Upp till kamp!

Ska vi rösta fram ett förslag på ny moderator?

• Antal röstningar
    0

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Nu har det fan gått för långt.

Man startar en tråd och bjuder in folk till ett evenemang, men utesluter vissa personer. Hur allvarligt ska det vara? Klart som fan att man inte vill ha vem som helst i sin lägenhet? Men nej, nej. Istället ska moderator VBK gå in och redigera och ta bort inlägg.

Alla vet att ROH sedan 2-3 år varit ovanligt splittrat men betyder det att vi även ska dela upp forumet? Vissa grupperingar inom ROH har ju t.om. sina evenemang, se "RoH Gentlemän vandringspris". Antingen ska det ske restriktioner där inte alla kan göra som de vill. Pokaler i stil med det här, filmkvällar eller what so ever i RoH-anda där det redan utesluts personer sker hela tiden dock verkar det bara vara på forumet som regler gäller?

Jag känner mig själv inte till illa, då jag själv valt att ta avstånd från filmkvällar och inte direkt känner mig som en roh i lyxförpackning aka Gentlemäääään.

Dock kan jag inte direkt tycka att VBK passar som moderator. Så fort han tycker att det börjar bli lite moderator-kritiskt så slår han tillbaka med att ta bort inlägg och i värsta fall ta bort trådar. Ska folk inte få säga vad de vill och tycka?

Så hur vill ni ha det? Jag själv tycker att vi har en allmän omröstning om vem som skulle passa bättre för att ersätta VBK (så klart i en separat tråd) och när den här personen blivit framröstad så har man ännu en omröstning om vi verkligen ska avsätta VBK.

DEMOKRATI FÖR ALLA BRÖDRAR OCH SYSTRAR! VIVA LA REVULICION, VIVA LA VIDA OCH NER MED VBKS KOMMUNIST-ATTITYDER!

Vem gjorde VBK till moderator i först taget? Är han framröstad av folket?

Vem gjorde VBK till moderator i först taget? Är han framröstad av folket?

Vadå framröstad???

Tror du Lenin, Stalin, Mao och andra lysande ledare röstades fram?

Man har det bara och därför ser man till att ta makten från den kassa massan.

Utan att vara insatt i enskilda sakfrågor, kan jag tycka att du bör vända dig till överordnade moderatorer för att reda ut saken om det är så att du inte får gehör hos VBK för dina åsikter.

Min grundregel vid ev konflikter är, att man först sakligt tar upp sitt problem med berörd motpart.
Fungerar inte det, då får man gå vidare för att finna en lösning.

Kasta sand hör hemma i en sandlåda o där befinner väl ändå ingen av oss?!
Att ha en allmän tråd om att "rösta bort" någon, ger bara resultat utifrån berördas perspektiv. Hur skall vi andra ställa oss, vi som inte är drabbade eller tycker om en person i sig, utan kännedom om dess handlingar?

Har VBK i det här fallet betett sig omoraliskt eller på ett sätt som strider emot forumets riktlinjer, ja för då det vidare, sakligt. Om inte, ja då kan det vara en personlig bedömning och då får man gå samman om fler upplever samma.

Det är trist att höra att det är "klyftor" i ROH, eller uppfattas så av en eller flera individer. Jag hoppas att, vi trots våra meningsskiljaktigheter i olika sakfrågor, ändå betraktar oss som vänner och repekterar varandra för de olikheter vi har med med ett gemensamt intresse.

...long story long...
/BB

Utan att vara insatt i enskilda sakfrågor, kan jag tycka att du bör vända dig till överordnade moderatorer för att reda ut saken om det är så att du inte får gehör hos VBK för dina åsikter.

Min grundregel vid ev konflikter är, att man först sakligt tar upp sitt problem med berörd motpart.

Att ha en allmän tråd om att "rösta bort" någon, ger bara resultat utifrån berördas perspektiv. Hur skall vi andra ställa oss, vi som inte är drabbade eller tycker om en person i sig, utan kännedom om dess handlingar?

Har VBK i det här fallet betett sig omoraliskt eller på ett sätt som strider emot forumets riktlinjer, ja för då det vidare, sakligt. Om inte, ja då kan det vara en personlig bedömning och då får man gå samman om fler upplever samma.

Det är trist att höra att det är "klyftor" i ROH, eller uppfattas så av en eller flera individer. Jag hoppas att, vi trots våra meningsskiljaktigheter i olika sakfrågor, ändå betraktar oss som vänner och repekterar varandra för de olikheter vi har med med ett gemensamt intresse.

...long story long...
/BB
Ett bra svar.

...long story long...
/BB

Men BeBe, tror det är hyfsad sarkasm bakom tråden. Ingen tar väl wilcans trådar på allvar längre, såvida det inte är en rebus? :hoppa

De é rätt Ptroo, BiBi, ta de inte så allvarligt. Migge busar ju bara med oss

Last edited:
Men BeBe, tror det är hyfsad sarkasm bakom tråden. Ingen tar väl wilcans trådar på allvar längre, såvida det inte är en rebus? :hoppa

Tja, man kan nog sortera ut ironi o sarkasm, men i detta fallet var det nog inte så. Wilkis, du får rätta mig om jag har fel.

Oavsett, så tycker jag nog vi skall ta varandra på allvar när man tar upp något problem. Iaf på ett så pass civiliserat sätt att det inte blir ett slagfält för påhopp o kränkningar.
Inte för att ta Wilkan helt i försvar, då jag läst en del inlägg med i mitt tycke tvivelaktig karaktär, men bara så att man tänker på hur man för sig. Man skall kunna få ge svar på tal o ge o ta kritik, men håll det på en juste nivå.

Det skrivna tolkas av läsaren. Vill man understryika ironi (i en annars kanske hetsig dialog) kan detta göras med lämplig ikon ;)

Jag tycker frågan i pollen är felställd. Jag stöttar "upp till kamp", men då ska det vara för att få Wulcan som übersuperduper moderator. Så att Swedie kan få lite efterlängtad semester. Vilken dynamik vi fått i hela SHforumet

Köra hoj i hopa. Hmm Det är väl bla därför vi häckar här, Sen spelar det väl ingen roll om man kör " fjollhoj " eller super duper ny muskelmaskin? Eller har jag fattat allt helt fel då :confused:

Last edited:
Köra hoj i hopa. Hmm Det är väl bla därför vi häckar här, Sen spelar det väl ingen roll om man kör " fjollhoj " eller super duper ny muskelmaskin? Eller har jag fattat allt helt fel då :confused:

Don´t worry sandwich! Du lär dig nog snart vilka som är ironiska, vilka som är allvarliga och vilka som absolut inte har NÅGONTING vettigt alls att tillägga. :)

Jag ställer mig i hörnet med den stora dumdtruten på huvudet...

Huvva vad det känns dumt att en ny inte känner sig totalt välkommen till Helsingborgarna.

Krille här, med en stor skopa av ironi, sjuk humor och troligtvis alla bokstavskombinationer man kan ha.

Välkommen till dårhuset RoH.

Last edited:
*/ ?>
Back