Flashback

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vi vet ju alla att Flashback är ett ställe för allehanda mysko personer som ger uttryck för än det ena än det andra.

Jag googlade runt lite om hur det är att bo på Lidingö eftersom jag eventuellt skall köpa en kåk där. Hittade en tråd på Flashback som var väldigt underhållande. Här är ett litet stycke:

"Jag hade personligen aldrig bosatt mig i Lidingö då det känns väldigt farligt och som ett mål för stora horder av farliga rasfrämlingar på bärsärkargång, och jag tror inte att ammunition eller eldkraft räcker till att hålla borta dessa vid en större kris, man har helt enkelt ingen uthållighet där. Sen även risken att din eventuella dotter kommer bli våldtagen av rasfrämlingar som börjar bevandra området och gömma sig i buskar, ja din son också, dom våldtar allting, hade även varit orolig för min hund etc."

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Vintern har tydligen kommit även till Tokholm... då slår abstinensen till.

Jo. flashback är ett träsk, men ibland får man korrekt och bra information därifrån som inte går att finna någon annan stans, det gäller bara att vara källkritisk.

Det där är väl standardretorik på FB, sök på vad som helst så står det ungefär samma sak, vad det än handlar om.

Nej, det är inte seriöst.

Ps. Skäms inte herr "tjena jag har så mycket stålar så jag kanske ska tjacka kåk på glidingö" :D

Flashback är som att gräva guld. Man får rensa igenom en hel del skit för att hitta guldkornen. På undergroundtiden när det var FNA (Flashback News agency) som gällde var det en grym källa till information. Tyvärr är det alltför många som hänger där och lägger kommentarer i brist på annat. Samtdigt är den idiotiska attityden lite av ett signum som säkert genererar minst två heltidstjänster på aftonbladet i jakt på nästa skandalartikel i stil med "omoraliska skämt på svensk hemsida!".

Ska göra nått otippat, komma med ett seriöst tips.

Betänk väldigt noga att det är en ö, det finns ett sätt att lämna den, det tar tid vart du än ska i stan eller åt vilket håll.

Jag jobbar på lidingö och kan inte nog påpeka hur mycket tid den där ön slukar, vart man än ska måste man åka genom hela stan genom köer.

Kollektivtrafiken på ön är ganska iffy med bussar som slingrar sig fram på tillsyns ologiska vägar enligt en tidtabell baserad mer på slump än logik.

Det var lite den infon jag var ute efter när jag googlade. Jag vet att det är en ö, och jag vet att Gåshaga ligger vid världs ände. Dock har jag möjlighet att jobba därifrån, så jag behöver inte harva in till stan varje dag.
Dessutom öppnas Norra Länken om 2-3 år. Då blir det lite enklare att ta sig dit/därifrån.

Det är egentligen bara de isiga månaderna som är jobbiga. Resten av tiden tänkte jag köra hoj.

Ska göra nått otippat, komma med ett seriöst tips.

Betänk väldigt noga att det är en ö, det finns ett sätt att lämna den, det tar tid vart du än ska i stan eller åt vilket håll.

Jag jobbar på lidingö och kan inte nog påpeka hur mycket tid den där ön slukar, vart man än ska måste man åka genom hela stan genom köer.

Kollektivtrafiken på ön är ganska iffy med bussar som slingrar sig fram på tillsyns ologiska vägar enligt en tidtabell baserad mer på slump än logik.

VA!!!! Finns det ingen bro längre, måste man åka båt???? :D

(Du kan ju hyra in dig i Sarstrajkers lyxvilla, Poolhuset eller tjänstefolksbostaden, så slipper du pendla)

VA!!!! Finns det ingen bro längre, måste man åka båt???? :D

(Du kan ju hyra in dig i Sarstrajkers lyxvilla, Poolhuset eller tjänstefolksbostaden, så slipper du pendla)

Well, de flesta kåkarna därute är helt vanliga hus...... Det är verkligen inget extraordinärt jag kollar på. Då får man hosta upp 14M eller mer.

Det var lite den infon jag var ute efter när jag googlade. Jag vet att det är en ö, och jag vet att Gåshaga ligger vid världs ände. Dock har jag möjlighet att jobba därifrån, så jag behöver inte harva in till stan varje dag.
Dessutom öppnas Norra Länken om 2-3 år. Då blir det lite enklare att ta sig dit/därifrån.

Det är egentligen bara de isiga månaderna som är jobbiga. Resten av tiden tänkte jag köra hoj.

Gåshaga, ja de e verkligen världens ände, jobbat en hel del där, verkar riktigt trevligt om man inte måste göra nått för då e de hemskt. Tar helt allvarligt kortare tid att ta sig till säg sveavägen från täby.

Gåshaga, ja de e verkligen världens ände, jobbat en hel del där, verkar riktigt trevligt om man inte måste göra nått för då e de hemskt. Tar helt allvarligt kortare tid att ta sig till säg sveavägen från täby.

Fast va hemma hos nån tok som cykla till kontoret inne i stan så sent som förgår.

Well, de flesta kåkarna därute är helt vanliga hus...... Det är verkligen inget extraordinärt jag kollar på. Då får man hosta upp 14M eller mer.

Jo jag vet, jag har bekanta som har bott där, i en vanlig kåk, som var svindyr, jag ironiserade bara lite över "glidingö"

lite kul att veta är att på 70 talet va de fattig stugor där, schyst investering

Ang. flashback. SR P3's nyheter uppgav inte allt för längesedan (och nu citerar jag) "användaren stig-britt från flashback" som källa i ett repotage om den redigerade bilden på Sveriges konung.
Lät som lite ovant att höra flashback som källa..

Flashback är fantastiskt på många sätt. Ingenstans hittar de info på samma sätt. Men det är fullkomligt omöjligt att följa en tråd eftersom den görs inlägg i rasande takt. Där 90 procent är skit. Synd faktiskt.

Vill man roas över kraftigt förvirrade människor med klara paranoida drag så finns det bättre sidor.

Flashback är fantastiskt på många sätt. Ingenstans hittar de info på samma sätt. Men det är fullkomligt omöjligt att följa en tråd eftersom den görs inlägg i rasande takt. Där 90 procent är skit. Synd faktiskt.

Vill man roas över kraftigt förvirrade människor med klara paranoida drag så finns det bättre sidor.

Om man har hängt lite på FB så lär man sig att först grovsålla på användare, sedan på stilen på inlägg och slutligen får man vara sunt skeptisk till resten.

En bättre sida för att studera människor med psykisk ohälsa kan inte finnas.

Då läser Jag bara i aktuella brott, dom andra avdelningarna besöker jag endast om det länkas dit i någon tråd, som när det diskuterades bensomissbruk i kidnappningstråden.

Avdelningen I&I rymmer väl alla nynazister som någonsin har funnits i landet, så där går det inte ens att vaska fram guldkornen (om det ens finns några) i all dynga.

Jag vet inte om man måste registrera sig i varje underforum för att få skriva där, men det verkar vara tydligt uppdelat vem som skriver i vilken del.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!