Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kineserna verkar inte bry sig vidare mycket om att hjälpa varandra.
De har lärt sig av britterna...
Hade han haft slips hade det gått bättre...
? Han flyger väl precis som alla andra nära han träffar bilen. Enda skillnaden mot 99.9% övriga är väl att han landar på fötterna? Men vi vet inte ens om han lyckas stanna på fötter eller om han gör ytterligare en kullerbytta vilket vore ganska sannolikt i den farten. Kanske bara tur att han har precis rätt fart för att ge honom den rotation som krävs för att rotera exakt ett varv innan han landar.
Skulle han ha träffat hytten istället för flaket så skulle han sannolikt ändå varit död med eller utan kungfu
De har lärt sig av britterna...
Hade han haft slips hade det gått bättre...
Det är skrämmande, men ändå kanske inte så förvånande. Det här hände nyligen i Helsingborg: http://hd.se/helsingborg/2012/02/04/32-arig-kvinna-haktades-for-grov/
Den 74 år gamla kvinnan hade goda intentioner och blev brutalt misshandlad. Sådana saker får konsekvenser. Jag tror folk blir mindre benägna att vilja hjälpa när de läser om den här typen av händelser. Eller att någon låtsats få ett haveri och så kommer någon som vill hjälpa till och blir rånad på sin bil.

Det mest tragiska i fallet är väll att kvinnan inte fått hjälp tidigare? Troligen kommer hon dessutom ut i samhället igen ganska snart och ställer till ännu mer problem
Jag har själv svårt att inte hjälpa folk även om det kan vara en risk. Jag vägrar låta mitt liv bli empatilöst för min egen säkerhet. Och jag är glad att många andra fortfarande har samma inställning som mig. Folk som t.ex. stannat för att hjälpa mig att bogsera bort bilen när drivknuten gick.
Jag bara påtalade de riskerna som finns i vårt samhälle.
Visst är det tragiskt att mentalt sjuka människor som skulle behöva vård vandrar fritt i vårt samhälle. Är vi beredda att betala för det via vår skattesedel? Troligtvis inte.

Kan vi inte hyra in hjälpen från något billigare land?
Jag tror inte det är billigare för samhället att människor i det här skicket springandes lösa heller.
Och det var ingen kritik mot dig på nåt sätt, jag bara spann vidare i tankarna kring "din" artikel.

Korvgubbe, man blir fan mörkrädd av det där klippet, att folk är så jävla egoistiska....fyfan!
Jag älskar SH..
Min högst oseriösa tråd med en film på nån som hade Alexander Lukas tur förvandlas på nån timme till en politiktråd om mentalvård.
Gotta love it
då kommer du älska det här också: vi är mycket mycket bättre i sverige!
http://www.expressen.se/nyheter/passagerarna-blundade-medan-flickan-valdtogs/
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |