Snöskotertråden.

För 2 år sedan sålde jag skotern på skärtorsdag, då gräsmattan var framme och det spöregnade.
Då bestämde jag att sen blir det att hyra skoter och lägga pengarna på hojåkandet ist, fungerade hyffsat förra vintern, men nu blev suget för stort..
En beg Polaris RMK 600Ho står det i garaget nu, tyvär pendlar termometern mellan -26 och -30 så det har inte blivit någon provtur än..

Grattis! en -06 va?
 
Ajjemen, gillade inte färgsättningen tidigare, men tjaa jag har nog vant mig nu :)
Tog en liten sväng idag "bara" -20 ute men soligt och fint, men ute på sjön blev det bitigt, måste byta en handvärmare kände jag..

Förmodligen ska jag kunna dyka runt i pudret rätt bra med den, känns rätt bra änsålänge.

Tidigare skotrar har vart betydligt tyngre, Arctic cat Sabercat 700 ext 07:a, även den 365 lång, men endast 32mm kammar och smalare matta.
Skidoo Mach 1 99:a, gick som skottet på sjön men inge vidare i pudret.
Polaris Xcr chassie 95:a med xlt motor och dubbad 32:a, gick fint överallt när den gick :)
Polaris indy sport 89:a, tjaa den gick väll aldrig speciellt bra men samma vikt som Rmkn nästan.
 
Ja, jävlar... :yoparty

funny-gifs-snowmobile-front-flip.gif
 
Såg ruffriders filmen igår kväll sjukt underhållande! :) Men det ända är att man känner sig jättedålig på att köra skoterefter man kollat på flmen.. .haha ;)
 
Ingen som har ett par billiga framdämpare/vet var man kan hitta sådana till min RMK 800 -09?

jelp mej
 
Ingen som har ett par billiga framdämpare/vet var man kan hitta sådana till min RMK 800 -09?

jelp mej

http://www.asbergsmotor.se/motor-trim-3686154 480kr/st inte så långt ifrån 08 heller (om du inte vill skicka in dom) :tummenupp
http://www.kramforsligan.com/stotdampare.htm

Finns några annonser på blocket om renovering: http://www.blocket.se/varmland?q=St%F6td%E4mpare&cg=1200&w=3&st=s&ca=7&l=0&md=th

Måste det va i 08 området så hör med http://www.stotdamparexperten.se/ eller http://www.hulkensuspension.com/
 
Återkommer med vad jag tyckte om filmen...

Har nu sett filmen.
Tyckte filmen var bra :tummenupp
Klart sevärd!
Snygg åkning, snyggt filmat, bra musik.

Dock saknar jag något som jag tycker behövs i denna typen av filmer, och har tjatat om flera ggr: ÅKGLÄDJE!
Bara häftiga hopp och drop tröttnar jag på efter ett tag...

Det tyckte jag de lyckades bättre med i sina tidigare filmer.
 
Vad är problemet med dämparna... Har du kört på nått, knäckt nått?
Jag har renoverat många Walker Evans och ser inget problem i det. Men det kanske krävs många dyra delar till just dina?
Per
 
Åhhh har ni sett nya Polaris Pro RMK 2013?
Den verkar ju vara sjuk!! Deras nya quickdrive ist för kedjehus kommer nog bli bra!
Sen väger den ju bara 189kg :)
Nu ligger Yamaha lååångt efter alla om dom inte uppdatera nytro chassit och sätter på turbo till 2013.
 
Vad är problemet med dämparna... Har du kört på nått, knäckt nått?
Jag har renoverat många Walker Evans och ser inget problem i det. Men det kanske krävs många dyra delar till just dina?
Per

De är bara slut. En dämparkille ringde och kollade efter delar men de skulle kosta mer än hela dämparna.
 
Åhhh har ni sett nya Polaris Pro RMK 2013?
Den verkar ju vara sjuk!! Deras nya quickdrive ist för kedjehus kommer nog bli bra!
Sen väger den ju bara 189kg :)
Nu ligger Yamaha lååångt efter alla om dom inte uppdatera nytro chassit och sätter på turbo till 2013.

De skulle klämma fram en fin 2-taktare i så fall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top