Bmw s1000rr försäkring.

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Va går försäkringen på en BMW 1000rr. Och va betalar ni som äger en??
Jävligt sugen på byta upp mig några steg.

Hos If hamnar du i åldersgruppen 25-34 år, dvs samma som MarcusKarlsson trots att du är äldre. Om du bor någorlunda centralt i GöteFuckingBorg så lär det räknas som Trafikzon 1, som är dyraste zonen, jag bor i centrala Sthlm och har samma problem. Katrineholm är rena bonnvischan och skulle förmodligen räknas som Trafikzon 999 om det hade funnits så många. Nu finns det bara tre, men jag misstänker att MarcusKarlsson därmed hamnar i Trafikzon 3.

Sen spelar åldern på hojen roll också, vilka årsmodeller har du kollat? Om hojen är 0-4 år blir det dyrast, 5-9 år blir avsevärt billigare.

25år gammal.

Hondan som är 6månader från klassiker... 16118kr/år med 6000 i självrisk.
(trygghansa 5k för halv.)

s1000rr kostar 20790kr/år med 6k självrisk..

enligt ifs hemsida som länkades till..

Men handla en ny så bjuder BMW på försäkringen första året..:banana:banana:banana
Fick spam om detta...

Jag räknade för skojs skull vad den skulle kosta för mig (nnl519). Blev positivt överraskad. Ca 14300:- minus 20%. Det borde vara ganska ok på en sån typ av hoj.

Wtf, 10714 kr per år för helförsäkring blev det på mig. Tror det är i närheten av vad nuvarande hade kostat om jag hade varit så dum så jag haft hel på den, och då är den åtta år gammal.

Ja, det är ganska billigt, synd att billigaste på blocket är 115 papp och då för en "gammal" 2010'a där annonsen saknar grundläggande uppgifter som miltal. Blir nog till att köra gammalhoj något år till... :huvet

Jag betalade 18k/år första året i sthlm (2010). Sen höjdes priset till 22k per år för 2011. Trist att kampanjen med ett års fri försäkring kom just året när dom höjde försäkringen och inte året när jag köpte min s1000rr :(:gråta:gråta

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025