Gratistidningar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilket skit det är. Den förtäckta sk "samhällsinformationen" är i själva verket en bibba oadresserad reklam. På Kungsholmen där jag bor får vi 2x olika tidningar. Varje vecka. De brukar skriva om typ nån katt som klättrat upp i ett träd och att det är halt i trappan vid ICA.

Jag har tydligt på mitt postfack klargjort att jag inte vill ha den här skiten, men vad spelar det för roll eftersom somaliern som levererar dom uppenbarligen ändå inte är läskunnig?

Jag har mailat båda tidningarna upprepade tillfällen, men det verkar ha lite svårt att fatta.

Ska jag tippa ett lass bajs utanför deras kontor varje vecka tills de förstår?

Det är lugnt på jobbet idag va? :hihi

Jag mailade dom i ett försök att få dom att skriva lite om racing, och då helst om mig som lokal förare boendes i "deras" område, men dom svarade inte ens på mailet...

Jag slipper då undan gratistidningen med hjälp av "Ingen reklam, tack..." skylten.
Skulle dock vilja komplettera den med en skylt i stil med "står det inget av följande namn, "namn, namn, namn" så vill vi inte ha det."

Pratade med en brevbärare och det går inte att avsäga sig lokaltidningen de delar ut. Man kan sätta hur mycket ej reklam man vill, men den kommer likväl att hamna i brevlådan. Den är obligatorisk :D

Släng den i pappersåtervinningen. Det brukar jag göra utan att ens tittat på löpsedlarna. :tummenupp

Det är lugnt på jobbet idag va? :hihi

Nej, men det här känns som en viktig grej :)
Dessutom, i mitt trapphus finns det 80 lägenheter. Alla har sina postfack vid porten, och de flesta av mina grannar verkar inte HELLER vilja ha denna dynga, så allt samlas i högar på postfack, golv osv. Det blir ganska mycket mög ganska snabbt. Ser för trist ut. Jag gör likadant själv.

Finns ingen poäng med att släpa massa papper till plan 15. Lägga i returpapperspåsen, som sen skall ner 15 trappor och igenom 6-8 dörrar innan den kan kastas. Som om man inte har bättre saker för sig lixom.

Jag vill instifta ett FÖRBUD! Är det förbjudet att spotta tuggummi på gatan borde det vara minst lika kriminellt att sprida sån här skit.

Har sett att det finns gula klistermärken där det står "Inga gratistidningar".
Var hittar jag såna? Skall skaffa 100 st och lappa upp vartenda postfack i min uppgång.

Dessutom, i mitt trapphus finns det 80 lägenheter. Alla har sina postfack vid porten, och de flesta av mina grannar verkar inte HELLER vilja ha denna dynga, så allt samlas i högar på postfack, golv osv. Det blir ganska mycket mög ganska snabbt. Ser för trist ut. Jag gör likadant själv.

Finns ingen poäng med att släpa massa papper till plan 15. Lägga i returpapperspåsen, som sen skall ner 15 trappor och igenom 6-8 dörrar innan den kan kastas. Som om man inte har bättre saker för sig lixom.

Jag vill instifta ett FÖRBUD! Är det förbjudet att spotta tuggummi på gatan borde det vara minst lika kriminellt att sprida sån här skit.

Vi har samma problem, vissa tar reklamen och lägger den bara vid sidan om. Personligen tycker jag inte det är vidare trevligt mot grannarna. Det ser snabbt skräpigt ut. Jag undrar om man som fastighetsägare kan förbjuda att det delas ut reklam eftersom det ändå inte verkar vara önskvärt. I slutändan är det de som städar trappor eller hyresgästerna själva som plockar upp efter andra. Låt folk själva ansöka om att få reklam hemskickad istället för att tvinga på folk skiten.

Företag är dock inte dummare än att de får folk att bli "Stadium" medlem för att få lite rabatt och sedan får de deras reklam hemskickad till sig. Även om de har ej reklam på dörren får de magasinet i fråga och vart hamnar det - just det. Brukar trycka tillbaka den här typen av reklam i vederbörandes brevlåda tillsammans med all övrig reklam som ligger och skräpar :mad:

Funderar på om man kanske skulle sätta upp en text i stil med detta på brevinkastet, samt maila alla berörda tidingar att de i fortsättningen kommer att faktureras en hundring för varje tidning de trycker ned i ditt brevinkast:

För i postinkastet nedan
ilagda, oadresserade
försändelser med innehåll av
reklamkaraktär debiteras
avsändaren 100 kronor.
Betalning skall ske inom 30 dagar.

Här kan man avregga sig för DNs bostadstidning: www.dn.se/bostadnejtack
Och här för Svenskans: http://kundservice.svd.se/Kundservice/gorettarende/

Last edited:
Jag har haft god lust att skicka hela min pappersinsamling till utgivarna av gratistidningar som delar ut sin skit till mig trots att det står "Ingen reklam och ingar gratistidningar, tack!" på min låda.
Har även försökt komplettera med "Ingen oadresserad post, tack!"
Men det hjälper ändå inte alltid.

En gång tog jag i alla fall en mupp på bar gärning och frågade honom om han inte var läskunning eller om han bara rent allmänt saknade respekt för andra människor.

Det ser snabbt skräpigt ut. Jag undrar om man som fastighetsägare kan förbjuda att det delas ut reklam eftersom det ändå inte verkar vara önskvärt.

Nej. Är man auktoriserad postutdelar eller vad det nu heter så får man inte som fastighetsägare hindra dem inträde till fastigheten. Vi hade pågång taggar och min fundering var om man kunde ge posten en tag men låta bli att ge övriga reklamutdelar tillträdde. Så fick man inte göra :(.

Arrangera en för ändamålet avsedd returpapperbehållare och placera denne i anslutning till postboxarna då.

Pratade med en brevbärare och det går inte att avsäga sig lokaltidningen de delar ut. Man kan sätta hur mycket ej reklam man vill, men den kommer likväl att hamna i brevlådan. Den är obligatorisk :D

Släng den i pappersåtervinningen. Det brukar jag göra utan att ens tittat på löpsedlarna. :tummenupp

Borde gå att släpa med skiten till en brevlåda, då får det åka en sväng till.
Efter ett tag inser posten att det är en minusaffär och ger upp :)

Nej. Är man auktoriserad postutdelar eller vad det nu heter så får man inte som fastighetsägare hindra dem inträde till fastigheten. Vi hade pågång taggar och min fundering var om man kunde ge posten en tag men låta bli att ge övriga reklamutdelar tillträdde. Så fick man inte göra :(.

Det var inte tal om något förbud till tillträde utan att man förbjöd icke önskvärd reklam från att delas ut. Per automatik hade ju de icke önskvärda postutdelarna inte haft något skäl att besöka fastigheten. Problem solved :tummenupp

Borde gå att släpa med skiten till en brevlåda, då får det åka en sväng till.
Efter ett tag inser posten att det är en minusaffär och ger upp :)

Om det bara var posten som delade ut reklamen hade det varit väldigt enkelt, men det är ju fler firmor som sköter reklamutdelningen. Egentligen borde de få ta med sig den icke önskvärda reklamen till sin egen pappersåtervinning. Det som folk som folk lägger utanför sin postlåda i trapphusen alltså.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back