Kung Fu räddar MC-liv! Nästa SMC-projekt?

Hade han någon som helst kontroll över sina rörelser precis innan och efter kollisionen? Ser onekligen ut som en scen tagen från en actionfilm, men jag tror man kan konstatera att det var mest tur som gjorde att det fick ett lyckligt slut.

Kineserna verkar inte bry sig vidare mycket om att hjälpa varandra.

Galet. Med fallteknik kan man iofs lära kroppen att instiktivt reagera på rätt mycket, men det här?
Kanske om man dagligen tränar nån dans/show-gren där man dagligen gör volter över någons huvudet?

? Han flyger väl precis som alla andra nära han träffar bilen. Enda skillnaden mot 99.9% övriga är väl att han landar på fötterna? Men vi vet inte ens om han lyckas stanna på fötter eller om han gör ytterligare en kullerbytta vilket vore ganska sannolikt i den farten. Kanske bara tur att han har precis rätt fart för att ge honom den rotation som krävs för att rotera exakt ett varv innan han landar.

Skulle han ha träffat hytten istället för flaket så skulle han sannolikt ändå varit död med eller utan kungfu

De har lärt sig av britterna...

Hade han haft slips hade det gått bättre...

Det är skrämmande, men ändå kanske inte så förvånande. Det här hände nyligen i Helsingborg: http://hd.se/helsingborg/2012/02/04/32-arig-kvinna-haktades-for-grov/

Den 74 år gamla kvinnan hade goda intentioner och blev brutalt misshandlad. Sådana saker får konsekvenser. Jag tror folk blir mindre benägna att vilja hjälpa när de läser om den här typen av händelser. Eller att någon låtsats få ett haveri och så kommer någon som vill hjälpa till och blir rånad på sin bil.

Var det inte nåt rån i ett hamburgerställe där kunderna fortsatte som om inget hände ?

? Han flyger väl precis som alla andra nära han träffar bilen. Enda skillnaden mot 99.9% övriga är väl att han landar på fötterna? Men vi vet inte ens om han lyckas stanna på fötter eller om han gör ytterligare en kullerbytta vilket vore ganska sannolikt i den farten. Kanske bara tur att han har precis rätt fart för att ge honom den rotation som krävs för att rotera exakt ett varv innan han landar.

Skulle han ha träffat hytten istället för flaket så skulle han sannolikt ändå varit död med eller utan kungfu

Finns nog ingenting förutom min (trådens) och filmens titel som styrker att någon kampsport öht skulle ha med det här att göra.

Men visst är det galet? De flesta skulle bryta både fötter och nacke av en sån sak även om de hade tur och hade exakt samma resa fram till landningen. Min gissning är också att det är ren tur att han landar som han gör, och att han ramlar utanför bild. Man ser tom att han haltar lite så visst fan gjorde det ont. Men rätt fallteknik verkar det som han har om man tittar lite på kroppen iaf, och det gjorde säkert skillnad.

Anyhow, jag är hemma och är sjuk så youtube är allt jag har :(

De har lärt sig av britterna...

Hade han haft slips hade det gått bättre...

Jävligt skrämmande, men tyvärr inte särskilt förvånande.

Harmon Rabbs länk till Hbg säger en del också som man ska tänka på. Om man inte är Yuri Boykas okände tvillingbror kanske man ska se sig om och se till att lite snabbt bilda opinion innan man går in i ett gäng. Finns en del experiment på det.

Det är skrämmande, men ändå kanske inte så förvånande. Det här hände nyligen i Helsingborg: http://hd.se/helsingborg/2012/02/04/32-arig-kvinna-haktades-for-grov/

Den 74 år gamla kvinnan hade goda intentioner och blev brutalt misshandlad. Sådana saker får konsekvenser. Jag tror folk blir mindre benägna att vilja hjälpa när de läser om den här typen av händelser. Eller att någon låtsats få ett haveri och så kommer någon som vill hjälpa till och blir rånad på sin bil.

Det mest tragiska i fallet är väll att kvinnan inte fått hjälp tidigare? Troligen kommer hon dessutom ut i samhället igen ganska snart och ställer till ännu mer problem :huvet

Jag har själv svårt att inte hjälpa folk även om det kan vara en risk. Jag vägrar låta mitt liv bli empatilöst för min egen säkerhet. Och jag är glad att många andra fortfarande har samma inställning som mig. Folk som t.ex. stannat för att hjälpa mig att bogsera bort bilen när drivknuten gick.

Det mest tragiska i fallet är väll att kvinnan inte fått hjälp tidigare? Troligen kommer hon dessutom ut i samhället igen ganska snart och ställer till ännu mer problem :huvet

Jag har själv svårt att inte hjälpa folk även om det kan vara en risk. Jag vägrar låta mitt liv bli empatilöst för min egen säkerhet. Och jag är glad att många andra fortfarande har samma inställning som mig. Folk som t.ex. stannat för att hjälpa mig att bogsera bort bilen när drivknuten gick.

Jag bara påtalade de riskerna som finns i vårt samhälle.

Visst är det tragiskt att mentalt sjuka människor som skulle behöva vård vandrar fritt i vårt samhälle. Är vi beredda att betala för det via vår skattesedel? Troligtvis inte.

Jag bara påtalade de riskerna som finns i vårt samhälle.

Visst är det tragiskt att mentalt sjuka människor som skulle behöva vård vandrar fritt i vårt samhälle. Är vi beredda att betala för det via vår skattesedel? Troligtvis inte.

Kan vi inte hyra in hjälpen från något billigare land? :va
Jag tror inte det är billigare för samhället att människor i det här skicket springandes lösa heller.

Och det var ingen kritik mot dig på nåt sätt, jag bara spann vidare i tankarna kring "din" artikel.

Kan vi inte hyra in hjälpen från något billigare land? :va
Jag tror inte det är billigare för samhället att människor i det här skicket springandes lösa heller.

Och det var ingen kritik mot dig på nåt sätt, jag bara spann vidare i tankarna kring "din" artikel.

Det har ju varit en hel del vansinnesdåd utförda av mentalt sjuka personer och det har uppstått diskussioner i samband med fallen, men det är ändå ingen som sagt att man är beredd att satsa på att vårda dem. Prioriteringarna ligger på annat håll. Mentalsjukhusen har lags ner ett efter ett sedan man genomförde reformer i början av 90- talet. Tanken har väl varit att andra reformer ska ta vid, men den satsningen verkar ju inte ha fått några resultat i rätt riktning. En del av de som är hemlösa idag hade nog förr om åren hamnat inom mentalvården. Kvinnan som överföll damen i artikeln är inte helt okänd i "uteliggare/missbruk" kretsarna och bland dem som har lite koll på vilka de är. Ändå är hon ute bland allmänheten.

Jag tror inte det är så enkelt att stoppa undan dem på ett mentalsjukhus och låta "billig" utländsk arbetskraft stå för vakt och mat. Det är nog oerhört kostsamt att bedriva en framgångsrik vård och som sagt få är beredda att betala för det.

Bonny är nog mer lämpad att diskutera den här typen av frågor misstänker jag. Vore intressant att höra vad han har att säga i frågan.

Fast handlade mentalsjukhusen så mycket om vård som det handlade oom "förvaring"?

Låter hemskt men jag ser hellre att man förvarar dessa människor under drägliga förhållanden än att de ställer till med helvete i samhället. Vad kostar det samhället med alla inbrott, misshandlar, sjukvård och annat de ställer till med i jakten på deras missbruk?

Kanske kunde skickat dem till medelhavet, grekerna borde vara en billig arbetskraft nu? :gnissla

Jag älskar SH..

Min högst oseriösa tråd med en film på nån som hade Alexander Lukas tur förvandlas på nån timme till en politiktråd om mentalvård.

Gotta love it

Haha.. Ja, SH :rock

Ska jag va lite off-topic kan jag nämna att jag snubblat på en stock och rent intensivt gjorde en framåtrullning och ställde mig upp i gard. Jäklar vad fjantigt det måste sett ut. :rodnar

Korvgubbe, man blir fan mörkrädd av det där klippet, att folk är så jävla egoistiska....fyfan!

Det gick en dansk psykologiserie på någon kanal som hette "människodjuret".
Skådespelare som spelade upp olika situationer ute bland folk, där man fick se hur oerhört lika olika personer reagerar på en situation.
Sedan spelade de upp samma situation, men med en liten variation som gav helt andra reaktioner.
Fantastiskt intressant.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back