GoPro - Bra eller anus?

Last edited:
Kan lägga till en sak angående Gopro kameran, jag antar att du ska ha den för att filma när du är ute på semester med bil/mc?

Gopro kamerorna lider av ett stor problem... Det bildas kondens på insidan av själva "huset" Vilket gör att det bildas en "mjölkhinna" över videoklippet. Har själv fått 2 semester klipp förstörda pga detta... En från trollstigen i Norge och en från El teide Spanien, otroligt tråkigt när man kommer hem och inser att filmen är förstörd :(

Även sett tendenser till det när det är riktigt kallt ute... Det finns dock hjälpmedel:
http://www.raidopower.se/gopro-anti-fog-inserts/1062-0 och sedan kan du även använda ett Anti fog medel typ denna: http://www.camflow.se/anti-fog-medel/67-0

Edit:
En film på anti fog kuddarna:
http://www.youtube.com/watch?v=0lDEL2xLzZA

Här är ett litet klipp från trollstigen:
http://www.youtube.com/watch?v=caPud2IiinQ
Som du ser så blir bilden väldigt suddig... och orkar du kolla till slutet så ser du "mjölkhinne effekten" väldigt tydligt. Det blev kondens i kamerahuset redan innan jag började stigningen, stanna nog 10 gånger på väg 63 för att torka bort imman...

Filmen från Spanien är det inte ens någon ide att ladda upp :(

Bara en headsup till er som ska ha kameran för att filma semestern och liknade, köp ett anti fog kitt innan ni åker!!!

Last edited:
Där har du en poäng. Vad för typ av kort ska jag ha då? Måste vara ganska snabbt misstänker jag?

Klass 10 om du vill använda burst och time lapse 0.5sek (rekommenderat från gopro)

500kr för 16gb är sjukt överpris.

Jag betala ca 300kr för 32gb, class10, Skriv/läshastighet 15mb/sec. Sök på ebay.se

Last edited:
Nu har jag köpt en GoPro HD2:a. Ser ju bra ut.
Köpte till ett 32GB minneskort från Samsung (Class 10) för 350.- Känns ju ok.

Undrar bara hur mycket man betalar för själva förpackningen?
Sjukt onödig förpackning med massa plast och skit som man måste kasta eftersom man inte kan ha det til nåt.

Sjukt onödig förpackning med massa plast och skit som man måste kasta eftersom man inte kan ha det til nåt.

Haha, typ 80% av priset är förpackningen. Jag köpte en lcd-skärm till min, kom i lika stor förpackning!

Vilken modell köpte du? Du behöver inte ett sugproppsfäste? ;)

Fick min HD 2 motorsport i veckan och tänkte samma sak men den svarta brickan den står på kan man faktiskt använda. Det går ju att såga ut den och göra ett eget fäste som man kan surra fast med remmar på hojen.. kanske bara är jag som gillar att tillverka saker :)

Last edited:
3200kr för motorsport 2
800kr lcd på ebay
300kr minneskort

Fint, har funderat på lcd skärmen till min nuvarande GoPro HD. Ska fundera på om jag ska köpa till en till kamera. Fästet är väl detsamma med sugproppen i båda motorsportpaketen, medan själva kamerahusen skiljer sig åt?

Fint, har funderat på lcd skärmen till min nuvarande GoPro HD. Ska fundera på om jag ska köpa till en till kamera. Fästet är väl detsamma med sugproppen i båda motorsportpaketen, medan själva kamerahusen skiljer sig åt?

Vad jag förstått så är kamerahusen desamma.
Nu återstår bara att fundera ut vad jag ska ha den här mackapären till......

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back