fixa bula på framfälg

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Hej,
Går detta fixa och vad kostar det isf ?

Det är inte min på bilden men har liknande bula på min gsxr framfälg efter ha kört över en refug : )

bula_gsxr.JPG

Ja det går ex intera och fälgfixarna är företag som gör detta. Med tanke på vad en beg fälg kostar är det tveksamt om jag hade gjort det

EDIT: Jag var först.....

Last edited:
Snackade med dom. runt 1000-lappen för endast riktningen.
Gränsfall tycker jag

Banka ut bucklan själv då så den iaf går att använda! :)

PS: Det är inte alltid så lätt att banka ut såna bucklor, kan krävas rätt rejäla slag, men visst går det. Däremot blir det ju inte hundraprocentigt rakt som när man lämnar det till proffs.

Och som sagt: vill du inte lämna bort det så fungerar lite värme, en träkloss som mothåll och en bra plastklubba väldigt bra. I alla fall om det är en vanlig gjuten fälg. Smidda fälgar är däremot stenhårda och ganska svåra att rikta.

körde en del drifting med bil förr, har fått sånna bulor brukar bara banka på dem sålänge inte det hoppar eller släpper luft så fungerar ju fälgen bara skönhetsfel... men annars tar fälgfixar företag ca 1500kr för en sådan skada lackat och klart i Malmö iaf..

Är inte mc-fälgar oftast av aluminium ?
Om aluminium bockas åt ett håll kan man normalt inte bocka tillbaka det då man knäcker strukturen .
Vad gör dessa firmor åt fälgarna om de lyckas rikta dom utan att förstöra godset ?

M

Jag skulle kunna testa. Är bara orolig att den inte ska hålla tätt. Ska åka bana på den.

Last edited:
Har hört att en Alufälg skall värmas till ca 400 grader innan man slår tillbaka den, undrar om inte mcexpress håller på med detta längre?

Är inte mc-fälgar oftast av aluminium ?
Om aluminium bockas åt ett håll kan man normalt inte bocka tillbaka det då man knäcker strukturen .
Vad gör dessa firmor åt fälgarna om de lyckas rikta dom utan att förstöra godset ?

M

Jag tror dem värmer bockar, sen fixar dom nog bara till det kosmetiskt, blir ju långt ifrån lika starkt som en vanlig fälg..
jag smällde mina fin fälgar duktigt dem var av aluminium kostade nästan 30k.. då ville han inte laga min fälg för att han ansåg det som idioti på en bil med över 500hk just pga att fälgen har en stor chans att vika sig dock var den ju något skev och denna skadan ser ju inte speciellt allvarlig ut

dock rekomenderar jag att du inte lagar fälgen kommer knappt löna sig varken priset och det är din egen säkerhet du har 2 hjul inte 4.

Jag skulle kunna testa. Är bara orolig att den inte ska hålla tätt. Ska åka bana på den.

Jag har fått fälgar som sett värre ut än så lagade av Intera. Kör bana med dem nu. Å andra sidan är det inte helt lätt eller billigt att hitta fälgar till min hoj...

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back