommer fler dagar.

detta finbygge förtjänar en ny blank Pro Circuitpipa.

Kom och tänka på dig när jag fick reklam om rea på FMF pipor, men dom kanske inte är de du är ute efter ? Du kan ju kolla på sidan om de är nått som faller i smaken. Var 20% på dom i alla fall från staterna. FMF Gold Pipor 2-takt Vet dock inte om de fanns nån specifikt för din 500:a men de kanske är samma som 250:n ?
 
Last edited:
Gott!
Känns som ett bra krav, bild eller film! Alt att man gör det framför den andre. Tro mej, jag behöver träna en hel del oxå, har aldrig varit i närheten av fotbromsen förr..

Ska du göra de på sporthoj eller har du nåt annat? ;) Hahaha har pillat lite på bakbromsen men inte längre :D

Jag hakar på det vadet om jag får Miller isf Corona :) Kan bli spännande med CR500-motor... Fyrtakt hade ju varit att föredra men skam den som ger sig

De är rätt. Hur går det med bakbromsen? Fått ihop monstret än? Åkte en tur idag uppför sandseryd ett par ggr :banana

Jag funderar på att hänga med dig Rav3n någon gång på endurospåret. Rätt sugen nu
 
Ja de är bara att haka på nu har man ju betala medlemsavg + ban avg så nu får man se till och få så mycket bang man kan "for the buck".. :D
 
Nytt komplett bakbromsok inkl fästet (den del som pajade) och i princip nya belägg = 285 kr inkl frakt från Usa. Ebay är min BFF! :tummenupp
Tar väl tio dagar innan det är hemma men det är väl 'smells you have to take'... :(

Tack för tipset Rav3n men Gnarly-pipan förstärker mest bottenregistret. Pro Circuit ska boosta hela så jag skulle föredra en sån pipa.
 
Last edited:
Biddarn: yes, på sh.

Yipyip: låter som en bra tröst :) bjuder du isf?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top