Panik o skräck i blicken... varför?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag förstår faktiskt inte... Flera får för fan (eller har fått), panik i blicken när de ser att man är på väg ut i det. T.o.m. när det faktiskt ÄR en väg under...

Man får höra: "Oh, näe fi fan, där kör ente ja!"... E ju halt..." Döhööö :dummer
Eller så skyller man ifrån sig (för att ringmuskeln går som munnen på en fisk som hamnat på torra land), med: "oohh... de e inte så att ja inte kan köra där, ja e rädd om hojen..."
Jada jada jada... - Rädsla o undanflykter :tuttar... :7peta

Men men... Räds icke kamrater!
Där är bot inom räckhåll mot denna åkomma! :krama

Här är tillfället för er som:
Känner sig träffade, inser behovet, kanske faktiskt vill lära sig eller rent av, har stake nog att kasta er hejlöst ut o sätta ställ på hojen
:yoparty

Släpp loss... NO FEAR....

Last edited:
Vad är övre lämplig viktgräns för hojen på en sådan kurs?

Last edited:
Ska ni köra med sporthojarna så filma, jag vill se alla som vurpar på tuben sen.

Ska ni köra med sporthojarna så filma, jag vill se alla som vurpar på tuben sen.

:va

Varför? Det går alldeles utmärkt att åka grus med sporthoj så länge man inte tror man åker enduro. Åkte (tyvärr) grus med tjejens förra CBR600 ibland och det var hur kul som helst. Åka på sladd och så funkar med dem också, även om det inte går lika fort som på en riktig grushoj.

Låter roligt! Hade jag haft en hoj som funka hade jag inte tvekat en sekund. Fast å andra sidan, jag är ju inte rädd för att köra på grusvägar, oavsett hojtyp:va

Vad är övre lämplig viktgräns för hojen på en sådan kurs?
Inte riktigt säker på vad det innebär, men anser man sig kunna hantera 240 kg med lite bakhjulsglid så kommer man långt. Steg 2 mao... Om man däremot nöjer sig med att kunna hantera hojen i normala hastigheter, själv eller med passagerare, ja då får man nog mest "bang for the buck" i steg 1.

Min maskin, gör sig troligen inte alls i steg tre, men är det inte sumpdjungel, skulle jag nog vilja prova. Jag kommer troligen att hålla mig i/utbilda i 1-2.

Vi kanske skall ligga bakom dig o filma... Ingen som fick dig på film när du brakade rätt ut på sådan väg förra våren, eller var det kanske inte du som körde rakt när vägen svängde uppe på väg 19, SVT eller NDR 2010? :rolleyes:

Vi kanske skall ligga bakom dig o filma... Ingen som fick dig på film när du brakade rätt ut på sådan väg förra våren, eller var det kanske inte du som körde rakt när vägen svängde uppe på väg 19, SVT eller NDR 2010? :rolleyes:

Nä, det var kanske inte jag som körde av nån gång på någon vilsekörning.

:dummer

*/ ?>
Back