än så länge ingen bot änna men det kommer väl
HEADS UP..!
Civilbil, svår att upptäcka då de har monterat antennen på sidorutan istället för på taket och hade inte lika kraftigt tonade rutor.. Givetvis satt det 2 kollegor i bilen
Rörde sig i centrala stan idag..
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: AXN602
Fabrikat: SAAB 9-5 KOMBI 2,0T EX59
Färg: MGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2008 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3EB59C883505250
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2007-12-20
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-12-20
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: POLISMYNDIGHETEN I VÄSTRA GÖTALAND
Adress: BOX 429/FORDONSSEKTIONEN
Postnr: 401 26 Förvärvsdatum: 2007-12-20
Ort: GÖTEBORG
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: KAMMARKOLLEGIET
Försäkringsdatum: 2007-12-20
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2007-12-20)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: UTRYCK
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2007-12-20
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2011-12-01 - 2012-04-30
Senast godkända besiktning: 2011-03-23
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning, km: 75476
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 1600
Återbetalning vid avställning, kr: 266
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: maj
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Polis (93)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: AUTOMAT/TILLSATS
Antal passagerare, max: 4
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats.
Skattevikt, kg: 1700
Tjänstevikt, kg: 1700
Totalvikt, kg: 2150
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg: 1800
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1350
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 3950
Max lastvikt, kg: 450
Kopplingsanordning : KULA
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning: LARM
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 215/55R16
Däckdimension axel 2: 215/55R16
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4950 Bredd, mm: 1800
Höjd, mm:
Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 68
Motoreffekt, kw: 110,0
Effektnorm: EEC
Bränsleförbrukning, blandad körning: 10,3 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 244,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,6 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 180,0 g/km
Bränsleförbrukning, stadskörning: 14,9 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 354,0 g/km
Kolmonoxid, CO: 0,4490 G/KM
Kväveoxider, NOX: 0,0140 G/KM
Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,0360 G/KM
Drivmedel 2: ETANOL
Miljöklass: 2005
Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG
Det var mycket info du hann snappa upp, är inte kolvätena lite höga?
Dags att börja rapportera skicket på vägarna efter vintern.
Jag kan meddela att vägen till Eskilsvy från Landetter är sämre än den nånsin varit, helvete vilka pungslag man får där
Dock var Inserosvägen till Hällingsjö helt ok och även från Hällingsjö till Rävlanda.
Kärna till tjuvkil, i stort sett ren - lite grus i en av 90-graderskurvorna på 50-sträckan. Kör man vidare vänster från 168'an upp till Stora Höga/Stenungsund så är där också rent och fint.
Olofstorp via Lerum till Jonsered, rent och fint.
Vägen från Hindås upp till E20 vid Näs är också sopad och fin.
Hur står det till på härskogsvägen?
Dags att börja rapportera skicket på vägarna efter vintern.
Jag kan meddela att vägen till Eskilsvy från Landetter är sämre än den nånsin varit, helvete vilka pungslag man får där
Dock var Inserosvägen till Hällingsjö helt ok och även från Hällingsjö till Rävlanda.
Dags att börja rapportera skicket på vägarna efter vintern.
Jag kan meddela att vägen till Eskilsvy från Landetter är sämre än den nånsin varit, helvete vilka pungslag man får där
Dock var Inserosvägen till Hällingsjö helt ok och även från Hällingsjö till Rävlanda.
Var riktigt halt idag när jag körde från Mölndal till hisingen, vet inte riktigt vad dom har lagt på asfalten? någon som vet?... fan skitfarligt ju
Hamnade i en liten kö och skulle dra på lite och då släppte bakdäcket med en gång provade att bromsa med bakbromsen och då löste abs ut med en gång. Så ta det hyffsat försiktigt på e6:an.
Är väl nån slags hastighetsvecka nu och kan rapportera vad jag vet om partille. Tillfälliga kameror fastsatta under bron över E20 strax söder om allum (enligt kollega, har inte sett dem själv). 30-vägen mellan sävedalens köpgata och vallhamra ishall övervakad med lasrande poliser och kamera på vagn.
Sjukt mycket rullgrus på Härskogsvägen. Breda strängar i nästan varje kurva.
Även vägen mellan Jonsered och Lerum är helt galet trasig. Skulle behöva offroadhoj för att köra där.
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |