Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nisse, du kan köra 100 000A vilken kabel som helst, det är effekten som avgör hur mycket en ledare klarar inte strömmen.ladda med 7500A, den kabeln vill jag se..
Välkommen in i 2000 talet, no offense.
Du kan ladda den senaste lipo/lico nano generationen på mindre än en kvart.
De går att köpa redan till hobbybruk.
65C uttag och 15c ladd ex.
Nisse, du kan köra 100 000A vilken kabel som helst, det är effekten som avgör hur mycket en ledare klarar inte strömmen.![]()
Han menar Amp inte Watt.Hur kan du räkna fram en effekt från ampere utan att definiera en spänning?
Det är för att den är anpassad efter en viss spänning.Varför tror du en säkrings styrka definieras i ampere då och inte i effekt?
Nisse, du kan köra 100 000A vilken kabel som helst, det är effekten som avgör hur mycket en ledare klarar inte strömmen.![]()
Min tanke på det hela är att bensin är inte bra för miljön, men problemet ligger inte hos sportbilar eller motorcyklar utan den tunga trafiken som inte bara slurpar i sig bra mycket mer bensin per mil utan även kör runt flera tusentals om inte tiotusentals mil per år jämfört med en MC på 200-1000 mil per år (i Sverige).
Mopeder, lastbilar, bussar och vanlig biltrafik, där kan elmotorer förändra och rädda miljön.
Låt (super)sportbilar och motorcyklar ha nöjet med riktigt motorljud och (svindyr) bensin![]()
Han menar Amp inte Watt.
Annars har olika tekniker olika spänning, drar det nedan...
NiMH/NiCd = 1,2V
LiFe (med tillhörande ämnen) = 3,2V
LiPO = 3,7V
De va inte de jag sa, men du uttryckte dig otydigt.men vadå ska du försöka driva en bil/hoj med 0,00001 volts batteri eller vadå?![]()
Det är för att den är anpassad efter en viss spänning.
Vänta nu. Det är ju inte effekten du leder genom kabeln som får den att smälta utan värmeeffekten som bildas i kabeln pga dess resistans. P = R*I^2 = (U2-U1)^2/R.
Du kan inte ha spänning utan ström och tvärtom men I är konstant genom kabeln och motorn, dvs lätt att ange. Spänningsförlusten över en kabel med väldigt låg resistans är ju svår att mäta.
Så effekten du pratar om ska inte blandas ihop med den effekt som går till motorn.
Laddningstiden kommer aldrig kunna bli lika snabb som en tankning. Som jag tidigare skrev så tankar du bilen med en effekt av 15MW. dvs även om du har 15000 volt så behöver du 1000 ampere vilket kräver kopparkabel med diameter som en underarm.
Enda chansen är att ha flera batterier som man sedan byter.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |