Importera en MC?

flopz

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2012
Hoj
Aprillia MX 125
Vad skulle det kosta att importera en 125:a från till exempel Storbrittanien? (Via väg)
Är så extremt sugen på en aprilia mx eller sx men har inte hittat någon i Sverige, jag vet att det inte är säsong nu men har tittat sedan förra året och såg bara några få som var väldigt långt borta från mig eller så blev de sålda direkt.

Hur som helst, vad skulle det kosta att frakta över den hit, skatta och sen besikta den ungefär? Har kollat på DHL's hemsida men har inte hittat några priser.

Skulle uppskatta svar från dem som vet eller har någon ide!

Tack! :)

Den enda 125:a jag anser vara värld att importera är Derbi terra adventure 125 men det är bara jag ^^

Är du säker på att det behövs importera, för mig att jag sett en på blocket.
Annars så kostar det säkert 10,000 kr om det är england vi snackar om..

Ja, 10k är nog en rätt rimlig summa.
Det går väl inte ens regga in Aprilia MX?

Den enda 125:a jag anser vara värld att importera är Derbi terra adventure 125 men det är bara jag ^^

Okej, men jag gillar verkligen aprilia motorcyklarna. Men får hoppas att de kommer upp några för just nu kan jag inte tänka mig något annat. Tack för hjälpen!

Ouch det är ganska mycket.
Jag antar att det skulle funka, om du stryper den till 11kw istället för deras lagliga 15kw, eller har jag fel?

Det är inte bara att strypa ner en hoj, den ska gå att regga in också.
Man kan inte köpa en cross och strypa/sätta dit lampor och regga här i Sverige, ramen måste vara godkänd för LV-reg från fabrik...

Det är inte bara att strypa ner en hoj, den ska gå att regga in också.
Man kan inte köpa en cross och strypa/sätta dit lampor och regga här i Sverige, ramen måste vara godkänd för LV-reg från fabrik...
Kanske andra regler nu, men folk har ju lyckats regga trimmade moppar som lätt mc för X antal år sen :va

Kanske andra regler nu, men folk har ju lyckats regga trimmade moppar som lätt mc för X antal år sen :va

Skillnaden är att en moped är godkänd för gatbruk, det enda man ändrar med en sådan registrering är ju effekten och klassningen från moped till lätt motorcykel.

Iaf här i Finland finns det att få registrerade aprilior, lite närmare än Storbrittanien kanske :)

MX
SX

Tack för att du länkade hemsidor. Men är det alltså samma krav på de finska 125:orna och de svenska? I så fall vore det ju ett mycket bättre val, tack!

Last edited:
Var själv inne på att importera en gatreggad 125:a innan. Men sen när man läste i alla forum m.m. så går detta inte... Kom en massa nya regler nyss vilket omöjliggör det att registerar in en importerad hoj... Tror det var typ hojar innan 05 eller 06 som går, men inte efter det! Glömt en massa, men "Google is your best friend)

PS: Anledning till att det inte finns så många Aprilia MX till salu kan beror på att det finns betydligt bättre val. T.e.x KTM EXC, GasGas EC, Husqvarna sms m.m...

Var själv inne på att importera en gatreggad 125:a innan. Men sen när man läste i alla forum m.m. så går detta inte... Kom en massa nya regler nyss vilket omöjliggör det att registerar in en importerad hoj... Tror det var typ hojar innan 05 eller 06 som går, men inte efter det! Glömt en massa, men "Google is your best friend)

PS: Anledning till att det inte finns så många Aprilia MX till salu kan beror på att det finns betydligt bättre val. T.e.x KTM EXC, GasGas EC, Husqvarna sms m.m...

Husqvarnan och aprilian är väldigt lika i prestanda, fördelen med dessa är ju att du slipper serva hojen hela tiden och framförallt så är du inte mainstream :näsblod

Skickat via Fap-a-talk

Husqvarnan och aprilian är väldigt lika i prestanda, fördelen med dessa är ju att du slipper serva hojen hela tiden och framförallt så är du inte mainstream :näsblod

Skickat via Fap-a-talk

Precis, är inte jättetaggad på att serva min MC var tjugonde körtimme, letar därför efter en aprilia, men en husqvarna skulle också funka, så länge den är 2-takt, alltså en husqvarna sm125 -07 t.ex väl?

http://www.blocket.se/kronoberg/Husqvarna_125_sm_34121509.htm?ca=23_16&w=3
Nu prissänkt från 25000, billigare än såhär blir det nog inte.
Du skulle köpt min -07a, sålde den för 15k :näsblod

Har kikat på den där, den är fräsch! Det enda jag inte gillar med dem där cyklarna är att de är lite för raka och låga vid sadeln. Jag tror inte att man tänker på det när någon sitter på den men det är bara en liten nackdel.

Ja det skulle jag ha gjort :tummenupp

Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...