Kan man byta postutlämningsställe?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date

manneman

Guest
Vi bor nästan mitt emellan Helsingborg och Ängelholm och min sambo jobbar i Helsingborg och ungarna går i skola i Helsingborg. Själv veckopendlar jag till Göteborg.
Vid förra årsskiftet 10/11 så la posten ner vårt utlämningsställe här i byn och nu är vi hänvisade till Ica Supermarket i Ängelholm var vi i princip aldrig har några ärenden till samt att de har helt värdelösa öppettider i förbutiken ex vardagar till 18.00 och lördagar 10.00-13.00 trots att butiken har öppet alla dagar till 21.00.

Vi vill byta postutlämningsställe till ex ICA MAXI i Hbg/Raus som ligger lämpligare till då det ligger 5 min från min sambos jobb men är det möjligt?
Jag har endast hört ett rykte om att det går och när man ringer postens kundservice så vet personen i andra ändan inte och kan inte hänvisa vidare för att det är/var helg?

Låter som det skulle vara svårt att hålla reda på alla folks inviduella önskemål. Sen tycker man det är lite konstigt att butiken tillåts ha så dåliga öppettider som postombud, borde det inte vara någon minimiöppettid som gäller. Speciellt som butiken är öppen, dålig service.

Låter som det skulle vara svårt att hålla reda på alla folks inviduella önskemål. Sen tycker man det är lite konstigt att butiken tillåts ha så dåliga öppettider som postombud, borde det inte vara någon minimiöppettid som gäller. Speciellt som butiken är öppen, dålig service.

Vårt individuella önskemål var ju iaf inte att Posten skulle lägga ner utlämningsstället här i byn, med det resonemanget så kan vi ju lika gärna tvingas att hämta paketen i Malmö?

Ibland när man beställer prylar på nätet så får man ju välja vilket utlämmningställe man vill ha så att få byta bör nog inte vara omöjligt, kolla med posten, det är enklast :tummenupp

Går ej att välja ställe. Indelat efter postnummer.

Skickat från min HTC därav korta meddelanden

Går ej att välja ställe. Indelat efter postnummer.

Skickat från min HTC därav korta meddelanden

Jag råkade fylla i fel postnummer när jag beställde lite prylar en gång och då kom de till ett annat utlämningsställe (visserligen var det bara en siffra fel så jag slapp åka till typ Gävle eller Åmål för att hämta ut, utan klarade mig med att cykla någon km längre).
Så, ta reda på vilka postnummer som faller inom ramen för Ica Maxi Raus och använd något som liknar erat, blir det något tjafs så kan du alltid skylla på att du fyllde i fel nummer.

Verkar inte finnas någon logik alls. Mina postpaket brukar hamna på två olika utlämningsställen. Inget jätteproblem, men det gäller att vara uppmärksam.

Om man nu inte kan välja önskemål om utlämningsställe kanske ni kan adressera postpaket till din sambos arbetsplats?

paket som skickas med posten ska alltid komma till samma plats. Kan vara olika om det skickas med ups, schenker osv

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back