Erfarenheter BSR chiptrim av VW/Audi/Skoda 2.0T FSI motorer

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Är spekulant på en Skoda Octavia VRS 2.0T -06
Bilen har fått ny programvara från BSR & ska enl uppgift lämna följande: (standard 200 hk)
Har någon denna programvara i sin bil, erfarenheter av prestanda, bränsleförbrukning samt ev. problem vore kul att ta del av! :tummenupp


Det nya trimprogrammet är optimerat på en rad punkter bl a:

- Max effekt 248Hp vid 5000rpm och 390Nm vid 4000rpm
- Maximalt laddtryck ca 1.1bar (beroende på yttre omständigheter)
- Förbättrad körbarhet under alla förhållanden
- Reducerad effekt vid kall motor (max ca 200Hp)
- Eliminerad laddtrycksreducering vid broms (vilket gör det möjligt att kunna gasa och bromsa samtidigt utan att effekten reduceras t ex vid avancerad bankörning)
- Momentbegränsning på respektive växel för bästa prestanda.

BSR’s nya trimprogram ger en dramatisk förbättring av prestandan och vi kan garantera dig en angenäm upplevelse jämfört med originalversionen.
 
Har ingen av dina bilar men en saab 9-3 TiD 07,lämnar 150 original och 180 nånting med BSR och det är en helt annan bil att köra med BSR,,skulla aldrig tveka att sätta i det i en bil,,lite dyrt kanske men väl värd kronorna
 
Nåväl, vill du verkligen visa upp dig som misslyckad singelfarsa eller vad det ni är så....


Detta är iaf. ett stort plus i mina ögon bortsett från effekten.
- Eliminerad laddtrycksreducering vid broms (vilket gör det möjligt att kunna gasa och bromsa samtidigt utan att effekten reduceras t ex vid avancerad bankörning)
 
Har BSR i en Audi med lite större motor, det är en mycket trevlig upplevelse jämfört med original. Lite ryck ibland, men annars fint register och bra skjuts i motorn. Lägre förbrukning än utan chippning, men kräver helst 98 oktan för att inte spikdetektorn ska slå till.
 
Kör första generationen av Octavian med Vtechs program och den är bra mycket roligare att köra. Bensinförbrukningen vet jag inte hur den är, det är lätt att trycka lite för mycket på gasen.
 
Har en A4 2.0Tfsi Quattro med Stertmans 1½steg + värre koppling.
Med chip som ökar såpass får man räkna med koppling såsmåningom, men min orginalkoppling orkade med säkert 5t mil med ca 400nm och 265hk.
2.0T svarar ju bra på chip och går även att köra snålt, från 0,58 med Quattro och 18" hjul är inte dåligt.
Snittet ligger på 0,86.

Just BSR har jag inget att säga om, men dom har ju några år i branchen och kan väll ta över motorgaranti ?


En film med omkörningsegenskaper 80-120 ca 3,1sek [video]http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=10150528962448881[/video]

Gissar att Octavian hamnar på ungefär samma, mindre hästar/vrid men saknar tungdriven 4hjulsdrift..
 
Last edited:
Deras nya programvara visas inte ifall verkstan skulle göra utskrift via OBD uttaget. Ifall motorn pajar. Vilket är bra.

BSR är bra skit. Effekten ska man dock inte lita blint på.
 
Jo just, en sak till som är en fördel - spärren på max 250km/h brukar också plockas bort... Fri fart! :hihi
 
Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Back
Top