Funderar på att köpa en Monster!

Iom att det är Ducati finns det regler på detta :fakta

Ducati = Röd

Monster = Luftkyld (vattenkyld ser konstig ut :tungan )

Luftkyld = Minst 1000CC och insprutning

Lull lull = Termignoni helsystem, massor med kolfiber, öppen kopplingskorg, Marchesini magnesium hjul.

"Custad" med "kapad" bakdel. Cliponstyre med styrändsspeglar.

Håller man sig bara till dessa regeler är man lätt en i gänget :D :tummenupp
 
Mmmm:
(Tack Gubb-Lasse)
 

Bifogat

  • ducce5.jpg
    ducce5.jpg
    102.7 KB · Visningar: 132
Cash:
Köp en S4RS
839420633_uCgbZ-XL.jpg


Inte så mycket cash:
S2R 800
2235596875_55aca16261.jpg
 
Osäker på vad?

inte på själva kvaliten eller nått sånt utan menade hur stark den är jämfört med andra 1000cc som finns ute idag...
men det ska jag testa snart hoppas jag..är den vridstark som duccar brukar vara så e de ok som sagt..den e jävligt snygg funderar på att köpa en sån själv :gnissla
 
Har en 1100 EVO och döförtjust i den hojen, känns så busig man bara kan tänka sig,
som att åka stor moppe med 9,5a och 19 bing ;-) Motorn ska växlas ofta så att den
har vridet såklart, främst mellanregistret är klart godkänt. Mot S4R och SF 1098 så
är den i mitt tycke lika kul (har kört dom alla).

Har en sporthoj när jag vill åka bana
eller nåt sånt nånkväll. Vem du än tar av dom alla gör du en bra affär, tror dock en
6++ blir för klen för dig, kör på 900 och uppåt i den årsmodell plånboken tillåter.
 
Monster Diesel (bensindriven...)

Den här är ju bara såååå porno! :Bugar Vet iofs inte om den finns att köpa än?

Monster 1100 Diesel edition

monsterdiesel.jpg
 
Monstret är ingen vidare att puttra på låga varv med, så som strandglidarhoj så vette fan. Grymt skön över 30 km/h dock.

/B
 
Lite underligt detta. Har själv börjat titta på Monstret igen (har haft en 900ie en gång i tiden). Tycker den nya designen är riktigt nice!
 
Luftkylt och enkelsving ska det vara! Basta! Kolla Monster S2R 1000 (-06 till -08). Bättre än så blir det inte. :tummenupp Gammelmonsterns hela charm utan att det ser ut som rörmokar-porr... Det är relativt lätt att få mer mos i motorn, om man vill ha det (och det vill man ju...)
 
Stämmer in med andra talare, ta ingen 6xx utan gå på lite större grejjer.
Motorn är tyvärr klen, även om jag älskade mitt lill monster.
Funderar på att sälja Hondan, köpa racehoj och ett gammalt monster för fin-åkat till jobbet.
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top