Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Last edited:
Äh, blev han biten kommer han igen. Ibland bra för en del (rent allmänt) att få växa till sig lite först innan man köper en RövRaket. Eller så blev han inte biten alls. Vem vet.

Han kommer nog inte igen. En CBR 125 bits inte så värst.. :D
 
OffT: så måste jag nog försvara 125orna lite och säga att de faktiskt funkar riktigt bra på en smal slingrig 70 väg :crash
faaast... det gör inte att man ändå inte längtar efter en 600cc:are :banana:krama


OT: http://www.blocket.se/varmland/Honda_CBR_600F_OBS_endast_1100_mil_37268400.htm?ca=7&w=1
Något verkar inte stämma där? :confused:

"förste ägaren"

I sverige möjligtvis.

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2010-10-12)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2010-05-01
I trafik första gången i utlandet: 1996-08-10
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2011-09-30
Senast godkända besiktning: 2009-09-30

Vägmätarställning, km: 10980


Någon som får ihop det där. Import 2010-05, senaste godkända besiktning 2009-09. Besiktigas skiten inte när den tas in eller är det bara att fordonet blir svenskreggat men aldrig har fått köras här? :va
 
Last edited:
"förste ägaren"

I sverige möjligtvis.

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2010-10-12)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2010-05-01
I trafik första gången i utlandet: 1996-08-10
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2011-09-30
Senast godkända besiktning: 2009-09-30

Vägmätarställning, km: 10980


Någon som får ihop det där. Import 2010-05, senaste godkända besiktning 2009-09. Besiktigas skiten inte när den tas in eller är det bara att fordonet blir svenskreggat men aldrig har fått köras här? :va


Det är nog så att besiktningen 2009 gäller ett annat fordon som hade samma regnummer men blivit skrotat.
Transportstyrelsens datasystem synkar inte :fakta
 
Det finns tydligen alla typer av hojsamlare, http://www.blocket.se/vi/39616901.htm?ca=5

Frågan jag ställer mig är varför han köpte dom från start, köpte han dom för att samla eller vänta på den abnorma värdeökningen? Ska man köpa upp sig på något dussin EU-moppar kanske, kinamoppar givetvis eftersom dom lär bli extremt ovanliga pga att dom inte håller mer än några mil..

edit; det kanske är värt att tillägga för personer utan lokal anknytning att Bollnäs är gävleborgs mecka för skogstokiga individer, det kan ju ha ett visst samband..
 
Last edited:
Det finns tydligen alla typer av hojsamlare, http://www.blocket.se/vi/39616901.htm?ca=5

Frågan jag ställer mig är varför han köpte dom från start, köpte han dom för att samla eller vänta på den abnorma värdeökningen? Ska man köpa upp sig på något dussin EU-moppar kanske, kinamoppar givetvis eftersom dom lär bli extremt ovanliga pga att dom inte håller mer än några mil..

edit; det kanske är värt att tillägga för personer utan lokal anknytning att Bollnäs är gävleborgs mecka för skogstokiga individer, det kan ju ha ett visst samband..

Ibland ramlar det ut i stort sett oanvända fordon på marknaden.
När det är flera samtidigt, så brukar det vara en handlare som kommit av sig (konkurs, sjukdom eller liknande).
De som drömde om sådana mopeder är nog dock inte tillräckligt gammla ännu.
Men de kommer att bli samlarföremål de också.
 
OffT: så måste jag nog försvara 125orna lite och säga att de faktiskt funkar riktigt bra på en smal slingrig 70 väg :crash
faaast... det gör inte att man ändå inte längtar efter en 600cc:are :banana:krama

Kör själv 125:a och tycker att min hoj är underbar på mindre vägar. Det är bara det att CBRen är klen, könlös och lite sådär ful ;)
 
"förste ägaren"

I sverige möjligtvis.

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2010-10-12)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2010-05-01
I trafik första gången i utlandet: 1996-08-10
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2011-09-30
Senast godkända besiktning: 2009-09-30

Vägmätarställning, km: 10980


Någon som får ihop det där. Import 2010-05, senaste godkända besiktning 2009-09. Besiktigas skiten inte när den tas in eller är det bara att fordonet blir svenskreggat men aldrig har fått köras här? :va

Det står väl ändå "i trafik 2010"?

Intagen 2009 i september men avställd alltså ej i trafik.. Besiktad 2009 men fortfarande avställd för att sedan ställas på våren 2010. Alltså först tagen i bruk 2010-05-01.

Min bil är exempelvis en 2001 men i registret är den "i trafik första gången 2002"
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top