KTM hjälp !

tror du missförstått mig, anledningen är ju att jag ska få ihopa min nya utbytes motor (-06) på en -03 ram, där jag inte har något förberett i ramen för olja :tungan är du med :7peta :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jag är med....

Och jag svarade bara i största allmänhet. HAr man en ram som inte har plats för olja så är det bara att skippa och koppla om istället.
 
Jag är med....

Och jag svarade bara i största allmänhet. HAr man en ram som inte har plats för olja så är det bara att skippa och koppla om istället.

ok då är jag oxo med :tummenupp

du skrev något om ev, elproblem, är det mycket problem ?
 
Så då var den igång igen, perfekt till det fina vår vädret =)

eftersom jag fick hojen i lådor och inte delade den själv så
råkade jag bild.jpgfå lite delar över, vet inte om det är till nya eller gamla motorn... vet du boris ?
 
Så då var den igång igen, perfekt till det fina vår vädret =)

eftersom jag fick hojen i lådor och inte delade den själv så
råkade jag View attachment 356094få lite delar över, vet inte om det är till nya eller gamla motorn... vet du boris ?


Den långa biten, till kedjeskyddet? Den andra biten ska väl sitta mellan svingen/motorn?
 
lyckades klara kedje skyddet själv, men den andre.... mellan svingen o motorn ? vad skulle den ha för funktion ?

btw, det blev en extra hemmatillverkad olje behållare gömd inne i den "moddade" luftburken =)
 
vet vad det är nu, bakbromswiren ska löpa igenom den.
 
Man skall byta olja på alla LC4 var 250 mil gärna något oftare om cykeln går mycket bana/race. KTMs marknadsföringsavdelning förlängde bytesintervallet till 500mil som marknadsföringstrick där ändrades inget i motorn.

Ett oljebyte tar 20min och kostar en hundring, det är din KTM värd.

OT(Sorry): Vad rekommenderar du för intervall på en 690 - 10?

Blev även en ökning där med 250 mil ifrån 500 till 750 mil.
 
OT(Sorry): Vad rekommenderar du för intervall på en 690 - 10?

Blev även en ökning där med 250 mil ifrån 500 till 750 mil.

Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.
 
Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.

Jag kommer inte låta min gå över 450 mil innan jag byter olja på min 690. Har alltid minskat intervallerna på mina KTM:er. Känns bättre att byta olja en gång för mkt än att få en rasad motor,,,,
 
Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.

Jag kommer inte låta min gå över 450 mil innan jag byter olja på min 690. Har alltid minskat intervallerna på mina KTM:er. Känns bättre att byta olja en gång för mkt än att få en rasad motor,,,,

tack för svaren, blir att minska intervallen då.
 
någon som vet vad hålet mellan avgasrören på cylindern har för funktion ? det står en svetslåga ut därifrån rakt ut på ramen.... bult i ?
 
Det är till "SAS:en". Den har jag själv pluggat, och det finns SAS-pluggar att köpa på exempelvis Lelles. En plugg och en tätring spänns fast under kanterna på fästena till krökarna.
(SAS = secondary air system. Går tillbaka till insugsluft när SAS-ventilen styr att det ska ske)
 
Det är till "SAS:en". Den har jag själv pluggat, och det finns SAS-pluggar att köpa på exempelvis Lelles. En plugg och en tätring spänns fast under kanterna på fästena till krökarna.
(SAS = secondary air system. Går tillbaka till insugsluft när SAS-ventilen styr att det ska ske)

tackar ! hittade på lelles ! :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top