Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Boris kom just hem från att ha jobbat 32h i sträck och är lite trött....
Motorn är direkt bytbar men där blir lite fippel med elen är den korta varianten.
Du kan hitta el-shema här till båda årsgångarna
Sen har väl inte din 03 olja+filter i ramen heller så att du får flytta över oljefilterhållare och slangar från gamla motorn till 06:an.
Sen har väl inte din 03 olja+filter i ramen heller så att du får flytta över oljefilterhållare och slangar från gamla motorn till 06:an.
Jag tänkte antingen bygga en egen plåtbehållare och skruva fast någonstans eller se om det finns något annat. Vad har igentligen den "extra" oljan för betydelse ? gissar att det har med kylningen att göra, varför måste det vara exakt 0.6 ? kan det vara mer ? vad är fördelen med att ha den extra oljan, eller rättare sagt varför har man ändrat på det från modellerna ?
Orkar du inte byta olja var 250de mil så skaffa en annan cykel då är KTM inget för dig.Jag tänkte antingen bygga en egen plåtbehållare och skruva fast någonstans eller se om det finns något annat. Vad har igentligen den "extra" oljan för betydelse ? gissar att det har med kylningen att göra, varför måste det vara exakt 0.6 ? kan det vara mer ? vad är fördelen med att ha den extra oljan, eller rättare sagt varför har man ändrat på det från modellerna ?
Största anledningen är väl för att man velat få längre serviceintervall på oljebytena?
Mer olja tar längre tid att förorena helt enkelt.
Har för mig att man ska byta olja var 250 mil på KTM innan de började med olja i ramen, 500 mil efter
//via Tapatalk
Man skall byta olja på alla LC4 var 250 mil gärna något oftare om cykeln går mycket bana/race. KTMs marknadsföringsavdelning förlängde bytesintervallet till 500mil som marknadsföringstrick där ändrades inget i motorn.
Ett oljebyte tar 20min och kostar en hundring, det är din KTM värd.
Orkar du inte byta olja var 250de mil så skaffa en annan cykel då är KTM inget för dig.
LC4 motorn behöver inte mer olja, anledningen att ha olja i ramen är ffa kylning då den agerar oljekylare. Dessutom ger det plats till ett större oljefilter som ger bättre rening.
Lite off topic eftersom ts redan har en ny motor, men passar 690-motorn på en 660? 690n ska väl vibrera mindre förutom att man får lite mer kubik.
Lite off topic eftersom ts redan har en ny motor, men passar 690-motorn på en 660? 690n ska väl vibrera mindre förutom att man får lite mer kubik.
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |